Söker kritik på nya hemsidan, som är AI genererad.

Permalänk
Medlem

Söker kritik på nya hemsidan, som är AI genererad.

Halloj gubbar och damer!

Med nya steg i livet och en vidareutveckling i branschen så har jag nu hamnat i en situation där den gamla hemsidan behövde pensioneras och en ny skapas med lite mer fokus på att arbeta i hela världen.

Det jag/vi arbetar med är att flyga FPV-drönare åt företag. Främst inom media. Exempelvis så kan vi ena dagen jaga en nylanserad bil genom en vacker skogsallé till nästa dag så ska det flygas efter en missil.

Mycket unika jobb och det gör tyvärr att man behöver vara rätt bred i hur man riktar in sig.

Så hemsidan handlar främst om att visa att vi kan flyga FPV, snarare än att förklara vad man kan göra med FPV eller varför man ska flyga med FPV. Jag har själv inte haft mycket succé med att övertyga folk som inte vet något om FPV-drönare att prova på, däremot så blir jag bokad direkt om jag stöter på en potentiell kund som redan har sneglat på FPV.

(För den som frågar, FPV drönare kan man se som jädrans snabba DJI drönare som går att flyga med stor precision)

Nåväl, hela hemsidan är textmässigt helt genererad av ChatGPT, det gick förvånansvärt lätt och jag tycker själv att den skapar engagerande texter.

Det jag letar efter är lite tips och råd kring vad som kan förändras. Man blir helt blind av att stirra på sin egna skapelse så jag hoppas ni kära sweclockers kan hjälpa till.

Utan vidare fuffens (Och en omnämning att showreelen är temporär och bara ett random klipp som kommer bytas ut i kommande dagarna) så är länken här:

AirborneDynamics

Permalänk
Medlem

Nya showreelen blev klar idag, redigerad av min kollega/sambo.

Permalänk
Medlem

Nu är jag ju gammal och lite seg i huvudet... men det här med skvalpande animerad bakgrund? Jag tycker det stör mer än vad det eventuellt skulle kunna tillföra.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Grym showreel!!!

Permalänk
Medlem

supercool video! Sidan är snygg men tyckte den blev mycket mer behaglig om man zoomar ut till 75% i chrome då texten "with offices in Sweden..." är för stor. Jag hade velat ha texten mindre och placerad högre upp så att hela videon också syns på landningssidan.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Nu är jag ju gammal och lite seg i huvudet... men det här med skvalpande animerad bakgrund? Jag tycker det stör mer än vad det eventuellt skulle kunna tillföra.

Tro mig, jag har varit väldigt fram och tillbaka på just detta! Överväger att låta sidan vara helt svart eller med gradvis färgskiftning över varje sida. Får se hur det blir

Skrivet av SnabelostSWE:

Grym showreel!!!

Tackar! Ska se till att hälsa det

Skrivet av HallonsyltarN:

supercool video! Sidan är snygg men tyckte den blev mycket mer behaglig om man zoomar ut till 75% i chrome då texten "with offices in Sweden..." är för stor. Jag hade velat ha texten mindre och placerad högre upp så att hela videon också syns på landningssidan.

Done! Håller med om att texten blev för stor så den är förminskad och videon uppflyttad.

Permalänk
Medlem

Jätte najs sida! Skulle säga att huvudrubriken som lyder "Welcome to Airborne Dynamics!" skulle kunna vara i annat typsnitt eller att Airborne Dynamics skulle vara en logga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav:

Jätte najs sida! Skulle säga att huvudrubriken som lyder "Welcome to Airborne Dynamics!" skulle kunna vara i annat typsnitt eller att Airborne Dynamics skulle vara en logga.

Bra förslag bådatvå! Ändrade till annat typsnitt för nu. Måste sätta mig och skapa en logga också

Permalänk

Sidan är för tungdri en för min telefon.

Sidan laggade något kopiöst så fort mine scrollade lite nedåt så hände inget förrän typ 10 sek senare.

Färre animationer. För de såg ändå rätt skräp ut i typ 2 frames per minute.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Sidan är för tungdri en för min telefon.

Sidan laggade något kopiöst så fort mine scrollade lite nedåt så hände inget förrän typ 10 sek senare.

Färre animationer. För de såg ändå rätt skräp ut i typ 2 frames per minute.

Ajaj! riktigt nybörjarmisstag. Jag tänkte inte alls på kompitabilitet för äldre mobiler!

Jag har stängt av bakgrundsanimationerna nu, jag hoppas sidan rullar bättre nu!

Sen är den tyvärr rätt så tungladdad. Många bilder och en någorlunda högupplöst video. Nackdelen med en mediafokuserad sida.

Permalänk

Något bättre iaf men väldigt marginellt.

Min p20 är från typ 2018-2019 eller nått så jävla gammal ä den inte tycker jag.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Något bättre iaf men väldigt marginellt.

Min p20 är från typ 2018-2019 eller nått så jävla gammal ä den inte tycker jag.

Då har jag reducerat filstorlerkarna på alla bilderna samt skalat ner videon, förhoppningsvis flyter faktiskt sidan skapligt för dig nu

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Då har jag reducerat filstorlerkarna på alla bilderna samt skalat ner videon, förhoppningsvis flyter faktiskt sidan skapligt för dig nu

Tack för hjälpen!

Tycker ändå den känns lite "sluggish". Tror inte det är lagg utan snarare effekterna (typ bilder som rullar in) som är lite för långsamma för min smak. Nu skumläste jag visserligen, så jag scrollade ganska snabbt, men jag fick vänta in bilder och text på flera ställen.

Permalänk
Medlem

Sidan rullar smooth på min Samsung S10e med Samsung internet. De animerade bilderna under "what we fly" som rullar in ser också bra ut.
Kanske skulle vara snyggt med en typ gradient mellan de 3 olika bakgrunderna/sektionerna på förstasidan?

Permalänk
Medlem

Ta min kritik med en nypa salt. Sidan skriker wordpress/squarespace (dvs i grunden ser den ut som varenda annan generisk hemsida som helst) men det gör ju egentligen inte supermycket.

Några saker jag hade ändrat på.
1. Typsnittet på "Welcome to.." samt Showreel precis som @Gustav var inne på.
2. Ändra stillbild på showreelen. Att bli välkomnad av ett enormt öga är inte supernice.
3. Storleken på showreelen. Tycker den tar för mycket plats.
4. Hade nog tagit bort animationen på footern.

Skrivet av IsseBisse:

Tycker ändå den känns lite "sluggish". Tror inte det är lagg utan snarare effekterna (typ bilder som rullar in) som är lite för långsamma för min smak. Nu skumläste jag visserligen, så jag scrollade ganska snabbt, men jag fick vänta in bilder och text på flera ställen.

Håller med om att den känns lite sluggish, även på dator.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Då har jag reducerat filstorlerkarna på alla bilderna samt skalat ner videon, förhoppningsvis flyter faktiskt sidan skapligt för dig nu

Vet inte hur det var innan men tycker att kvalitén på videon är lite väl låg nu när man tittar på en datorskärm. Kanske kan anpassa den beroende på upplösning eller enhet?

Riktigt snygg video annars.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wasp:

Halloj gubbar och damer!

Med nya steg i livet och en vidareutveckling i branschen så har jag nu hamnat i en situation där den gamla hemsidan behövde pensioneras och en ny skapas med lite mer fokus på att arbeta i hela världen.

Det jag/vi arbetar med är att flyga FPV-drönare åt företag. Främst inom media. Exempelvis så kan vi ena dagen jaga en nylanserad bil genom en vacker skogsallé till nästa dag så ska det flygas efter en missil.

Mycket unika jobb och det gör tyvärr att man behöver vara rätt bred i hur man riktar in sig.

Så hemsidan handlar främst om att visa att vi kan flyga FPV, snarare än att förklara vad man kan göra med FPV eller varför man ska flyga med FPV. Jag har själv inte haft mycket succé med att övertyga folk som inte vet något om FPV-drönare att prova på, däremot så blir jag bokad direkt om jag stöter på en potentiell kund som redan har sneglat på FPV.

(För den som frågar, FPV drönare kan man se som jädrans snabba DJI drönare som går att flyga med stor precision)

Nåväl, hela hemsidan är textmässigt helt genererad av ChatGPT, det gick förvånansvärt lätt och jag tycker själv att den skapar engagerande texter.

Det jag letar efter är lite tips och råd kring vad som kan förändras. Man blir helt blind av att stirra på sin egna skapelse så jag hoppas ni kära sweclockers kan hjälpa till.

Utan vidare fuffens (Och en omnämning att showreelen är temporär och bara ett random klipp som kommer bytas ut i kommande dagarna) så är länken här:

AirborneDynamics

"Vafaen är FPV?"

Älskar referensen, bara jag som verkade ta den dock!

Permalänk
Medlem

Jag hade nog gjort så att länkarna i toppen av sidan visade att de var länkar på något vis. Man kan ju ändå ana det men det tillhör ändå inte vanligheterna att det är exakt samma css för brödtext och länkar.

Jag tycker nog att menyn i ovankant ser schystast ut när man scrollar tillbaka upp och den svarta bakgrunden har lite opacity.
Typ: background: rgba(0,0,0,0.2)

I övrigt gillar jag sidan. Enkel, tydlig.

Permalänk
Medlem

1. Ser lite "sådär" ut med de olika bakgrunderna på startsidan, gillar det inte de skarpa övergångarna med samma typ av bild men annan nyans/ljus.
2. Sidan about-us, i slutet så blir det svårläst när bakgrunden är som ljusast och strecken som finns.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag det blir irriterande att vrida huvudet för att läsa på startsidan, ta sweclockers som exempel, de har en max-bredd på content oavsett din bredd på skärmen.

Sen liten "bugg": Klickar man på ikonen från startsidan scrollar hemsidan väldigt underligt ner / upp / ner och stannar nånstans i mitten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsseBisse:

Tycker ändå den känns lite "sluggish". Tror inte det är lagg utan snarare effekterna (typ bilder som rullar in) som är lite för långsamma för min smak. Nu skumläste jag visserligen, så jag scrollade ganska snabbt, men jag fick vänta in bilder och text på flera ställen.

Animation uppsnabbade! Tack för det

Skrivet av muddiz:

Sidan rullar smooth på min Samsung S10e med Samsung internet. De animerade bilderna under "what we fly" som rullar in ser också bra ut.
Kanske skulle vara snyggt med en typ gradient mellan de 3 olika bakgrunderna/sektionerna på förstasidan?

Done and dusted!

Skrivet av Squallie:

Vet inte hur det var innan men tycker att kvalitén på videon är lite väl låg nu när man tittar på en datorskärm. Kanske kan anpassa den beroende på upplösning eller enhet?

Riktigt snygg video annars.

Tror det får bli att hosta genom Youtube och köra video genom den vägen. :/ Går tyvärr inte att variera kvalitét. Ett klipp som gäller.

Skrivet av pv2b:

<Uppladdad bildlänk>

"Vafaen är FPV?"

Älskar referensen, bara jag som verkade ta den dock!

Haha! Att en hade koll på den iaf räcker för mig

Skrivet av Jaevel:

Jag hade nog gjort så att länkarna i toppen av sidan visade att de var länkar på något vis. Man kan ju ändå ana det men det tillhör ändå inte vanligheterna att det är exakt samma css för brödtext och länkar.

Jag tycker nog att menyn i ovankant ser schystast ut när man scrollar tillbaka upp och den svarta bakgrunden har lite opacity.
Typ: background: rgba(0,0,0,0.2)

I övrigt gillar jag sidan. Enkel, tydlig.

Lysande förslag! Ska implementeras!

Skrivet av breakman:

1. Ser lite "sådär" ut med de olika bakgrunderna på startsidan, gillar det inte de skarpa övergångarna med samma typ av bild men annan nyans/ljus.
2. Sidan about-us, i slutet så blir det svårläst när bakgrunden är som ljusast och strecken som finns.
<Uppladdad bildlänk>

Tack för det! Bådadera synpunkterna är fixade

Skrivet av Quelor:

Personligen tycker jag det blir irriterande att vrida huvudet för att läsa på startsidan, ta sweclockers som exempel, de har en max-bredd på content oavsett din bredd på skärmen.

Sen liten "bugg": Klickar man på ikonen från startsidan scrollar hemsidan väldigt underligt ner / upp / ner och stannar nånstans i mitten?

Jag har tryckt ihop texten lite och dratt en konservativ maxbredd, får hoppas det räcker

Kan inte återskapa buggen tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Halloj gubbar och damer!

Med nya steg i livet och en vidareutveckling i branschen så har jag nu hamnat i en situation där den gamla hemsidan behövde pensioneras och en ny skapas med lite mer fokus på att arbeta i hela världen.

Det jag/vi arbetar med är att flyga FPV-drönare åt företag. Främst inom media. Exempelvis så kan vi ena dagen jaga en nylanserad bil genom en vacker skogsallé till nästa dag så ska det flygas efter en missil.

Mycket unika jobb och det gör tyvärr att man behöver vara rätt bred i hur man riktar in sig.

Så hemsidan handlar främst om att visa att vi kan flyga FPV, snarare än att förklara vad man kan göra med FPV eller varför man ska flyga med FPV. Jag har själv inte haft mycket succé med att övertyga folk som inte vet något om FPV-drönare att prova på, däremot så blir jag bokad direkt om jag stöter på en potentiell kund som redan har sneglat på FPV.

(För den som frågar, FPV drönare kan man se som jädrans snabba DJI drönare som går att flyga med stor precision)

Nåväl, hela hemsidan är textmässigt helt genererad av ChatGPT, det gick förvånansvärt lätt och jag tycker själv att den skapar engagerande texter.

Det jag letar efter är lite tips och råd kring vad som kan förändras. Man blir helt blind av att stirra på sin egna skapelse så jag hoppas ni kära sweclockers kan hjälpa till.

Utan vidare fuffens (Och en omnämning att showreelen är temporär och bara ett random klipp som kommer bytas ut i kommande dagarna) så är länken här:

AirborneDynamics

En bra sida ser ut såhär: http://amigaos.se/main.php
Tar minimalt med CPU, inga frames eller embedded på startsidan och minsta möjliga CSS eller javascript.
Det är på undersidor där folk letar efter * som du kan lägga in sånt, att ha video eller så där dålig design är för undersidor.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Designen skalar inte från telefon till nått annat, känns som en scamsida därav.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Första sidan bör laddas så snabbt som möjligt, jag kan tycka att kvaliteten som är nu är för låg på videon, lägg den på en annan sida eller bakom ett klick så att den inte påverkar första sidans laddningstid. Förstår att man gärna kanske har den direkt på första sidan, men tror det är svårt att hitta en balans mellan snabb laddning och bra kvalitet.

Nav baren skulle kunna vara hälften så hög på dator eller kanske till och med en tredjedel.

Vissa animationer tar lång tid, som när man scrollar ner till botten, även när man öppnar flikarna i our services och scrollar i about us.

Bakgrunden är så långsam att den lika bra kan vara en statisk bild.

På about us så texten kan börja med första meningen i samma storlek(35), en liten sammanfattning i storleken 24, och sen resterande text i en mer vanlig storlek som 16-14.

Lägg gärna till en bakgrund för alla texter på sidan, som t.ex. något mörk semi-transparent, texter bör helst ha en enfärgad bakgrund eller väldigt nära för att vara så lättläst som möjligt.

Tycker på mobilen att det inte är super tydligt att det är länkar man tryckt på meny knappen, separera mera på dom, och du kan t.ex. göra dom till knappar eller understryka alla men låta linjen vara färgad på nuvarande sidan.

Att texten i footern inte är på samma höjd på dator ser inte jättebra ut.

Permalänk
Medlem

En sak som omedelbart retade mig var inkonsekvensen på startsidan.
I sidhuvudet står:
What we fly Our services About us

men i sidfoten står:
About us Our services What we fly

Bestäm er

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Första sidan bör laddas så snabbt som möjligt, jag kan tycka att kvaliteten som är nu är för låg på videon, lägg den på en annan sida eller bakom ett klick så att den inte påverkar första sidans laddningstid. Förstår att man gärna kanske har den direkt på första sidan, men tror det är svårt att hitta en balans mellan snabb laddning och bra kvalitet.

Nav baren skulle kunna vara hälften så hög på dator eller kanske till och med en tredjedel.

Vissa animationer tar lång tid, som när man scrollar ner till botten, även när man öppnar flikarna i our services och scrollar i about us.

Bakgrunden är så långsam att den lika bra kan vara en statisk bild.

På about us så texten kan börja med första meningen i samma storlek(35), en liten sammanfattning i storleken 24, och sen resterande text i en mer vanlig storlek som 16-14.

Lägg gärna till en bakgrund för alla texter på sidan, som t.ex. något mörk semi-transparent, texter bör helst ha en enfärgad bakgrund eller väldigt nära för att vara så lättläst som möjligt.

Tycker på mobilen att det inte är super tydligt att det är länkar man tryckt på meny knappen, separera mera på dom, och du kan t.ex. göra dom till knappar eller understryka alla men låta linjen vara färgad på nuvarande sidan.

Att texten i footern inte är på samma höjd på dator ser inte jättebra ut.

Riktigt bra synpunkter och jag har nu ordnat med majoriteten av dom! Hela sidan blev mycket bättre så det får jag tacka för!

Skrivet av reflux:

En sak som omedelbart retade mig var inkonsekvensen på startsidan.
I sidhuvudet står:
What we fly Our services About us

men i sidfoten står:
About us Our services What we fly

Bestäm er

Ops, haha! Fixat