Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Out of memory när jag gissar att det var på gång att bli lite gameplay efter alla cutscenes(hästen). Medium inställningar, 32GB RAM och inget annat i bakgrunden. Kanske var väntetiden på ca 2,5h som gjorde't.

De gör klokt i att ha två månader mellan öppna betan och release den här gången.

Skrivet av DBHErazor:

Samma problem här, helt ny burk, 4080, 7900x, 32gb RAM. Spelet stendör när man försöker skapa gubbe eller ladda in i världen. Aja, får la vänta till efter release o se om det blir bättre.

Skrivet av Aeig:

Verkar tyvärr främst vara problem med Nvidia grafikkort, har du testat att installera senaste drivrutinerna? Har du några andra program som körs i bakgrunden, ex antivirus eller brandvägg?

Mvh

Om ni ställer ner allt på Low i settings, absolut lägsta & tar bort Hi-res textures så kraschar det inte pga Out of memory längre. Har testat all möjllg konfiguration. Enda som hjälper än så länge. Får hoppas de hittar den Memory Goblinen sen

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Asus B650E-F | 32GB G.Skill DDR5 6000MHZ | PowerColor Red Devil 7900 XTX OC | Fractal Design North | Noctua NH-D15 chromax | Corsair RM850e | Kingston Fury Renegade M.2 2TB

Permalänk
Avstängd

Fungerade att spela och komma in nu iaf, fläktarna beter sig normalt på GPU.

Fastnade dock i Kyovashad med invisible walls ut ur staden Verkar vara många som fått den buggen, verkar kanske bero på disconnect utan felmeddelande.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Code 300006 nu när man försöker logga in igen för fortsätta på min Necro build =(

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Fungerade att spela och komma in nu iaf, fläktarna beter sig normalt på GPU.

Fastnade dock i Kyovashad med invisible walls ut ur staden Verkar vara många som fått den buggen, verkar kanske bero på disconnect utan felmeddelande.

Det funkade för mig om jag gick mellan utgångarna från staden ett par gånger, tillslut kom jag ut ur en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Fungerade att spela och komma in nu iaf, fläktarna beter sig normalt på GPU.

Fastnade dock i Kyovashad med invisible walls ut ur staden Verkar vara många som fått den buggen, verkar kanske bero på disconnect utan felmeddelande.

Ja sjukt störande men man kan ta en annan väg ut istället, fungerade iaf för mig.

Permalänk
Medlem

Starta spelet för att ställa mig i kö när jag ändå lägger ungarna. Kom in direkt, 0 i kö 😊

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Är FSR i spelet sönder? Det kändes som jag hade bättre prestanda med allt ställt på high och FSR off. Tycker jag får väldigt mycket lagg stundtals. Speciellt när man är ute och springer i ödemarken i närheten av avsatserna så man ser "bortom" spelvärlden.

Permalänk
Medlem

Skön disconnect mid-Ashava på HC 🫡 Man ska inte klaga på betor, men det var onekligen intressant timing att lägga rolling restarts precis när Worldbossen spawnar.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Är FSR i spelet sönder? Det kändes som jag hade bättre prestanda med allt ställt på high och FSR off. Tycker jag får väldigt mycket lagg stundtals. Speciellt när man är ute och springer i ödemarken i närheten av avsatserna så man ser "bortom" spelvärlden.

Menar du DLSS? För det funkar som smör för mig i alla fall. Inställt på Quality.

För övrigt tycker jag det är synd att de lade ner Ray-tracing i detta. Fanns i stängda betan men i öppna betan finns det inte skymten av det. Hade verkligen hamnat i sin rätta i detta spelet, med grottorna och facklorna och allting. Såg äckligt bra ut i stängda betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Menar du DLSS? För det funkar som smör för mig i alla fall. Inställt på Quality.

För övrigt tycker jag det är synd att de lade ner Ray-tracing i detta. Fanns i stängda betan men i öppna betan finns det inte skymten av det. Hade verkligen hamnat i sin rätta i detta spelet, med grottorna och facklorna och allting. Såg äckligt bra ut i stängda betan.

