AMD bekräftar att ny Radeon-drivrutin kan skada Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Som att inte nvidia också haft sin beskärda del med ruttna dirvrutiner?
https://www.youtube.com/watch?v=sRo-1VFMcbc

De kan ha råkat släppa någon felaktig, eller att någon ny på företaget råkat göra något fel. Men inte alls i samma utsträckning som AMD:s haverier.

Skrivet av SuperSverker:

Jag hade ett 970 som sänkte en hel Windows installation 2015 men det blev inte nyheter för det.

Man ser vad man vill se, det gäller lika mycket i livet som alla dirivrutinsproblem med AMD.
Har ännu inte sett någon vettig undersökning om så faktiskt är fallet, hittills verkar det bara vara gamla skrönor som lever kvar och manifesterar sig i att man "tycker" det är så mycket värre åt det ena eller andra hållet..

Edit*
https://qaconsultants.com/stabilityaudit/

Du gjorde kanske fel då du installerade kortet.

Nvidia har säkert gjort något enstaka fel. Men det är en droppe i havet mot AMD:s ständiga missar. Bara att kolla på forumet här och alls support som behövs gällande AMD:s grejer.

Permalänk
Medlem

Därför man använder DDU.
Visst, det tar en reboot extra, men du världen, man slipper en massa problem. Se för guds skull till att Microsoft INTE installerar några som helst drivrutiner alls automatiskt.
Spelar man spel som är äldre än ett halvår ger inte nya rutiner något extra alls, förutom någon enstaka bugg som kan fixas. Updatera bara för att uppdatera är bortkastat.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Jaha, men det finns en 23.2.2 drivrutin seden en tid tillbaka. Vad säger AMD om buggen i denna nya version?

Permalänk

Jag personligen har inte haft problem med amds drivers och två kompisar körde legendariska 7970. hörde inga klagomål alls.

Tyvärr så har jag inte haft behovet att updatera grafikkortet ofta, så inte provat nyare amd kort (fick t.ex nvidia 980 väldigt billigt). Förra ägaren hade stora problem med kortet i windows 10 med krascher (Kan inte själv avgöra om så är fallet för mig, just för min dator redan innan bytte grafikkort var instabil).

Var det inte också så att nvidia hade problem ett helt år med få till drivers?

Hur som är windows väldigt pigga up updatera drivers själv och det är snäppet värre i windows 10 (där den vägrar lyssna, när man säger nej) och dessa drivers brukar inte vara roliga att få in i datorn (förvånansvärt buggiga trots ska vara testade).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Spelar man spel som är äldre än ett halvår ger inte nya rutiner något extra alls, förutom någon enstaka bugg som kan fixas. Uppdatera bara för att uppdatera är bortkastat.

Nja, så generell kan man inte vara, t ex gav 23.2.1 mig 40% högre lägstavärden i snitt över flera tester än 22.11.2 i Marvel's Guardians of the Galaxy som exempel, och bättre prestanda märktes även i äldre spel som Borderlands 3. Även Intel lyckas ju nu få ut bättre prestanda ur spel allteftersom, som gör att de vandrar uppåt mot tidigare tester i t ex DX 9-spel.

Ett problem med Sweclockers testsvit är att de jämför nya grafikkort med nya drivrutiner mot gamla grafikkort med gamla drivrutiner alldeles för länge. Till slut är drivrutinerna för de äldst testade korten nästan två år gamla, och sannolikheten är hög att värdena för spelen i testsviten blir inaktuella. Det här noterade ju Jonas Thörnqvist inför grundplåten för den senaste testsviten, så lärdomen borde vara att även Sweclockers ska uppdatera drivrutiner och tester för alla kort mer frekvent för att hålla databasen hyfsat aktuell.

Just Guardians of the Galaxy är ett sånt exempel på spel vars värden i Sweclockers test redan nu inte längre känns relevanta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

De kan ha råkat släppa någon felaktig, eller att någon ny på företaget råkat göra något fel. Men inte alls i samma utsträckning som AMD:s haverier.

Du gjorde kanske fel då du installerade kortet.

