Är detta nått att ha tro?

Permalänk
Medlem

Är detta nått att ha tro?

http://www.siba.se/Product/Product_TV.aspx?Identifier=SE67962

Var iväg och köpte den igår, funkar fin fint. undrar bara om det är nått bra märke?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Daewoo? Gör inte dom bilar?

Om den ger bra bild och du är nöjd med den så är allt bra
Märket var inget speciellt?

Visa signatur

;)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solxe
Daewoo?

Daewoo är ett lågbudgetmärke.

Jag har dock en 20"-TV av märket MARK[*], som har gått i över 12 år. Den fungerar lika bra som den gjorde när jag köpte den.

Vi skall dock veta att märkessaker kan gå sönder fort de också. Min bror fick en CD-växlare av märket SONY och den gick sönder efter lite efter ett år.

[*] MARK är ett lågbudgetföretag, för er som inte redan visste det. Made in Korea, eller liknande, typ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solxe
Daewoo? Gör inte dom bilar?

De gör iaf vägarbetesmaskiner.

Annrs är väl Daewoo ett lågbudget märke som vilket annat. Typ, United, Mark och andra märken du kan hitta på hobbex

Visa signatur

.Philips s20.

Permalänk

Ett köp på Siba är ett dåligt köp.
Daewoo gör kylskåp också.

Visa signatur

Varför går inte allt i livet att köra med -f?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IngeNaning
Ett köp på Siba är ett dåligt köp.

nu tar vi det lite lugnt va =/

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IngeNaning
Ett köp på Siba är ett dåligt köp.

Köpte min Iiyama vision master pro 454 på siba. inget dåligt köp det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

varför skulle siba vara ett dåligt köp?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Daewoo är liksom Samsung en JÄTTE som tillverkar i stort sett allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IngeNaning
Ett köp på Siba är ett dåligt köp.

Bullshit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemezis
Daewoo är liksom Samsung en JÄTTE som tillverkar i stort sett allt.

Precis.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Brorsan har en Daewoo 28" TV som han köpte för några år sedan och den funkar då lika bra som min Panasonic som kostade dubbelt så mkt. Men nackdelen med brorsans TV är att den inte klarar NTSC. Sen har jag en Mark 14" TV som fungerat utan ett fel i 14år och den fungerar än, så dålig kvalitet rör det sig inte om i det fallet.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk

Men det är som väl med all annan elektronik när det gäller budgetmärken. Ofta att det står Samsung, Philips eller nåt liknande på delarna om du öppnar o tittar efter. Ungefär samma "skrot" till en billigare penning.

Permalänk
Medlem

Jag har en Daewoo 29tum. kostade 2990 spänn. Funkar felfritt än så länge...

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk
Medlem

Men varken Sony eller dom andra "jättarna" tillverkar ju delarna själva, dom köper ju in från typ 100 olika tillverkare och stoppar sen in det. Så det är väll samma skit som allt annat.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Det va ett bra köp, men se till att ha kvittot kvar utifall något skulle hända. SIBA har alltid haft bra saker... kanske sänkt sig själva nu när dom gått och blitt lite större.. who knows?

Visa signatur

Stolt medlem i under 1ghz klubben

#gamer.se @ Quakenet

Permalänk
Medlem

Re: Är detta nått att ha tro?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
http://www.siba.se/Product/Product_TV.aspx?Identifier=SE67962

Var iväg och köpte den igår, funkar fin fint. undrar bara om det är nått bra märke?

Har personligen ingen erfarenhet från just märket "Daewoo", men som dom flesta redan har sagt så är det ju ett sk. lågprisvarumärke, eller vad man ska säga. Men för det så behöver ju inte produkten vara dålig, nej för sjutton.

Har erfarenhter från andra lite okända märken som har hållt hur bra som hellst i kvalité och livslängd. Saken är ju den att märken som "Daewoo" kommer ju ifrån något av dom Asiatiska länderna. Och man vet ju sen länge att just Asiater har gott ryckte om sig att göra bra elektronik, som håller.

Så vore jag dig så ta först av allt en titt lite här o var på liknande produkt, med pris och antal tum osv. Och skulle du nu inte hitta något som kommer under priset på SIBA , så slå till.

Om du har råd, vill säga.

Tror inte att Daewoo är något dåligt märke i sig.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10