Jag håller med artikelskaparen, jag spelade mer timmar per vecka än mina 40 timmars arbetsvecka och många helger men allt detta har jag tröttnat helt på mycket på grund av det här. jag investerar heller i ett bra fiskespö, ett tält och bra vandringskängor om det ska vara på det här viset.
Tycker det började med rtx2 serien, jag gillade tekniken bakom "strålningen" som vart den våta grejen ända sedan AMIGA
Men det floppade ju något fick man snabbt veta så det var bara att vänta. Tog upp andra intressen i stället. Sen kom RTX3 serien och velade lite så la aldrig någon beställning sen kom ju kriserna på löpande jag själv var sjuk ett bra tag så det har blivit lite vandring vistas i natur mer. Nu tycker jag det mest är som att man ska bygga ett svindyrt monster med massa fläktar och sitta i detta och svettas. Dyrt och vansinne mitt i en energikris är inte lockande.
Sitter kvar på min Intel 2600k och ett GTX1070ti och tänker att jag går inte över förns det kommer något strömsnålare men ändå tillräckligt vettigt så att jag tycker det är värt det.
Mitt moderkort börjar bråka, Kondensatorer kanske... En dag måste jag köpa nytt men väntar nog in RTX5 troligtvis. Eller någon strömsnål RTX4 ??? Men jag vet inte ens om jag är lika intresserad av att spela så mycket längre. Så många andra intressen tar över så jag vill nog aldrig tillbaka dit.
Nästa burk blir nog mer för film, CAD och musik i stället.
Jag tror att jag tar siktet på att den ska klara Codec AV1, Avkodning, Kodning och minst HDMI 2.1 vilket RTX40 serien inte verkar ha stöd för av någon märklig anledning Någon senare strömsnål variant och ny skärm samtidigt får det nog allt bli. AMD har det vart si och så med drivrutiner i alla fall förr så kör hellre Nividia och då blir den ju RTX50 serien förmodligen.
Säkert ett RTX5040-50 kort.
Om inte valuta och världsläget hinner bli bättre.
Så jag håller med om att det här nog dödat entusiasmen och hela intresset med gaming, jag blir nog hellre intresserad av att laga någon som någon kastat och nöja mig med det än att köpa nytt.
Kraschfield