Senaste klarade spel?

Permalänk
Medlem

Inte för att skryta eller så, men idag "klarade jag av" Pokemon Silver. Minns aldrig att jag någonsin gjorde det under GameBoy-tiderna.

Med klara av menar jag alltså inte att jag fångat varenda pokemon i pokedexen utan vunnit mot Red/Ash i slutet!
16h i enligt spelet, men hade x2 speed i emulatorn hehe
Riktig fin nostalgitripp!

Visa signatur

Dreamt i was king, woke up, still king.

Permalänk
Medlem

Hogwarts Legacy

Spel #3 för 2023

Det tog sina 60 timmar men nu är det klart. Trots att jag inte är något Harry Potter fan gillade jag spelade skarpt. Kanske lite enformigt i mellan åt men ändå en trevlig upplevelse.

Permalänk
Medlem

Det blev en genomspelning av Dark Souls (1) igen. Att spela det igen känns som att komma hem på nåt sätt.

Permalänk
Medlem

Bioshock Infinite. Har nu spelat igenom alla tre Bioshock spelen (för första gången) och jag gillar verkligen alla tre. Dom har alla sina olika styrkor och svagheter.

Permalänk
Medlem

Blev klar med Wolfenstein: The New Order idag. Jag gillade det. Ser fram emot att börja spela Wolfenstein: The Old Blood härnäst.

Permalänk
Medlem

Blev klar med Wolfenstein: The Old Blood igår kväll.

Permalänk
Medlem

Wolfenstein II: The New Colossus. Jag gillar att storyn fick mer plats än i The New Order och The Old Blood. Huvudkaraktären kändes inte bara som en endimensionell generisk militär-muskelknutte typ utan nån direkt personlighet, vilket var ett steg i rätt riktning enligt mitt tycke. De övriga karaktärerna fick också mer tid i rampljuset. Över lag så gillade jag det här spelet lite bättre än föregångarna (The New Order och The Old Blood). Det var bara en sak som var sämre och det var att det här spelet hade mer små tekniska problem, som jag googlat fram att det inte bara var för mig. Saker som t.ex. att vissa texturer flimrade lite och tearing om man inte slog på full vsync i spelet, fast med den på så får man en tydlig delay istället.

Permalänk
Medlem

Dead Space Remake, på Impossible svårighetsgrad.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Metro Exodus Sams Story DLC
Linjär, rätt få vapen.
Bra dock om man gillar Metro spelen.

Metro Exodus - The Two Colonels DLC
Kort...

The Quarry (PS5) - 2022-04-02.
Helt OK spel men Until Dawn som är liknande är dock mycket bättre.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Heavy Rain (PS4/PS5)
Ett gammalt Quantic Dream PS4 spel som jag hade i backlogen.
Jag spelade en del på PS4an men sålde den och köpte en PS5a och sen kunde jag inte fortsätta pga att det fanns en grafik bugg som gjorde allt grått. Jag körde igång spelet igen ikväll och buggen har blivit fixad och det visade sig att jag bara hade någon timma kvar att lira.

"Spelet" är likt Detroit: Become Human dvs det är som en interaktiv film där man man i "film sekvensen" klickar på olika knappar för att exempelvis hoppa över ett objekt, undvika att bli träffad med mera och sen får man ibland också gå runt med karaktärerna och undersöka saker osv.
Det tog 8h att klara spelet, gillade denna, rekommenderas varmt!

Handling:
"As a child goes missing, his father tirelessly works to rescue him, while a journalist, an FBI agent, and a private detective try to identify his kidnapper known only as the "Origami Killer"."

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Darksiders 3.
Ettan är bra och tvåan är väldigt bra enligt mig så såg fram emot trean men det är dock den svagaste i serien.
Det är färgglatt och häftigt men mycket mer blir det inte med "pussel" som känns tur eller otur, invecklad bandesign, tråkiga fiender, och mot slutet kändes direkt ofärdigt med massor av fps-drops då kartan ritar för mycket.

Fick smak för action ändå och körde igenom Batman Arkham Asylum igen. Jävul vilket bra spel det är trotts tiden som gått!

