Testpilot: Philips Evnia 34M2C8600 – en enastående och mångsidig bildskärm

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Philips Evnia 34M2C8600 – en enastående och mångsidig bildskärm

En nygammal bekantskap kliver in och levererar kanske den bästa spelskärmen till dags dato.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd att det kostar lika mycket i grafikkort för o driva skärmen . Hade väl varit riktigt kul och en upplevelse men helt utanför min budget .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk

Bra recension!

Lite sugen på denna skärmen. Var och kikade på den hos en som införskaffat. Trevlig på många sett och det går att anpassa ljusstyrkan (och även stänga av) LED:en nere till höger och loggorna på ramen nere till vänster och till höger är rätt subtila även om jag helst inte alls vill ha sådant på skärmens ram.

Negativt är dock att texten absolut ser lite ”fuzzy” ut med anledningen av pixelstrukturen, men också även pixeltätheten som ju inte är så värst hög. Verkar också lite störigt med ”pixel refresh”-funktionen som verkar kunna köra igång när det minst passar. Borde gå att schemalägga den. Men förstår samtidig att den måste köras om det inte gjorts på ett tag.

Så en skärm som är fantastiskt för spel, video och bild men sådär för för text. Går tydligen inte att få allt i nuläget.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Man får dela inköpspriset med beräknad livslängd för att bättre kunna jämföra priset.
Hur länge kan man använda den innan inbränning i skärmen börjar märkas?
En LCD-skärm håller länge utan att försämras: minst tio år. När behöver den här bytas ut?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

15 lax för HDMI 2.0, och den rekommenderas som spelkärm, får till och med Guld.

Klarar den verkligen 3440X1440 175hz vid 10 bit? Räknar man på bandbredden så går det inte riktigt ihop på DP 1.4

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Tack för recensionen mycket bra! Men du har ju helt missat att recensera denna skärmens USP. Ambiglow, det är det som särskiljer denna QD oled mot de andra. Konstigt att knappt nämna det och hur det fungerar eller inte fungerar.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Det är verkligen lite av en trend, alla skärmar är 97% av den perfekta skärmen, men skippar en detalj som gör den användbar

I det här fallet saknas bandbredden över HDMI
Andra fall har varit låg PPI, eller mjukvara som pajar färger, andra är VRR-flimmer, en tredje är för böjd eller rak, en fjärde är för stor…

Kul att se att sådana här monster finns, men jag hade alla dagar i veckan hellre köpt en 65B2 och suttit i soffan och spelat

Permalänk
Medlem

Jag gick över till 4K skärm för ca 1 år sedan. Denna skärm känns gammalmodig med sin låga upplösning rent instinktivt. Lite låg upplösning på höjden och även på bredden. Det ger ca 5 megapixel istället för drygt 8 megapixel med 4K. Men lite kul att det är OLED, hur står sig tekniken mot IPS?

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

Slutade tyvärr vara nyfiken vid 3440x1440.
Alldeles för låg upplösning idag. Nu spelar jag visserligen inte, så jag behöver inget fläskigt grafikkort för att driva skärmen, men för mig är allt under 4k i dagsläget helt utspelat.

Och varför släpper man en skärm där man inte kan köra fullt på alla ingångar, så som HDMI-kontakten i det här fallet.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Ni som är fixerade vid upplösningen? Är det för kontorsarbete ni tänkt använda skärmen då? För i spel på denna storleken på skärm så märker ni aldrig skillnaden.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

15 lax för HDMI 2.0, och den rekommenderas som spelkärm, får till och med Guld.

Klarar den verkligen 3440X1440 175hz vid 10 bit? Räknar man på bandbredden så går det inte riktigt ihop på DP 1.4

DSC?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

15 lax för HDMI 2.0, och den rekommenderas som spelkärm, får till och med Guld.