RT kommer nån gång efter launch sa dom i en stream har jag för mig

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

RT kommer nån gång efter launch sa dom i en stream har jag för mig

Satan vad fint, hoppas det stämmer. Tack för infon!

Permalänk
Medlem

Verkar va lite blandat vad folk tycker om spelet.
Värt att tänka på är att det är precis i början av spelet. nästan inga arpg är intressanta förrns man börjar närma sig sin endgame build när det blir lite fart på grejerna. imo.
Hoppas storyn blir intressant

Permalänk
Medlem

Jag gick med några randoms in i world boss eventet på lvl 22. Dog kanske 8 gånger och fick notifieringen att din gear håller på och pajar men vi fick ner han.
Insta dog av ett slag varje gång så jag fick bara hålla mig vid kanterna och spamma hydra.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Jag gick med några randoms in i world boss eventet på lvl 22. Dog kanske 8 gånger och fick notifieringen att din gear håller på och pajar men vi fick ner han.
Insta dog av ett slag varje gång så jag fick bara hålla mig vid kanterna och spamma hydra.

Den bossen kräven poison resistance för att klara av hans one shot mechanics sen spelar gear och level roll självklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omega5509:

Verkar va lite blandat vad folk tycker om spelet.
Värt att tänka på är att det är precis i början av spelet. nästan inga arpg är intressanta förrns man börjar närma sig sin endgame build när det blir lite fart på grejerna. imo.
Hoppas storyn blir intressant

ja det är många som skriker bläääh som är "veteraner" inom arpgs enligt dom själva men uppenbarligen aldrig spelat något av dom

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Den bossen kräven poison resistance för att klara av hans one shot mechanics sen spelar gear och level roll självklart.

Räcker att man springer vid bossens fötter mer eller mindre.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omega5509:

Verkar va lite blandat vad folk tycker om spelet.
Värt att tänka på är att det är precis i början av spelet. nästan inga arpg är intressanta förrns man börjar närma sig sin endgame build när det blir lite fart på grejerna. imo.
Hoppas storyn blir intressant

De flesta som klagar är dock svenskar där ingenting någonsin duger och allt var bättre förr
Det är ett brutalt bra spel, och enorm potential att bli det bästa Diablo hittills.
Följer man dev diaries så märker man att de brinner för det och tar det sjukt seriöst, samt lärt sig av tidigare misstag (läs Diablo Immortal)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

De flesta som klagar är dock svenskar där ingenting någonsin duger och allt var bättre förr
Det är ett brutalt bra spel, och enorm potential att bli det bästa Diablo hittills.
Följer man dev diaries så märker man att de brinner för det och tar det sjukt seriöst, samt lärt sig av tidigare misstag (läs Diablo Immortal)

"Brutalt bra" är ändå att ta i?

Det är bra, det har absolut potential, men det känns ganska mellanmjölk just nu. Jag sitter och spelar, men jag blir inte exalterad, det är ganska "meh" och allt har gjorts förut i något annat spel.

Jag hade gärna sett att de tar tillbaka overlay kartan så man slipper trycka på M konstant för att se vart man är, sen vore ett singelplayer läge ganska trevligt för att slippa andra spelare.

Är kluven när det gäller level scaling av mobs, samtidigt som det är bra då content aldrig blir värdelöst så känner jag inte heller att min karaktär blir riktigt kraftfull. Det är kul att åka tillbaka till gamla områden eller bossar och döda allt på ett slag, skapar en känsla av styrka.