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem

Atomic Heart 100% alla achievements... spelar egentligen bara Fortnite på PC (& väldigt lite för tillfället), men Atomic Heart körde jag igenom på Xboxen. Då achievements:en var extremt buggiga tror jag inte många brytt sig om att ta dom alla... kom tydligen patch förra veckan så dom funkar nu.

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Klarade Rendezvous: Shadows of the Past nyss... inte så svårt och det är väldigt kort tar kanske ~70 min att spela igenom. Det är en (gratis) prolog till spelet "Rendezvous" som precis har släppts på Steam. Kul cyberpunkäventyr tyckte jag och jag har köpt fortsättningen.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Alien Isolation. Riktigt bra spel. Dom har verkligen lyckats att fånga rätt känsla tycker jag, skulle nog säga att det är det bästa Alien spelet som jag har spelat. Inte helt utan sina brister, men över lag riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Trine 3. Bra, men inte lika bra som 1:an och 2:an. Gameplay var bra som vanligt, men storyn kändes lite osammanhängande och väldigt nerbantad. Dom tidigare Trine spelen hade väl inte direkt nån djup story, men helt klart bättre än denna.

Permalänk
Medlem

Är nog Resident Evil 4 Remake på PC under påskhelgen. Varit sjuk sedan dess så det har inte blivit mycket spelande. Härlig remake och ett nöje att spela, är inne på runda två men börjar bli dags att hoppa över till nästa spel (Last of Us).

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Dredge

Riktigt bra och välgjort spel med undantag menyerna(spelade på PS5). Rekommenderas starkt och helt klart värd sina 269 kr.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Klarade precis Hogwarts. Nu blir de Batman , spelat Asylum men inte de andra , spelat ett par timmar på Batman Arkham Origins, bra story än så länge 😄

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Spelade nyligen igenom det nysläppta spelet IllWill
IllWill + DEMO

Ett linjärt FPS spel utan någon direkt story. Du är fri att utifrån omgivningen lista ut den. Väldigt simpelt med bara dubbelhopp och 8 vapen. Varje bana har 3 uppgraderingar gömda för lite extra utforskande. Detta var faktiskt ett spel jag kände att dom kunde lagt in tex dodge/dash/etc för att utöka spelet lite mer.
Banorna består 50% av inomhus och smal/mörk miljö och 50% utomhus och då lite större banor. Även under dessa fick jag lite Serious Sam vibbar. Dock är det ett FPS som i slutändan är varken dåligt eller direkt minnesvärt. Gillar du FPS spel så kan det vara kul och ge dig runt 4-6 timmar att ta dig igenom.

Strax efter det spelade jag igenom Soda Crisis igen.
Soda Crisi + DEMO

Detta är en riktigt bra 2D shooter. Fin grafik och roliga vapen att utforska/uppgradera. Mycket roligt gameplay med dodge/grappling som ger en stora möjligheter tackla fiender på. Även en hel del hemligheter att hitta. Det som jag inte gillar med spelet är i princip 2 korta sektioner där man styr ett litet skepp.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Jag "klarade" Cult of The Lamb för ett par dagar sen.
Riktigt dunderspel som gjorde sig ruskigt bra på Steam Deck.

Permalänk
Medlem

Wo Long, PS5. Mellanstark 7/10.
Några bossar höjde det från att vara ett ganska mediokert nästan-Nioh. Item systemet och flagg-systemet gillade jag inte alls.

Börjat med Star Wars Jedi Fallen Order (från PS+ någon månad sedan). Hittills inte riktigt mitt typ av spel. Linjärt och frustrerande, oskippbara dialoger, klumpigt plattformande. Inget Star Wars-fan men hoppas uppföljaren blir bättre.

Permalänk
Medlem

Klarade Doom (2016) härom dagen. Det blir att börja med Doom Eternal inom kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Klarade Doom (2016) härom dagen. Det blir att börja med Doom Eternal inom kort.