Klarar den verkligen 3440X1440 175hz vid 10 bit? Räknar man på bandbredden så går det inte riktigt ihop på DP 1.4

Hur räknar du? Jag får det till att det kräver 8,67Gbit/s, alltså långt kvar till maximal kapacitet för DP 1.4 (25.92 Gbit/s). Men jag kanske räknar fel?

EDIT: Se nedanstånde svar

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av dlq84:

Hur räknar du? Jag får det till att det kräver 8,67Gbit/s

Det verkar som att du räknar det som att signalen har 10 bitar färgdjup totalt, vilket räcker till en svartvit bild. För RGB (eller Y'CbCr för den delen) är det tio bitar per färgkanal.

3 440 x 1 440 x 30 x 175 = 24,22Gbit/sek.

Sett till speccen är det precis under gränsen. Det går naturligtvis att åstadkomma lägre datamängd genom färgundersampling, lägre bitdjup eller DSC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Det verkar som att du räknar det som att signalen har 10 bitar färgdjup totalt, vilket räcker till en svartvit bild. För RGB (eller Y'CbCr för den delen) är det tio bitar per färgkanal.

3 440 x 1 440 x 30 x 175 = 24,22Gbit/sek.

Sett till speccen är det precis under gränsen. Det går naturligtvis att åstadkomma lägre datamängd genom färgundersampling, lägre bitdjup eller DSC.

Ah självklart, det är ju 10 bit per färg, japp det missade jag. Antagligen därför den stannar på 175Hz då. Undrar dock varför det tar sån tid för DP 2.0 och DP 2.1 att komma ut ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Ni som är fixerade vid upplösningen? Är det för kontorsarbete ni tänkt använda skärmen då? För i spel på denna storleken på skärm så märker ni aldrig skillnaden.

Mitt huvudmål med prestanda på min dator är för foto och sekundert för film, tredje hand för spel. Tänk att som jag inte uppgraderar så ofta. Då vill man ha något framtidsäkert när man investerar och under 4K är det inte speciellt framtidsäkert tyvärr. Inget man vill sitta på i 6-7 år. Men kortsiktigt och för spel absolut en fin skärm men med med onödigt hög prislapp. Oled kanske inte passar för foto och film ännu. En nischad spelprodukt kanske detta är.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av dlq84:

Undrar dock varför det tar sån tid för DP 2.0 och DP 2.1 att komma ut ordentligt.

För 4,5 år sedan skrev jag en artikel om detta och att det kommer ta tid. Det brukar ta cirka 4 år att gå från spec till genomslag på marknaden. https://www.sweclockers.com/artikel/26482-teknikstund-4k-uhd-...

För HDMI 2.1 och FRL med 40/48 Gbps tog det fyra år från spec (jan 2017) till faktist lansering på bred front. Några modeller från Samsung och LG hade kapaciteten att ta emot signalen, men det dröjde till Juni 2021 när Nvidia RTX 3080 kom som den första källan att kunna driva FRL 48 Gbps. Det var också med 2021 som det blev vanligare med just FRL på TV-apparater.

Sidospår: för att förtydliga: andra HDMI 2.1-funktioner som eARC, ALLM etc. dök ju upp långt tidigare. Men dessa kräver inga alls stora förändringar som FRL gör i fråga om den exakta hårdvaran.

Displayport 2.0 är specad juni 2019 – sommaren till höst 2023 är alltså i linje med tidigare utvecklingstakt. Dock finns DP 2.1 med sin DP40- och DP80-certifiering av kablar som kom så sent som oktober 2022 vilket lär dröja utvecklingen ytterligare, eftersom DP 2.0-specen visat sig vara otillräcklig.

Så lite hönan/ägget för DP40 och DP80-kapacitet med nästa generation grafikkort och skärmar. Skulle vara trevligt att se något om framtiden på CES 2024 men annars är nog praktiska produkter minst 1–2 år framåt i tiden.

Jag kan så klart bara läsa mellan raderna och spekulera, men man har nog från VESA:s sida lärt sig en läxa om problemen som uppstår. Det som HDMI istället tog tag i på förhand vid utvecklingen av FRL och Ultra High Speed-certifieringen.