Nvidia har säkert gjort något enstaka fel. Men det är en droppe i havet mot AMD:s ständiga missar. Bara att kolla på forumet här och alls support som behövs gällande AMD:s grejer.

Så jag gör fel när jag installerar kortet, men när det är problem med AMD så är det drivrutiner?
Är detta möjligtvis definitionen av fanboyism?

Om du söker efter drivrutinsproblem kommer du hitta massvis från båda sidor, återigen, det är omöjligt att säga att den ena är bättre än den andra baserat på ett forum. Letar du efter drivrutinsproblem från AMD kommer du hitta det tydligare för att du just letar efter det (eftersom vi alla är övertygade att det är mer problem, eller?)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Hade du tur och missade 5700XT? Jag är väldigt pro AMD, men jag är totalt avskräckt sedan 5700 XT. Jag gav upp till slut och blev grön lagmedlem på grafikkorten.

Kört 5700XT sen release, stötte på black screen men gick att lösa genom att inaktivera Enhanced sync, något som var väldigt nytt och helt onödig funktion.

Senare var det något mindre problem med Radeon Chill, gick att lösa genom att inte använda funktionen tills nästa version som kom ut månaden efter.

Sen kanske du körde ASUS som körde för långa skruvar på kylaren bara för att de inte orkade designa ny kylare eller ens testa den eller MSI Evoke som throttlade pga dålig design?

Permalänk
Skrivet av GuuFi:

Kört 5700XT sen release, stötte på black screen men gick att lösa genom att inaktivera Enhanced sync, något som var väldigt nytt och helt onödig funktion.

Senare var det något mindre problem med Radeon Chill, gick att lösa genom att inte använda funktionen tills nästa version som kom ut månaden efter.

Sen kanske du körde ASUS som körde för långa skruvar på kylaren bara för att de inte orkade designa ny kylare eller ens testa den eller MSI Evoke som throttlade pga dålig design?

Detta har varit återkommande problem, speciellt med asus (kommer inte ihåg vilken gen, men där dem tog kylaren från nvidia kortet och satte det på amd kortet utan anpassning).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

De kan ha råkat släppa någon felaktig, eller att någon ny på företaget råkat göra något fel. Men inte alls i samma utsträckning som AMD:s haverier.

Du gjorde kanske fel då du installerade kortet.

Nvidia har säkert gjort något enstaka fel. Men det är en droppe i havet mot AMD:s ständiga missar. Bara att kolla på forumet här och alls support som behövs gällande AMD:s grejer.

Hade flera krascher i veckan med 3080t när det släpptes. Tog nog 6 månader innan drivarna var helt stabila.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Asus B650E-F | 32GB G.Skill DDR5 6000MHZ | PowerColor Red Devil 7900 XTX OC | Fractal Design North | Noctua NH-D15 chromax | Corsair RM850e | Kingston Fury Renegade M.2 2TB

Permalänk
Medlem

Allt det här snacket om att det är ok med att det är en massa fel för Nvidia är lika dåliga är inte gynnande för AMD. Det enda man hör är att det är ok att det blir fel, sen kombinerar man det med sina egna erfarenheter av Nvidia. Som är bättre än att man måste installera om Windows.

Den dagen Radeon-användare blir fly förbannade på AMD när deras grejer inte fungerar så har vi en bra start för ett fungerande AMD. Hade det här hänt Nvidia hade dom blivit roastade, av Nvidia-användare. Det är nyttigt. Då lär sig Nvidia.

Permalänk
Medlem

Misstänker nästan att felet mer ligger på Microsoft än AMD denna gång, hände nämligen liknande sak för mig för ett par år sedan då jag uppdaterade Xbox-appen. Lyckligtvis gick reparationprocessen igång automatiskt för mig den gången, men blev ändå en nyinstallation av Windows till slut då Xbox-appen inte längre kunde installera spel efter detta trots ominstallation av själva appen flera ggr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Misstänker nästan att felet mer ligger på Microsoft än AMD denna gång, hände nämligen liknande sak för mig för ett par år sedan då jag uppdaterade Xbox-appen. Lyckligtvis gick reparationprocessen igång automatiskt för mig den gången, men blev ändå en nyinstallation av Windows till slut då Xbox-appen inte längre kunde installera spel efter detta trots ominstallation av själva appen flera ggr.