Sitter och spelar det nu, 2016 alltså. Kul med en klassisk shooter som inte siktar på mer än att bara vara riktigt underhållande. Har redan köat upp Eternal efter detta, om inte Zelda hinner komma ut först.

Missade några år när jag varken hade TV eller gaming-dator, så tar ikapp nu. Har senast klarat av Bloodborne, Horizon: Forbidden West, God of War: Ragnarök, och det är mitt 2023 än så länge.. Blir kanske att ta tag i föregångarna till de två sistnämnda också.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Kollade resultaten för Dungeon Crawler Jam 2023 och fastnade för "Rival Blades" med sin Macintoshgrafik (Hackintosh)... tävlingen gick ut på att göra en "grid based dungeon crawler" (typ Dungeon Master kan man säga) på 7 dagar.
Rival Blades klarade jag av på några minuter men det var kul att spela Spelas direkt i browsern så man behöver inte ladda ner något separat.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Blev klar med Burning Shores expansionen (Horizon Forbidden West) idag. Städade upp det sista av sidoaktiviteterna m.m. och anser mig nu vara helt klar. En riktigt trevlig expansion som helt klart höll måttet. Jag gillade verkligen grundspelet, så det här föll mig verkligen i smaken också.

Permalänk
Medlem

Då var man klar med Dead Island 2 (PC). Helt klart en solid titel som var rolig att spela. Skulle nog våga säga att man bör gilla detta om man gillade första spelet och Riptide.

Permalänk
Medlem

Klarade av Death Stranding (85% achievements) och vilket underbart spel! Körde på hard och var underhållande svårt (inget egentligen frustrerande)

Efter en seg start så tar storyn tag i en och man bara slukas in. Tog mig ca 38h att klara storyn, är väldigt mycket story video clips men den är sevärd!

Utan att spoila för mycket, för dem som vill testa spelet.
Stå ut tills du kommer till nästa Ö.
Kör storyn men oroa dig inte om du kör side quest.
Chiral är väldigt lätt att farma när du hittar dem flygande "blobsen" (önskar jag visste detta tidigare så jag fick reda på det i slutet av spelet)
Vägnätet är kul att färdigställa men zip line är kungen av transporter! Bygg ett nät av dem
Man kan klara av BTs (bortsett från bossar) genom att lämna området, dock ger bossarna bra med chiral

9/10
Gillar man Metal gear så gillar man detta spel

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Klarade av Death Stranding (85% achievements) och vilket underbart spel! Körde på hard och var underhållande svårt (inget egentligen frustrerande)

Efter en seg start så tar storyn tag i en och man bara slukas in. Tog mig ca 38h att klara storyn, är väldigt mycket story video clips men den är sevärd!

Utan att spoila för mycket, för dem som vill testa spelet.
Stå ut tills du kommer till nästa Ö.
Kör storyn men oroa dig inte om du kör side quest.
Chiral är väldigt lätt att farma när du hittar dem flygande "blobsen" (önskar jag visste detta tidigare så jag fick reda på det i slutet av spelet)
Vägnätet är kul att färdigställa men zip line är kungen av transporter! Bygg ett nät av dem
Man kan klara av BTs (bortsett från bossar) genom att lämna området, dock ger bossarna bra med chiral

9/10
Gillar man Metal gear så gillar man detta spel

Kul att du gillade det. Själv byggde jag ganska mycket över lag. Men det bästa, som du också nämner, var att jag byggde zip lines så att jag kunde ta mig i stort sett överallt snabbt och smidigt.

Permalänk
Medlem

Dead island 2. Ett spel som var allt jag hade hoppats på. Jobbar nu på att spela igenom Callisto protocol och dead space(remake) samt last of us part 1. Alla på pc

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Kul att du gillade det. Själv byggde jag ganska mycket över lag. Men det bästa, som du också nämner, var att jag byggde zip lines så att jag kunde ta mig i stort sett överallt snabbt och smidigt.

Jo sjukt kul att bygga och uppgradera, speciellt i bergs delen. Sen kunde kanske BT varit lite svårare när man fastnar i dem men men... Sjukt kul spel iaf

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25