Jag håller med Rouge of Darkness, kör med separata enheter.
Jag rekommenderar ett par Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm (såvida du inte har en DAC/Amp, då kan du ha högre impedans). Men även här kommer du bli besviken om du är ute efter ett par basmonsterlurar. En annan sak att tänka på är att många (mig inkluderat till en början) kan uppleva dessa hörlurar som skärande i de högre registren, men det var något jag vande mig vid efter några veckor och sedan dess har jag inte upplevt några problem. Detta är dock högst individuellt.
Ett annat plus med DT 770 Pro är att de är lätta att modda. Man kan göra dem trådlösa, man kan göra kabeln borttagbar, o.s.v. Man behöver bara ha lite grundläggande verktyg och en lödpenna.
Ang. ModMic så är mikrofonen helt OK, jag använde den i flera år tills klistret försvann och när jag blev lite extra hårdhänt med den (rullade över mikrofonen med stolen ett antal gånger) så gick den till slut sönder. Den extra kabeln är dock riktigt jobbig, men man kan ju så klart sleeva ihop dem om man orkar.
Vill du ha ett gaming headset så kan du fortsätta använda det du har, det blir inte så mycket bättre.