Gaming headset 2023 med bra mic?

Permalänk
Medlem

Gaming headset 2023 med bra mic?

Hejsan!

Tänkte höra mig för vilka gaming headsets som faktiskt är bra i dagsläget för en okej summa, skulle väl säga budget ~1500kr, kanske något högre om det krävs.

Headsetet ska helst ha bra ljud för diverse spelgenrer och musik, och gärna en mic som funkar bra för streaming eller bara prata med vänner i discord medans man spelar.

Jag har rätt stort huvud, och för tillfället använder jag ett HyperX Cloud 2, och det passar mig bra, men vill hitta ett med bättre ljud och mic.

Kom gärna med förslag och era synpunkter, tack på förhand!

Permalänk

inte för att vara den men generellt sett är att köpa dem som separata enheter det bättre alternativet.

typ en modmic https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5209573 (dock ligger den nästan på din totala budget nu mer de har blivit väldigt dyra... ) och ett par hifi lurar från typ senheiser, akg, beyerdynamic eller något annat.

personligen gillar jag AKG´s lurar både mina k240 och mina nuvarande k702 men finns dem som inte alls gillar dem för de är inte speciellt basiga i sin karaktär så inget man kommer gilla om man lyssnar på fjortisdunk med +20db bas men gör sig ganska bra till rock/metal tycker jag.

de andra 2 märkena har jag ingen koll på alls men finns dem som förespråkar bägge märkena som det bästa för pengarna.

tror senheiser har några gamingmodeller med mic men hur bra de är har jag ingen koll alls på.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag håller med Rouge of Darkness, kör med separata enheter.

Jag rekommenderar ett par Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm (såvida du inte har en DAC/Amp, då kan du ha högre impedans). Men även här kommer du bli besviken om du är ute efter ett par basmonsterlurar. En annan sak att tänka på är att många (mig inkluderat till en början) kan uppleva dessa hörlurar som skärande i de högre registren, men det var något jag vande mig vid efter några veckor och sedan dess har jag inte upplevt några problem. Detta är dock högst individuellt.

Ett annat plus med DT 770 Pro är att de är lätta att modda. Man kan göra dem trådlösa, man kan göra kabeln borttagbar, o.s.v. Man behöver bara ha lite grundläggande verktyg och en lödpenna.

Ang. ModMic så är mikrofonen helt OK, jag använde den i flera år tills klistret försvann och när jag blev lite extra hårdhänt med den (rullade över mikrofonen med stolen ett antal gånger) så gick den till slut sönder. Den extra kabeln är dock riktigt jobbig, men man kan ju så klart sleeva ihop dem om man orkar.

Vill du ha ett gaming headset så kan du fortsätta använda det du har, det blir inte så mycket bättre.

Visa signatur

• AMD Ryzen 5 7600X
• 32 GB DDR5 6000 MHz CL30
• B650E-E
• XFX MERC310 RX 7900 XTX