Permalänk
Medlem

LTT's Youtube hackat

Det verkar som att LTTs kanal har blivit hackad på Youtube. Den har bytt namn och verkar vara en livestream med Musk.

https://www.youtube.com/@teslaliveonline1/videos

Permalänk
Medlem

Bah. Sånt här är så tråkigt. Tusentals videos är borttagna

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Bah. Sånt här är så tråkigt. Tusentals videos är borttagna

https://i.imgur.com/1SjaoCX.png

De verkar bara vara dolda, kollar du playlist så verkar allt som finns där vara kvar iaf. Streamen nedstängd nu åtminstone.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Verkar inte borta men olistade
https://m.youtube.com/watch?v=m4RolgXsoxY
Hade wan show i en chrome tab öppen fortfarande som verkar fungera
Synd att sånt här händer. Just ltt tror jag klarar sig. Bra kontakter och de har typ hoarder backup på allt.
Men jag har kanaler jag tittar på som alldrig kom tillbaka efter sånt här. Någon fick göra en helt ny kanal

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har sett liknande "live"-Tesla-kanaler skymta förbi i YouTubes förslag förut och konstaterat att Tesla inte alls har något event e dyl... Troligen satt i system.

De övriga (mindre) kanalerna (och Floatplane) är fortfarande inte övertagna ser det ut som i skrivande stund.

Permalänk
Medlem

O klockan är väl runt 04 där borta. Så ingen är väl vaken o sett det. XD

Blir kul på kontoret när Linus vaknar o skäller ut alla som misstänks ha keylogger eller klickat på nån korkad phishing länk. XD

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Verkar som det är löst redan.

https://www.youtube.com/@LinusTechTips

Permalänk
Medlem

Youtube löser sånt här väldigt snabbt för de större kanalerna. Tråkigt men händer. Lär komma en video om det inom kort när de bekräftat mer.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Corridor Crew råkade ut för något liknande för ett tag sedan, mindre skoj upplevelse:

Youtube kunde lösa det åt dem, men tydligen så försvann inställningar för vilka videos som var dolda mm, vilket kan vara lite jobbigt när man har ett par tusen videoklipp uppladdade.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

Nej det är inte löst.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Fyfan.

Men samtidigt så är jag förvånad, jag menar borde inte stora kanaler ha betydligt högre säkerhet och verifieringar i många steg för att förhindra andra att ta sig in på kanalen.

Tänk om det är en anställd en som har gjort detta, jag reagerar på en uppladdning där man ser datumet när klippet spelades in och sådant känner jag igen för när man laddar upp ett klipp utan namn så sätter sig ett datum ID för videon.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Vet inte hur mycket pengar hans företag får in genom youtube. Men jag antar att eventuella aktieägare biter på sina naglar just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Fyfan.

Men samtidigt så är jag förvånad, jag menar borde inte stora kanaler ha betydligt högre säkerhet och verifieringar i många steg för att förhindra andra att ta sig in på kanalen.

Tänk om det är en anställd en som har gjort detta, jag reagerar på en uppladdning där man ser datumet när klippet spelades in och sådant känner jag igen för när man laddar upp ett klipp utan namn så sätter sig ett datum ID för videon.

LTT har växt väldigt mycket på kort tid och med nytt folk så ökar risken för att fishing ska fungera dramatiskt. om jag inte minns fel är dom 100+ totalt nu.

Skrivet av manprinsen_am:

Vet inte hur mycket pengar hans företag får in genom youtube. Men jag antar att eventuella aktieägare biter på sina naglar just nu.

Om man ska gå efter vad dom säger i sina Wanshows så har dom inga andra ägare i sitt bolag. åtminstone inga som har gått in med VC pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av manprinsen_am:

Vet inte hur mycket pengar hans företag får in genom youtube. Men jag antar att eventuella aktieägare biter på sina naglar just nu.

Det är väl linus själv som äger 100% i företaget?

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Nu verkar det som alla privata videos är offentliga t.ex denna och många mer.

https://www.youtube.com/watch?v=BTylrOwA5gk

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Det verkar som dom börjat styra upp det nu. De har bytt namn och kanallogga i alla fall

Edit: Och nu är kanalen nere för att ha brutit mot reglerna

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Det är väl linus själv som äger 100% i företaget?

Han och hans fru äger företaget Linus Media Group.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Där försvann kanalen?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar vara en del i den här andra tråden på swec som hämtat hem addons till webläsarna för chatGPT som senare börjat bli av med konton:
#19978629

Jag tänker mig är att det är ganska många som sitter och testar nya lösningar kring AI - och hämtar hem mjukvara från nya källor nu när allt på området är lite nytt.

Har LTT råkat ut för samma kanske? Who knows. Kan egentligen vara vad som helst som hänt.

Men det är bra att tänka på säkerhet kring alla nya AIlösningar. En del är laddade med skit. Utgivare och förtroende är relevant - som alltid

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Bra nu försvann kanalen så inga fler kan klicka på scamlänkarna.

Visa signatur

ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC - AMD Ryzen 9 5900X - ASUS TUF GAMING B550M-PLUS - HyperX Fury Black DDR4 3200MHz 32GB (2x16GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Det verkar som dom börjat styra upp det nu. De har bytt namn och kanallogga i alla fall

Edit: Och nu är kanalen nere för att ha brutit mot reglerna

Nope, channel terminated.

Visa signatur

// i5 12400F, Gigabyte RX 6800, 2TB Kingston NV2 SSD, 32GB RAM, Lian Li 205M Mesh, 750W Seasonic PSU

Permalänk
Medlem

Om det inte är en medarbetare som uppsåtligen gjort detta så är det någon som har fallit för social engineering och klickat på nåt skit. Händer hela tiden runt om i världen, men man tycker att de borde veta bättre och ha bättre OPSEC.

Jag tycker naturligtvis att det är ytterst tråkigt att det händer, men samtidigt är det lite skylla-dig-själv faktor över det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fastflop:

Nope, channel terminated. <Uppladdad bildlänk>

Det brukar vara en del av Youtubes system för att fixa hacket vad jag förstått. Iaf för dom stora kanalerna.

Så ingen kan göra nånting med kanalen förutom Youtube själva när dom löser problemet.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/@tesla-us-now

Kom igen nu moonbros, techquicke behövde ett lyft. Ett månlyft! 🚀🚀🚀🚀🚀

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Även deras andra konto, Techquickie verkar också ha blivit hackat och fått en Tesla logga på sig.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

https://www.youtube.com/@tesla-us-now

Kom igen nu moonbros, techquicke behövde ett lyft. Ett månlyft! 🚀🚀🚀🚀🚀

Techlinked också

Visa signatur

// i5 12400F, Gigabyte RX 6800, 2TB Kingston NV2 SSD, 32GB RAM, Lian Li 205M Mesh, 750W Seasonic PSU

Permalänk
Medlem

https://linustechtips.com verkar också ha lite problem.

Permalänk
Medlem

Det är väl inte alldeles osannolikt att det är något i den här stilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

https://linustechtips.com verkar också ha lite problem.

Jo, men det är nog en oavsiktlig DoS som en följd av att kanalen har blivit hackad. Forumet fungerade tidigare, men folk har väl både sett det i andra delar av världen och börjat vakna i Nordamerika. Fick för ett tag sedan just att den var överbelastad, men den verkar inte alltid klara att leverera detta.

Permalänk
Medlem

Instagram verkar ha klarat sig.