Jo, Toms HW är inne på samma spår

Citat:

However, you can argue that it's a Windows bug, not an AMD bug. Windows shouldn't be updating a driver of any kind if there's a current installation in progress. It has been an issue with all sorts of other drivers for quite some time. It's the reason why some users prefer to disable automatic driver updates.

https://www.tomshardware.com/news/amd-driver-bug-corrupts-win...

Folk kommer nog inte sluta att använda Windows för det. (Men jag är glad att jag undvikit det i bästa mån privat i ett antal år nu. Har en W11-partition för ett spels nätverksdel som inte fått att fungera i Linux och sist jag skulle uppdatera AMDdrivrutinerna där (installeras separas) ville de ej för Windows update hade saker skedulerade. (Kom Adrenalin på efter att Adrenalin laddat ner de nya drivarna). Ok, vänta på Windows update, starta om snurr-snurr, snurr snurr snurr snurr, windows update klar. Adrenalin - ladda ner på nytt, installera, tror det var en omstart rek:ad efter det.. kontrast Fedora: Manuell uppdatering allt veckolig: 2 min, klar, starta om när du har lust. Vanlig omstart, inget snurr, AMD-drivar uppdaterade.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Hade du tur och missade 5700XT? Jag är väldigt pro AMD, men jag är totalt avskräckt sedan 5700 XT. Jag gav upp till slut och blev grön lagmedlem på grafikkorten.

Har haft ett 5700 XT med noll problem.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Allt det här snacket om att det är ok med att det är en massa fel för Nvidia är lika dåliga är inte gynnande för AMD. Det enda man hör är att det är ok att det blir fel, sen kombinerar man det med sina egna erfarenheter av Nvidia. Som är bättre än att man måste installera om Windows.

Den dagen Radeon-användare blir fly förbannade på AMD när deras grejer inte fungerar så har vi en bra start för ett fungerande AMD. Hade det här hänt Nvidia hade dom blivit roastade, av Nvidia-användare. Det är nyttigt. Då lär sig Nvidia.

Eller så använder en DDU speciellt efter switch från en tillverkare til en annan så fungerar det alltid prima . Nvidia och AMD roastar redan alla med sina priser så jag skulle säga att de kommer undan med mycket som det är och visar inte tecken på lärdom.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem

Jag sysslar inte med drivrutinsproblem. Det kan andra hålla på med. 😂
Ska däremot erkänna att jag körde DDU innan jag installerade denna drivrutin. Brukar köra DDU varannan gång jag byter drivrutin. Ingen Windows update heller. 🙂

Har kört mestadels på AMD gpuer, med 3 uppsättningarna CrossfireX. Har fungerat mycket bra sålänge de funnits profiler för multi-gpu. GTA IV var väl ett spel jag spelade där prestandan blev sämre med CFX aktiverat.
Nae, drivrutinerna fungerar mycket bra!
23.2.1, kanske sätta mig och installera 23.2.2. Spännande, eller hur!? 😉

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

På kommentarerna från Daniel Owens Youtube verkar detta problem vara långt ifrån ”ett begränsat antal” som AMD vill ge sken av; är säkert hundra pers som skrivit av sig.

Jag har personligen haft noll problem med mitt RX 6800 och 7900 XTX sedan release, men AMD måste skärpa sig. Nvidia hade doppats i tjära och rullats i fjädrar, och hånats av hela internet - men AMD kommer undan med en axelryckning, trots helt sjuka defekter såsom trasiga ångkammare, rena lögner om prestanda och nu detta.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Folk kommer nog inte sluta att använda Windows för det. (Men jag är glad att jag undvikit det i bästa mån privat i ett antal år nu. Har en W11-partition för ett spels nätverksdel som inte fått att fungera i Linux och sist jag skulle uppdatera AMDdrivrutinerna där (installeras separas) ville de ej för Windows update hade saker skedulerade. (Kom Adrenalin på efter att Adrenalin laddat ner de nya drivarna). Ok, vänta på Windows update, starta om snurr-snurr, snurr snurr snurr snurr, windows update klar. Adrenalin - ladda ner på nytt, installera, tror det var en omstart rek:ad efter det.. kontrast Fedora: Manuell uppdatering allt veckolig: 2 min, klar, starta om när du har lust. Vanlig omstart, inget snurr, AMD-drivar uppdaterade.