Vi får väl se, jag håller tummarna för det men i nuläget hade jag inte köpt det för fullpris.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av TateM:

Om ni ställer ner allt på Low i settings, absolut lägsta & tar bort Hi-res textures så kraschar det inte pga Out of memory längre. Har testat all möjllg konfiguration. Enda som hjälper än så länge. Får hoppas de hittar den Memory Goblinen sen

Det var som fan. Spelet allokerar dock mycket VRAM för alla, kanske är det så att de/ni som upplever problem likt detta har program/tjänster som på något vis tar VRAM med. För spelet allokerar 90%~ för samtliga oavsett minnesmängd. Har man då andra program som också vill ha minne så lär det garanterat krocka.

Spelet använder absolut inte under några omständigheter mina 22GB de allokerar. Folk med 3070 kör samma inställningar utan problem men landar på 7GB~ VRAM.

Varför spelet gör det vet jag givetvis inte, det måste vara medvetet. Möjligen vill de nypa åt sig så mycket VRAM de kan för att försäkra att spelet inte dör pga brist av VRAM och antar att majoriteten klarar sig på resterande 10%~. Kanske en hotfix på en gravt problem de ännu inte löst? Döljer de minnesläckor bakom det?

Tiden får utvisa.

Lite besviken att jag inte har 144FPS 100% stabilt dock. Samtidigt kanske det löser sig med nyare drivare längre fram.

Ni med AMD-kort testa slå av dynamic shadows* (något liknande hette det, kör inte nu). För mig gjorde det så jag nästan har 100% spikat 144FPS i 1440P med allt max FSR Quality. Några i Swec-klanen testade med Nvidia kort och tappade prestanda dock när jag nämnde det där förra helgen.

Men ju mer jag spelar desto mer irriterad blir jag på zoomen. De måste fixa det, om det så tar 2 månader till att åtgärda alla mekaniker till att anpassa det till bredare zoom.

Hade de bara haft samma zoom som i dungeons överallt förutom raid bossar då så hade det varit tillräckligt bra. Fattar fasen inte varför vi inte kan zooma ut i staden? Vem vill se 3 meter framför sig?

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

"Brutalt bra" är ändå att ta i?

Det är bra, det har absolut potential, men det känns ganska mellanmjölk just nu. Jag sitter och spelar, men jag blir inte exalterad, det är ganska "meh" och allt har gjorts förut i något annat spel.

Jag hade gärna sett att de tar tillbaka overlay kartan så man slipper trycka på M konstant för att se vart man är, sen vore ett singelplayer läge ganska trevligt för att slippa andra spelare.

Är kluven när det gäller level scaling av mobs, samtidigt som det är bra då content aldrig blir värdelöst så känner jag inte heller att min karaktär blir riktigt kraftfull. Det är kul att åka tillbaka till gamla områden eller bossar och döda allt på ett slag, skapar en känsla av styrka.

Vi får väl se, jag håller tummarna för det men i nuläget hade jag inte köpt det för fullpris.

Mvh

Ja dessa punkter håller jag hyffsat med om, framförallt single player läge. Det är helt hål i huvudet att exkludera det, men jag förstår deras tankesätt kring det tyvärr.
Men Blizzard är precis som Apple: det har gjorts förut ja, men de förfinar och perfekterar det till den grad att det till slut är den produkten alla dregglar över.
Precis som i Diablo 2 Resurrected och Diablo 3 kommer jag nog trycka in tusentals timmar i detta.
Lirade druid i öppna betan denna helg och det var fruktansvärt kul. Riktigt kul dynamik mellan melee och spellcasting.
Natt och dag jämfört med hur det var i stängda betan också, som tur är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

"Brutalt bra" är ändå att ta i?

Det är bra, det har absolut potential, men det känns ganska mellanmjölk just nu. Jag sitter och spelar, men jag blir inte exalterad, det är ganska "meh" och allt har gjorts förut i något annat spel.

Jag hade gärna sett att de tar tillbaka overlay kartan så man slipper trycka på M konstant för att se vart man är, sen vore ett singelplayer läge ganska trevligt för att slippa andra spelare.

Är kluven när det gäller level scaling av mobs, samtidigt som det är bra då content aldrig blir värdelöst så känner jag inte heller att min karaktär blir riktigt kraftfull. Det är kul att åka tillbaka till gamla områden eller bossar och döda allt på ett slag, skapar en känsla av styrka.

Vi får väl se, jag håller tummarna för det men i nuläget hade jag inte köpt det för fullpris.

Mvh

Fast jag tror nog ni förväntar er ett annat spel om ni tror Diablo 4 skall vara revolutionerande på något vis.
Jag ser hellre, vilket de verkar göra att de gör ett spel med bra gameplay och polerade mechanics och inte alltför krånglig itemization.
Jag själv och jag är rätt säker på att Blizzard också siktar på det vill nog inte ha ett spel likt PoE där man spenderar 40% av tiden på en wiki/forum bara för att inte fucka upp sin karaktär eller ens kunna ta del av all content, eller för den delen ens försöka förstå vissa saker. En bild förklarar väl vad jag menar https://i.redd.it/e9wy316rqws41.png

Mellanmjölk kommer det nog bli av ni som siktar efter spel med djup theorycrafting och liknande.

Vad gäller level-scaling så blir jag ju mer jag läser om det, mindre orolig. De som spelat endgame beta slaktar mobs på level 130+, jag tror nog vi kommer kunna känna oss jävligt stark i "overworld".

Skrivet av Omega5509:

Verkar va lite blandat vad folk tycker om spelet.
Värt att tänka på är att det är precis i början av spelet. nästan inga arpg är intressanta förrns man börjar närma sig sin endgame build när det blir lite fart på grejerna. imo.
Hoppas storyn blir intressant

Givetvis kommer det vara blandat. Det finns folk som har denna genre som det enda de spelar. De vill givetvis ha så djup och avancerad itemization/skills/spells som möjligt för att kunna få så många olika varianter av builds som möjligt då de generellt drivs av tanken av vad man kan uppnå med en build, medans resterande del som mig som kanske spelat ARPG's sedan Diablo kom men kanske inte riktigt brinner för att spendera så pass många timmar att min-maxa sin karaktär men vill ändå inte känna sig helt lost och känner att lite simplare är bättre.

Sedan finns det de som inte är van och eller spelar ARPG's för storyn/resan och vill kunna hoppa in och bygga sin karaktär (felaktigt) som de tycker är roligt men ändå ser okej ut och ha roligt hela storyn och samtidigt känna att de blir starkare, att känna att man är en "hjälte" utan att ha koll på vad som är "rätt/fel att satsa på" och det är där grund-nivån egentligen sätts. För älska det eller hata det, det är de kommande förhoppningsvis Diablofansen som kommer hålla det levande. Vi gamla veteraner minskar år för år av många orsaker.

Där kommer Blizzard alltid att prioritera de som inte är allt för insatt. För de vill ju i slutändan tjäna pengar, även om de som brinner för ARPG's+theorycrafting med mera så är de en relativt liten andel jämfört med oss semi-casuals+casuals och även inbitna lirare tröttnar. De behöver kunna locka nya spelare genom hela livslängden på D4, det gör man inte om spelet är för avancerat eller "krångligt" som dessa spelare hade kallat det.

Faktum är att det kommer aldrig någonsin igen komma ett Diablo-spel med samma banbrytande känsla som Diablo 1 och Diablo 2, tyvärr.
De cementerade denna genre. Men kraven i dag är markant högre och Blizzard kommer INTE chansa med Diablo som IP.
Möjligen kan de göra ett nytt ARPG utan Diablos varumärke och experimentera där.

Skall det komma banbrytande spel i ARPG så måste det vara eldsjälar bakom och eller en väldigt vågad satsning av mindre/nystartade spelstudior.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

"Brutalt bra" är ändå att ta i?

Det är bra, det har absolut potential, men det känns ganska mellanmjölk just nu. Jag sitter och spelar, men jag blir inte exalterad, det är ganska "meh" och allt har gjorts förut i något annat spel.

Jag hade gärna sett att de tar tillbaka overlay kartan så man slipper trycka på M konstant för att se vart man är, sen vore ett singelplayer läge ganska trevligt för att slippa andra spelare.

Är kluven när det gäller level scaling av mobs, samtidigt som det är bra då content aldrig blir värdelöst så känner jag inte heller att min karaktär blir riktigt kraftfull. Det är kul att åka tillbaka till gamla områden eller bossar och döda allt på ett slag, skapar en känsla av styrka.

Vi får väl se, jag håller tummarna för det men i nuläget hade jag inte köpt det för fullpris.

Mvh

Vad är det som kan göras nytt som inte har gjorts i ett spel innan?
Känns som man gjort det som kan göras är fortfarande ett hack and slash spel.

Skrivet av Billy Joe Bob:

Ja dessa punkter håller jag hyffsat med om, framförallt single player läge. Det är helt hål i huvudet att exkludera det, men jag förstår deras tankesätt kring det tyvärr.
Men Blizzard är precis som Apple: det har gjorts förut ja, men de förfinar och perfekterar det till den grad att det till slut är den produkten alla dregglar över.
Precis som i Diablo 2 Resurrected och Diablo 3 kommer jag nog trycka in tusentals timmar i detta.
Lirade druid i öppna betan denna helg och det var fruktansvärt kul. Riktigt kul dynamik mellan melee och spellcasting.
Natt och dag jämfört med hur det var i stängda betan också, som tur är.

Håller med om att mycket skiljer mot den stängda betan man spelade i november inte riktigt samma spel på många punkter.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Mitt spel kraschade typ 5 gånger på raken direkt vid valet av karaktär. Så visade det sig att Windows har avinstallerat drivrutinerna till grafikkortet? Va fan?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Har inte haft problem med crashar. Men däremot en hel del stutter. Käkar duktigt med VRAM och RAM

+12gb vram och +20gb ram i 1600p.

Stängde av VRR i Windows inställningarna samt av med g-sync i Nvidia. Löste mitt stutter helt. Kanske är en ren tillfällighet men testa ni som har stutter

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Butcher 😈 nere med barb på HC också, nu känns dessa beta weekends kompletta

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Har inte haft problem med crashar. Men däremot en hel del stutter. Käkar duktigt med VRAM och RAM

+12gb vram och +20gb ram i 1600p.

Stängde av VRR i Windows inställningarna samt av med g-sync i Nvidia. Löste mitt stutter helt. Kanske är en ren tillfällighet men testa ni som har stutter

Är nyfiken vad min rig drar. Var kan man se det?
Inte ingame vad jag har sett?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur detta spel kan tugga så mycket ram trots låga inställningar... märkligt jämfört med d3..

Permalänk
Medlem

Ja, nog allokerar spelet minne iaf med 21GB ram och 23GB vram.. alltid maxad FPS i 4k HDR (120) med allt på max, men känns som det går att optimera en del

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk

Väldigt positivt överraskad av den här betan hittills! Jättebra känsla på spelet, och ganska trevlig prestanda. En del att jobba med förstås men ser ut som att de är on track att ha det stabilt till release.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Medlem

Nu har jag hunnit testa lite Diablo 4. Det blev en druid, spelar på xbox one s och i single player för närvarande då jag inte har live gold. Jag gillar 4ans index bättre för man flyttar runt items. För i 3an på konsol så var det som ett hjul för varje sort item hamna i ett eget fack medan 4an så är det som på dator.

Spelat fungerar fint och lira på konsol, bra styrning och så. Dock har jag märkt att konsolen går på knäna ibland för efter jag kom till en stad och sen skulle gå ut på andra sidan så blev det massiv fps drops och spelet blev mer en slideshow.

Är väldigt nyfiken på hur spelet är på series s och x. Kan nog bli en uppgradering för mig av konsol när spelet släpps.

Efter ha spelat betan har jag blivit mer taggad på att spelet ska släppas, det känns lite otroligt att det är så kort tid kvar till spelet släpps.