Permalänk
Medlem

QD-Oled är det inte var Rtings testar just nu i deras lång-test? Facit har väl inte varit så smickrande även om dom pressar utöver det vanliga. Nah jag är faktiskt nöjd med LCD ännu så det känns både rätt och bäst för egen del.

Permalänk
Medlem

Finns det inga motsvarande monitorer i 4k? Vid uppgradering så måste ju upplösningen upp annars så känns det ju rätt meningslöst.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Undrar vilket kinesiskt märke som tillverkar skärmen och brandar den som en Philips???
https://en.tab-tv.com/who-makes-philips-tvs/

Visa signatur

Honk

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Jaxione:

Tack för recensionen mycket bra! Men du har ju helt missat att recensera denna skärmens USP. Ambiglow, det är det som särskiljer denna QD oled mot de andra. Konstigt att knappt nämna det och hur det fungerar eller inte fungerar.

Mvh J

Tack,

som testpilot så försöker jag göra en så komplett recension som möjligt men jag har också ett personligt perspektiv när jag bedömmer produkten. För mig är Ambiglow en gimmick som är kul, men det är allt. Philips hade säkert velat att jag försökte framhäva detta men det lämnar jag till deras marknadsavdelning då jag personligen inte bryr mig så mycket om den funktionen. Jag har fokuserat på det jag tycker är intressant, såsom USB-C med power delivery, KVM-switch t.ex.

**********************************

När det kommer till upplösning så är den standard ur mitt perspektiv och ~110 PPI (motsvarande en 40-tums 4K-skärm) är väldigt vanligt, text är fullgott skarp om ni frågar mig, det är snarare gloriaeffekten som skulle vara en oro även om jag själv har vant mig efter ett par veckor. Att kalla den gammalmodig på grund av sin upplösning är rätt konstigt. Den här skärmen är i absoluta framkanten när det kommer till teknik och färgåtergivningen är helt sinnesjuk samt att den här helt befriad från några som helst eftersläp, listan är lång.

Vidare så är inbränning en evighetsdiskussion gällande OLED. Som nämnt i tråden så verkar QD-OLED faktiskt vara ett sämre alternativ än WOLED från LG, då den tekniken har en vit subpixel vilket gör sprider ut belastningen bättre över alla pixlarna, för att åstadkomma vit på QD-OLED så är det alla subpixlar som måste vara tända samtidigt, som med LCD. Kolla gärna på rtings.com för mer info.

Jag är helt enig med eran kritik gällande HDMI 2.0, det är helt ofattbart dåligt att enbart erbjuda 100 Hz över HDMI när skärmen klarar 175 Hz. Kortslutning hos produktutveklaren och troligen något slags konstigt beslut att spara pengar.

I övrigt, tack för att ni läser och fortsätt dela era tankar, jag skickar tillbaka skärmen inom kort men säg till om ni vill ha något testat som jag kanske missat.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av star-affinity:

Bra recension!

Lite sugen på denna skärmen. Var och kikade på den hos en som införskaffat. Trevlig på många sett och det går att anpassa ljusstyrkan (och även stänga av) LED:en nere till höger och loggorna på ramen nere till vänster och till höger är rätt subtila även om jag helst inte alls vill ha sådant på skärmens ram.

Negativt är dock att texten absolut ser lite ”fuzzy” ut med anledningen av pixelstrukturen, men också även pixeltätheten som ju inte är så värst hög. Verkar också lite störigt med ”pixel refresh”-funktionen som verkar kunna köra igång när det minst passar. Borde gå att schemalägga den. Men förstår samtidig att den måste köras om det inte gjorts på ett tag.

Så en skärm som är fantastiskt för spel, video och bild men sådär för för text. Går tydligen inte att få allt i nuläget.

Håller med om designen att den inte är en riktigt höjdare, även om jag uppskattar att de försöker göra något "annat".

