Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Resident Evil 4 Remake på PC'n! Riktigt mysigt att återuppleva spelet i ny skepnad.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Avstängd

Half Life Alyx Bioshock mod

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Quake Live

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Tartapolis... ett 2D metrodvania i futuristiska miljöer med noirkänsla. Jag tycker det är ganska bra... det enda negativa skulle vara att det är lite väl mörk grafik.
https://store.steampowered.com/app/1072110/Tartapolis/

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Började att spela Wolfenstein II: The New Colossus igår kväll. Ett märkbart steg upp visuellt i jämförelse med The New Order och The Old Blood. Dessutom går det att spela med högre än 60fps då det inte är låst till det. Jag gillar det så här långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Började att spela Wolfenstein II: The New Colossus igår kväll. Ett märkbart steg upp visuellt i jämförelse med The New Order och The Old Blood. Dessutom går det att spela med högre än 60fps då det inte är låst till det. Jag gillar det så här långt.

Jag kommer nog göra som dig snart... att spela igenom all dom nya Wolfensteinspelen, dom har varit på min backlog ganska länge nu och jag tror jag redan har installerat det första av dom för att komma igång. Ska bli kul med lite mera traditionellt FPS igen... jag gissar att dom är mera oldschool än nyare FPS som ofta har RPG-inslag?

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Jag har börjat lira No Man's Sky igen. Har inte rört spelet sedan releasen och herrejösses vad det har lagts till nya grejer. Börjar komma upp i 30 timmar och det känns fortfarande som att jag bara skrapat på ytan av vad spelet har att erbjuda.

Provade det sjäv för någon månad sedan. Även i VR. Men spelet känns otroligt mediokert för mig. Det är bara samma lika, samma lika. Visst ser planerna annorlunda ut men allt ter sig lika.

Däremot i VR vad det väldigt mysigt att bara glida runt och uppskatta miljön mer

Själv kör jag Last Epoch för tillfället. Känner mig helt färdig med D4-betan.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Började att spela Wolfenstein II: The New Colossus igår kväll. Ett märkbart steg upp visuellt i jämförelse med The New Order och The Old Blood. Dessutom går det att spela med högre än 60fps då det inte är låst till det. Jag gillar det så här långt.

Skrivet av Stefan_JL:

Jag kommer nog göra som dig snart... att spela igenom all dom nya Wolfensteinspelen, dom har varit på min backlog ganska länge nu och jag tror jag redan har installerat det första av dom för att komma igång. Ska bli kul med lite mera traditionellt FPS igen... jag gissar att dom är mera oldschool än nyare FPS som ofta har RPG-inslag?

Jag funderar lite på det jag också (har spelat old blood men det var nog över fem år sen)
Raycevick gjorde en intressant genomgång av dem för några år sen! Kanske sevärt, men kanske värt att vänta till efter ni spelat
(minns inte om han spoilar nån av spelen)

OBS att han nämner där att det finns fixar för att kunna köra gamla spelen i 120fps, byta fov, slippa pop-in mm!
Se i videon här, ca 7:08 i videon:
https://youtu.be/Te1XoPV_9os?t=428
Tror fixen man ska leta upp heter "id 5 Tweaker mod"?
...
Intressant fundering: Han spelade spelen i kronologisk ordning med Old blood först, sen New Order och sen New Colossus...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Jag kommer nog göra som dig snart... att spela igenom all dom nya Wolfensteinspelen, dom har varit på min backlog ganska länge nu och jag tror jag redan har installerat det första av dom för att komma igång. Ska bli kul med lite mera traditionellt FPS igen... jag gissar att dom är mera oldschool än nyare FPS som ofta har RPG-inslag?

Ja, i det avseendet så är dom väl ganska old school iallafall. Själva spelkänslan känns däremot ganska modern, vilket inte är fel i mitt tycke. Det är skönt att blanda upp med lite mer linjära "enklare" spel ibland.

Skrivet av Roger W:

Jag funderar lite på det jag också (har spelat old blood men det var nog över fem år sen)
Raycevick gjorde en intressant genomgång av dem för några år sen! Kanske sevärt, men kanske värt att vänta till efter ni spelat
(minns inte om han spoilar nån av spelen)
https://www.youtube.com/watch?v=Te1XoPV_9os

OBS att han nämner där att det finns fixar för att kunna köra gamla spelen i 120fps, byta fov, slippa pop-in mm!
Se i videon här, ca 7:08 i videon:
https://youtu.be/Te1XoPV_9os?t=428
Tror fixen man ska leta upp heter "id 5 Tweaker mod"?
...
Intressant fundering: Han spelade spelen i kronologisk ordning med Old blood först, sen New Order och sen New Colossus...

Ja, jag misstänkte att det fanns nån form av mod eller dylikt för att låsa upp frameraten m.m, men jag orkade inte hålla på och leta och sen pilla med det. 60fps funkar (för mig iallafall). Wolfenstein II har fler val i menyerna, bl.a. att man kan begränsa frameraten om man vill. Jag begränsade den till 165fps då min skärm "bara" klarar det. Jag hade konstant 165fps utan drops i 1440p med i stort sett maxade inställningar och det lät inte som det var speciellt superjobbigt för burken (fläktarna gick inte direkt på högvarv).