Att jämföra Fedora Linux mot windows är äpplen mot päron då det används öppna drivrutiner till linux distributionen.
I Linux så uppgraderar du inte drivrutinen utan du uppgraderar kernel, drm, mesa osv vilket inte är specifikt för AMDs drivrutin.

Att dualboota windows för endast en specifik sak är en plåga om det inte sker så ofta.
Att invänta flera uppgraderingar och omstarter kan ta timmar i windows trots modern hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Att jämföra Fedora Linux mot windows är äpplen mot päron då det används öppna drivrutiner till linux distributionen.
I Linux så uppgraderar du inte drivrutinen utan du uppgraderar kernel, drm, mesa osv vilket inte är specifikt för AMDs drivrutin.

Att dualboota windows för endast en specifik sak är en plåga om det inte sker så ofta.
Att invänta flera uppgraderingar och omstarter kan ta timmar i windows trots modern hårdvara.

Brukar ta 5-15min med alla dem senaste windows uppdateringarna.

Har enbart haft långsamma uppdateringar på jobblaptopen som är av dålig kvalité

Timmar får jag nog minnas tillbaka till Windows 8...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Brukar ta 5-15min med alla dem senaste windows uppdateringarna.

Har enbart haft långsamma uppdateringar på jobblaptopen som är av dålig kvalité

Timmar får jag nog minnas tillbaka till Windows 8...

Senast jag bootade Windows 10 på en Ryzen baserad laptop med 16gb ram och SSD tog det 2h48m att invänta de automatiska uppgraderingarna och dess omstarter.
Det är en väldigt ren windows installation med endast webbläsare, bankid samt mjukvara för att uppgradera min OBD2 läsare installerat utöver grundinstallationen.
Om du startar windows var månad så går det relativt snabbt då det endast är de allra senaste uppgraderingarna som installeras men om windows endast används för någon enstaka sak så kan uppstarterna vara mer sällsynta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

Att jämföra Fedora Linux mot windows är äpplen mot päron då det används öppna drivrutiner till linux distributionen.
I Linux så uppgraderar du inte drivrutinen utan du uppgraderar kernel, drm, mesa osv vilket inte är specifikt för AMDs drivrutin.

Att dualboota windows för endast en specifik sak är en plåga om det inte sker så ofta.
Att invänta flera uppgraderingar och omstarter kan ta timmar i windows trots modern hårdvara.

Jag tyckte att jag jämförde två OS sätt att hantera uppdateringar, inkl AMDs drivrutiner.

Det är hursomhelst sant att bara logga in i Windows ibland, en gång i veckan ca, är en plåga, det finns oftast en uppdatering som väntar.. nu sker det lite oftare än så så det blir oftast minimal kontakt med själva OSet.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

På kommentarerna från Daniel Owens Youtube verkar detta problem vara långt ifrån ”ett begränsat antal” som AMD vill ge sken av; är säkert hundra pers som skrivit av sig.

Jag har personligen haft noll problem med mitt RX 6800 och 7900 XTX sedan release, men AMD måste skärpa sig. Nvidia hade doppats i tjära och rullats i fjädrar, och hånats av hela internet - men AMD kommer undan med en axelryckning, trots helt sjuka defekter såsom trasiga ångkammare, rena lögner om prestanda och nu detta.

Jag tycker inte någon ska komma undan men oftast gör de väl det (intel, nvidia och AMD)? Vi får vänta och se hur stort detta blir. Det kommer definitivt komma mera om flera är drabbade och förhoppningsvis mer drastiska åtgärder från AMD också. Sedan spelar ju 80% marknadsandelar (nvidia) in här också. Skiter sig något hos nvidia uppmärksammas det naturligt mer av fler.

