Permalänk

Vilket är spelet?

Hej,

Jag försöker hitta ett spel som jag och min syster spelade när vi är yngre. Spelet gick ut på att det var en figur i ett kaklat rum, och syftet var att sätta ut bomber och skjutvapen ut med väggarna och golvet för att sedan klicka på play och se hur han "flög runt" i rummet till följd av alla skjutningar och bomber. Det var verkligen inte mer än så, men jag kan utan att överdriva säga att jag har letat i flera månader efter vad spelet kan tänkas heta. Pls help :´)

Permalänk
Medlem

Testa att fråga Bing så specifikt du kan med beskrivning av "rummet" och karaktären o.s.v.

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

Ungefär när var det ni spelade detta spel? Det blir enklare om man vet ungefär hur gammalt det är. ChatGPT trodde att det var en variant på Bomberman, men det låter inte så troligt, det hade du nog hittat redan.

Permalänk
Medlem

Det här jag vill jag också minnas, om vi tänker på samma så var det ett flash-spel som kördes i webbläsaren. Kanske kan hittas om man öglar igenom typ spele.nl eller Hamsterpaj (om det ens finns kvar)?

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk

Det är inte typ worms?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Casimir2323:

Ungefär när var det ni spelade detta spel? Det blir enklare om man vet ungefär hur gammalt det är. ChatGPT trodde att det var en variant på Bomberman, men det låter inte så troligt, det hade du nog hittat redan.

Skrivet av iFerz:

Det här jag vill jag också minnas, om vi tänker på samma så var det ett flash-spel som kördes i webbläsaren. Kanske kan hittas om man öglar igenom typ spele.nl eller Hamsterpaj (om det ens finns kvar)?

Ni är grymma, tack för att ni hjälper mig haha, men det är tyvärr inget av spelen ni nämner. Vi spelade det kanske 2010 give or take. Det är inte bomberman, men tror iFerz tänker på samma spel som jag. Och ja precis, det är ett flashspel. Har sökt igenom sidor som spela.se mfl men utan resultat. I spelet kan man inte röra sig eller titta runt, utan skärmen utgörs endast av dessa tre väggar och golv som man ska klä med bomber.

Permalänk
Inaktiv

Låter som Ragdoll Achievement eller någon kopia av detta. Vill minnas att min grabb spelade det en hel del tidigare.

Permalänk

Spelet hittat! Flakboy heter spelet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av killyaamor:

Spelet hittat! Flakboy heter spelet!

Kul att det hittades åt!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem
Skrivet av killyaamor:

Spelet hittat! Flakboy heter spelet!

Härligt! Hur hittade du det till slut?