En sak gällande texten. Jag reagerade direkt när jag satte igång den för första gången men nu efter ett par veckor så har jag vant mig och tänker inte på det alls i princip. Jag har också justerat med hjälp av ClearType. Kan vara värt att ha i åtanke. Sen personligen hade jag satsat på Samsung G8 istället. Samma panel men mycket snyggare.

Alienwares modeller har bäst garantier, samt att du även kan kika på MSI.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Intressant skärm. Philips är ju inget man kollar på längre när man kollar monitorer. Undra egentligen vad som är sweetspotten för 1440p, antar att det ligger runt 27". Faktum är ju att 4k är ganska tungdrivet fortfarande om man inte vill spendera obscena summor pengar. Fortfarande lite sugen på en 1440p OLED, det som håller mig tillbaka är den sjuka prislappen dock. IPS får duga så länge jämte LG c2an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Tack,

som testpilot så försöker jag göra en så komplett recension som möjligt men jag har också ett personligt perspektiv när jag bedömmer produkten. För mig är Ambiglow en gimmick som är kul, men det är allt. Philips hade säkert velat att jag försökte framhäva detta men det lämnar jag till deras marknadsavdelning då jag personligen inte bryr mig så mycket om den funktionen. Jag har fokuserat på det jag tycker är intressant, såsom USB-C med power delivery, KVM-switch t.ex.

**********************************

När det kommer till upplösning så är den standard ur mitt perspektiv och ~110 PPI (motsvarande en 40-tums 4K-skärm) är väldigt vanligt, text är fullgott skarp om ni frågar mig, det är snarare gloriaeffekten som skulle vara en oro även om jag själv har vant mig efter ett par veckor. Att kalla den gammalmodig på grund av sin upplösning är rätt konstigt. Den här skärmen är i absoluta framkanten när det kommer till teknik och färgåtergivningen är helt sinnesjuk samt att den här helt befriad från några som helst eftersläp, listan är lång.

Vidare så är inbränning en evighetsdiskussion gällande OLED. Som nämnt i tråden så verkar QD-OLED faktiskt vara ett sämre alternativ än WOLED från LG, då den tekniken har en vit subpixel vilket gör sprider ut belastningen bättre över alla pixlarna, för att åstadkomma vit på QD-OLED så är det alla subpixlar som måste vara tända samtidigt, som med LCD. Kolla gärna på rtings.com för mer info.

Jag är helt enig med eran kritik gällande HDMI 2.0, det är helt ofattbart dåligt att enbart erbjuda 100 Hz över HDMI när skärmen klarar 175 Hz. Kortslutning hos produktutveklaren och troligen något slags konstigt beslut att spara pengar.

I övrigt, tack för att ni läser och fortsätt dela era tankar, jag skickar tillbaka skärmen inom kort men säg till om ni vill ha något testat som jag kanske missat.

Jag har en AW3423DWF som har samma panel och är väldigt nöjd än så länge.
För spel och film är den magisk.
När de kommer till jobb så fungerar den, men vissa kombinationer gör texten lite mer otydlig, t ex på Sweclockers med mörkgrå bakgrund och ljustgrå text i rutorna till höger så ser man tydligt "gloriaeffekten".

Men det är ingenting som stör till den grad att den inte går att använda.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Håller med om designen att den inte är en riktigt höjdare, även om jag uppskattar att de försöker göra något "annat".

En sak gällande texten. Jag reagerade direkt när jag satte igång den för första gången men nu efter ett par veckor så har jag vant mig och tänker inte på det alls i princip. Jag har också justerat med hjälp av ClearType. Kan vara värt att ha i åtanke. Sen personligen hade jag satsat på Samsung G8 istället. Samma panel men mycket snyggare.

Alienwares modeller har bäst garantier, samt att du även kan kika på MSI.

Ja, G8 är stilig. Dock bara 65 W via USB-C – tror Philips erbjuder 90 W här. Det senare välkommet för bärbara datorn jag kör. Plus att det är en KVM inbyggd något som jag inte tror G8 har (kommer nämligen använda skärmen med en stationär och en bärbar).