Vi vet ju inte heller om det är pga MS som detta problem inträffar. Så jag tänker att det kan vara bra att avvakta innan det blir som med den där reparatören från Tyskland som drog för tidiga slutsatser av att reparera AMD kort från en fuktskadad mining rig. Beträffande ångkammarproblemet så skulle jag uppskatta mer information där men verkar svårt att få tag på hur många 7900 xtx som skickats tillbaka, vad AMD har gjort för att fixa problemet osv.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk

Jag byggde precise en ny dator till min yngsta son. ca. 3v sen. den är lika dan som den äldre har, fast med windows 10 istället för 11. han hade bråttom för att spela, så installerade bara spel klienterna. Förra veckan så ladda jag ner auto installationen från AMD hemsida. Jag kom till den fina loopen. Satt fast i den en timme innan jag lyckades återställa till senaste fungerande windows.

Permalänk
Medlem

märkligt... Även om AMD har klantat sig med drivarna så är det nog Microsoft som får står för det här strulet. Det ska inte vara möjligt för en vanlig installation att hänga ett modernt OS, det ska OS klara av helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

På kommentarerna från Daniel Owens Youtube verkar detta problem vara långt ifrån ”ett begränsat antal” som AMD vill ge sken av; är säkert hundra pers som skrivit av sig.

Jag har personligen haft noll problem med mitt RX 6800 och 7900 XTX sedan release, men AMD måste skärpa sig. Nvidia hade doppats i tjära och rullats i fjädrar, och hånats av hela internet - men AMD kommer undan med en axelryckning, trots helt sjuka defekter såsom trasiga ångkammare, rena lögner om prestanda och nu detta.

"Kommer undan" har du sett AMD's andel av marknaden???. AMD kan ha ett helt överlägset kort till ett överlägset pris men folk köper hellre nVidia än AMD (prakexemplet är RTX 3050 som kan kosta mer än ett 6600XT, som är 54% snabbare), för att de är rädda att köpa AMD produkter pga. i många fall rykten om olika problem. Jag läser nästan om folk dagligen som inte vågar köpa ngt kort ur 7000 serien pga. ångkammar problemet inklusive tredjeparts kort. samt kort ur 6000 serien.

Så komma undan gör AMD verkligen inte.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av TateM:

Hade flera krascher i veckan med 3080t när det släpptes. Tog nog 6 månader innan drivarna var helt stabila.

Hade du köpt motsvarade AMD kort hade du haft mer bekymmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

"Kommer undan" har du sett AMD's andel av marknaden???

Steam survey stämmer ju inte. Jämför intänkter i årsredovisningen från Nvidia resp AMD; det ser ju helt annorlunda ut - även om Nvidia förstås har en större kaka.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Steam survey stämmer ju inte. Jämför intänkter i årsredovisningen från Nvidia resp AMD; det ser ju helt annorlunda ut - även om Nvidia förstås har en större kaka.

AMDs market share inom pc är 8%, revenue är från konsoler mestadels.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

AMDs market share inom pc är 8%, revenue är från konsoler mestadels.

Kolla in den här videon; jag kan inte gå i god för att det stämmer men iaf intressant ämne:

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Steam survey stämmer ju inte. Jämför intänkter i årsredovisningen från Nvidia resp AMD; det ser ju helt annorlunda ut - även om Nvidia förstås har en större kaka.

Skulle aldrig peka till Steam survey... Jon Peddie Research är mer trovärdigt skulle jag säga.

https://www.tomshardware.com/news/intel-looks-to-be-catching-....

På tal om buggar i drivrutiner, Såg nyss detta

CapFrameX utvecklaren bekräftar.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Hade du köpt motsvarade AMD kort hade du haft mer bekymmer.

Båda företagen har problem ibland för mig har det strulat med nvidia. Konstanta crasher i nya Cod, random crasher i red dead redemtion 2 och beter sig konstigt i ghost recon breakpiont. Stoppar jag i mitt rx 6600 xt så har jag inga problem alls med något spel. Men det är för mig helt otroligt att nvidia eller Amd lyckas hjärntvätta folk till att säga att de aldrig har problem, tycker det är lite läskigt om jag ska vara ärlig.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro