Får jag sälja min mobil under dessa förhållanden?

Permalänk

Får jag sälja min mobil under dessa förhållanden?

Hej!

Jag är inte helt 100 så jag frågar här 😊
Jag har en telefon hos Tre i 36 månader, två år kvar.
Får jag sälja den, ha en annan telefon men ändå såklart betala räkningarna från Tre.
För några år sedan hade jag en telefon hos Tele2 som skulle skickas tillbaka efter bindningstidens slut, är Tre så?

Tacksam för alla svar 👍

Permalänk

Om du har tecknat ett abonnemang som löper så är väl det normala att du behåller telefonen när tiden har löpt ut. Läs avtalet.

Skulle tro att det inte spelar någon roll om du säljer telefonen genom att det ändå är till dig räkningen kommer.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Skrivet av jlufanatic2000:

Hej!

Jag är inte helt 100 så jag frågar här 😊
Jag har en telefon hos Tre i 36 månader, två år kvar.
Får jag sälja den, ha en annan telefon men ändå såklart betala räkningarna från Tre.
För några år sedan hade jag en telefon hos Tele2 som skulle skickas tillbaka efter bindningstidens slut, är Tre så?

Tacksam för alla svar 👍

Vem vill köpa en telefon av dig under de förutsättningarna även om det vore tillåtet? De har ju inga garantier för att du fortsätter betala dina fakturor, och under tiden är telefonen inte deras utan telefonoperatörens.

Vill du sälja, betala av resten av ditt lån först och sälj sedan den obundna telefonen.