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Har saknat en bra skärm för både gaming och usbc med laddning och kvm så skärmen kan användas dom dagarna jag jobbar hemifrån.

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Ni som är fixerade vid upplösningen? Är det för kontorsarbete ni tänkt använda skärmen då? För i spel på denna storleken på skärm så märker ni aldrig skillnaden.

Ja, bland annat. Jag använder min dator till mycket, vilket de flesta gör.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av star-affinity:

Ja, G8 är stilig. Dock bara 65 W via USB-C – tror Philips erbjuder 90 W här. Det senare välkommet för bärbara datorn jag kör. Plus att det är en KVM inbyggd något som jag inte tror G8 har (kommer nämligen använda skärmen med en stationär och en bärbar).

Det stämmer att denna modellen erbjuder 90 W via USB-C samt att det finns en KVM-switch. Då är denna modellen potentiellt perfekt. Om du inte stör dig på subpixellayouten. Har du möjlighet så testa en först.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Tack,

som testpilot så försöker jag göra en så komplett recension som möjligt men jag har också ett personligt perspektiv när jag bedömmer produkten. För mig är Ambiglow en gimmick som är kul, men det är allt. Philips hade säkert velat att jag försökte framhäva detta men det lämnar jag till deras marknadsavdelning då jag personligen inte bryr mig så mycket om den funktionen. Jag har fokuserat på det jag tycker är intressant, såsom USB-C med power delivery, KVM-switch t.ex.

**********************************

När det kommer till upplösning så är den standard ur mitt perspektiv och ~110 PPI (motsvarande en 40-tums 4K-skärm) är väldigt vanligt, text är fullgott skarp om ni frågar mig, det är snarare gloriaeffekten som skulle vara en oro även om jag själv har vant mig efter ett par veckor. Att kalla den gammalmodig på grund av sin upplösning är rätt konstigt. Den här skärmen är i absoluta framkanten när det kommer till teknik och färgåtergivningen är helt sinnesjuk samt att den här helt befriad från några som helst eftersläp, listan är lång.

Vidare så är inbränning en evighetsdiskussion gällande OLED. Som nämnt i tråden så verkar QD-OLED faktiskt vara ett sämre alternativ än WOLED från LG, då den tekniken har en vit subpixel vilket gör sprider ut belastningen bättre över alla pixlarna, för att åstadkomma vit på QD-OLED så är det alla subpixlar som måste vara tända samtidigt, som med LCD. Kolla gärna på rtings.com för mer info.

Jag är helt enig med eran kritik gällande HDMI 2.0, det är helt ofattbart dåligt att enbart erbjuda 100 Hz över HDMI när skärmen klarar 175 Hz. Kortslutning hos produktutveklaren och troligen något slags konstigt beslut att spara pengar.

I övrigt, tack för att ni läser och fortsätt dela era tankar, jag skickar tillbaka skärmen inom kort men säg till om ni vill ha något testat som jag kanske missat.

Framhäva det hade du inte behövt men hade varit väldigt intressant att få reda på hur bra det funkar/inte funkar osv.

Men det är bara min åsikt. Suverän recension i övrigt

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Jaxione:

Framhäva det hade du inte behövt men hade varit väldigt intressant att få reda på hur bra det funkar/inte funkar osv.

Men det är bara min åsikt. Suverän recension i övrigt

Det funkar väldigt likt deras TV-apparater, så det funkar bra och kan följa innehållet på bilden. Går att göra mängder med inställningar utöver att följa video-innehållet som att pulsera till ljud eller bara bete sig som vanlig RGB-belysning. Det sitter en rad under skärmen samt runt hela baksidan - kortsida likväl som långsidan.

Helt ärligt så orkade jag inte lägga tid på den funktionen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Du testade aldrig rgbn på baksidan? Dvs ambilight.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"