Efterlysning: Mission SG monitor VESA adapter

Permalänk
Medlem

Efterlysning: Mission SG monitor VESA adapter

Hej, jag är en lycklig ägare av en Mission SG skärm från Netonnet:
https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/gamingskarm-32...

Dock har jag flyttat flera gånger och blivit av med VESA adaptern som följer med monitorn. Nu har jag införskaffat mig en monitorarm och behöver få tag på nya. Netonnet säger att de inte kan få fram dem. Således undrar jag nu om någon har kvar sina och vill sälja dom till mig för ett par hundralappar.

Så här ser de ut:

Ha det toppen.

Permalänk
Bildexpert 📺

"Mission" är rimligen en OEM eller ODM-produkt där samma design på chassi och fästen bör säljas under andra varumärken. Kanske att exakt samma produkt med dessa fästen sålts under andra namn på andra marknader och därmed bli lättare att finna via ebay/amazon etc. Om du kan få tag på info vilken fabrik som byggde skärmen från början kan det därför bli enklare att spåra rätt tillbehör. Ifall det finns artikelnummer listade i handböcker kan det vara samma artikelnummer för VESA-adaptern även på dessa andra skärmar.

Permalänk
Medlem

Bör väl egentligen inte vara så svårt att göra någon egen.

Ett par längre skruvar som passar i skruvhålen i skärmen med distanser på (för att skapa tillräckligt med urtymme) till en plåt som man borrar passande hål att bulta armen till?

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Jag har letat och hittat att skärmarna säljs som ett annat varumärke i USA. Dock hittade jag ej en modell som har exakt samma adapter. Det verkar som vissa har VESA standard inbyggd, medan de andra modellerna har olika former av adaptrar.

Jag är väldigt duktig på att bygga saker i datorn, men helt hopplös på att konstruera saker i verkligheten, tyvärr. Har tittat på distansskruvar men har ingen möjlighet att borra i t ex en metallplatta. Jag kommer mäta fel och borra snett och sedan brinner kvarteret ned.

Men tack för tipsen.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har precis samma problem. Fick du löst de på något sätt?

Jag har hittat tillverkaren: Shenzhen Hopestar Sci-Tech Co. Ltd

https://www.alibaba.com/product-detail/Widescreen-Monitor-Che...

Har skrivit till dem, får se om dom svarar.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzone:

Jag har precis samma problem. Fick du löst de på något sätt?

Ja, genom att hitta rätt person på NetOnNet. Av en ren slump var det en person i servicedisken som gav sig fanken på att fixa fästena åt mig. Så han låg på verkstan o Borås till de skickade dom till mig.
Ibland sker mirakel : )