Jag spelade dom i utgivnings ordning. Men The Old Blood är ju en prequel så det går ju att köra dom kronologiskt om man vill. Wolfenstein II är däremot en direkt uppföljare till första spelet.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Roger W:

Jag funderar lite på det jag också (har spelat old blood men det var nog över fem år sen)
Raycevick gjorde en intressant genomgång av dem för några år sen! Kanske sevärt, men kanske värt att vänta till efter ni spelat
(minns inte om han spoilar nån av spelen)
https://www.youtube.com/watch?v=Te1XoPV_9os

OBS att han nämner där att det finns fixar för att kunna köra gamla spelen i 120fps, byta fov, slippa pop-in mm!
Se i videon här, ca 7:08 i videon:
https://youtu.be/Te1XoPV_9os?t=428
Tror fixen man ska leta upp heter "id 5 Tweaker mod"?
...
Intressant fundering: Han spelade spelen i kronologisk ordning med Old blood först, sen New Order och sen New Colossus...

Jösses, man blev ju inte dåligt sugen på att bränna igenom de där spelen igen efter att ha kikat på videon.

Permalänk
Medlem

Någon som lirat Zeepkist

Mycket mysigt och delvis svårt spel där man åker lådbil och kan bygga egna banor (lite som i track mania)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Jösses, man blev ju inte dåligt sugen på att bränna igenom de där spelen igen efter att ha kikat på videon.

Gör det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Jösses, man blev ju inte dåligt sugen på att bränna igenom de där spelen igen efter att ha kikat på videon.

Antingen det eller kolla lite fler Raycevick videos Han är riktigt bra!
(tex, kolla upp hans video om Spec Ops the line)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Eftersom jag har svårt att hålla mig till en sak så fick min pågående genomspelning av Xenoblade Chronicles 2 sällskap av Resident Evil 2 Remake och Witcher 3 remastern.

Permalänk
Medlem

Fick ett sug att spela lite Lemmings och hittade NeoLemmix.
Fick dock inte igång det med Heroic men funkar med Wine

Sjukt kul att spela banor som man satt framför Amigan när man var liten och senare med Game Gear i bilen när päronen tvingade med en på resa till diverse släktingar
https://www.neolemmix.com/?page=index

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lembritt:

Fick ett sug att spela lite Lemmings och hittade NeoLemmix.
Fick dock inte igång det med Heroic men funkar med Wine

Sjukt kul att spela banor som man satt framför Amigan när man var liten och senare med Game Gear i bilen när päronen tvingade med en på resa till diverse släktingar
https://www.neolemmix.com/?page=index

Ska bli kul att se om det går att få igång på min Steam Deck!

Permalänk
Avstängd

Hitman 3 för tillfället.

Permalänk

Just got my hand on a refurbished PS5 Disc Edition on Amazon.de and a refurbished PSVR2 w/ Horizon on Elgiganten.
Now trying to figure it out.

Permalänk
Medlem

Horizon Forbidden West.
Har gjort alla sidouppdrag och hittat typ alla grejer och uppgraderat nästan alla vapen. Klarade sista uppdraget nu och credits börjar rulla.... Kände mig helt tom inuti. Bara stängde av och gick.

Permalänk
Medlem

Det jag spelade senast är Hexcells Infinite. (Hexcells -> Hexcells Plus -> Hexcells Infinite)
Det är som minesweeper fast med hexagoner istället för kvadrater, mycket mer avancerad problemlösning och utan gissningar

Permalänk
Medlem

Void Scrappers... som Vampire Survivors men i rymden kan man säga🙂 Väldigt bra👍
https://store.steampowered.com/app/2005210/Void_Scrappers/

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Ravenbound... känns väldigt "indie" med ganska platt grafik... för lite kontrast eller skuggor jag vet inte vad? Striderna funkar bättre än jag först trodde och det är ju ett rougelike så jag kanske kommer gilla det mera om jag kommer in i spelet mer... men just nu är jag lite tveksam.
https://store.steampowered.com/app/1307660/Ravenbound/

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

MS Flight Simulator, det kom ju helikoptrar till det i 40-års jubileumsuppdateringen i höstas. Så kunde inte låta bli nu!
Lite kul att den första version av MS Flight Simulator kom 1982. Windows kom 1985
Här på bilden flyger jag stridsflyg iofs, men det var snabbare över Kebnekajse som man ser här, riktigt ballt!

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Blev precis klar med Resident Evil 4 Remake.
Vilken otrolig upplevelse. Överträffar originalet.

Permalänk
Medlem

Lite surt att flyga utrikiska plan, köpte en Gripen istället...

(och nej, fortfarande inte helikopter, vägrar flyga helikopter innan nya flygspaken kommit)

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Jag spelar Alien Isolation för tillfället. Ett spel som jag startat upp vid flera tillfällen och börjat spela lite, men som jag aldrig verkligen satt mig ner med och spelat igenom hela. Men nu ska det bli av.

Permalänk
Medlem

Elden Ring.

Plågsamt dåligt gränssnitt för PC. Får lägga en stund på att mappa om tangenter, men det är ju helknas att det inte reagerar på vanliga Esc eller annat man är van vid.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hoppar mellan:
PUBG
Uncharted: Legacy of Thieves
Dying Light 2

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Icarus Styx (Open World).

En av mina många lyor i den världen:

Mysigt inomhus när det stormar utanför:

Och det stormar rejält utanför...

Sen ljusnar det lite...

Stämningen i spelet är det som drar mig att bygga överallt, och "leva livet" i spelet på nåt sätt, ganska avslappande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Jag spelar Alien Isolation för tillfället. Ett spel som jag startat upp vid flera tillfällen och börjat spela lite, men som jag aldrig verkligen satt mig ner med och spelat igenom hela. Men nu ska det bli av.

Om du har möjlighet så är VR modden en upplevelse utöver det ordinarie.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...