Permalänk

Samsung G8 Oled?

Funderar på att byta ut min LG C2 42 tum till en Samsung G8 oled.
Är det någon som vet om denna har några kända problem?
Min lg c2 tex är väldigt ogämn vid vit bakgrund, är samsung oled bättre där?

Permalänk
Medlem

Har du tänkta att använda den som en monitor för gaming? Eller som Tv?

Visa signatur

𝙙𝙖𝙩𝙤𝙧 Fractal Meshify C|AMD 9 7950X|RTX 3090 TI 24G|ASUS ROG STRIX X670E|32gb DDR5 RAM|Corsair 1200W
𝙡𝙖𝙥𝙩𝙤𝙥 ROG Zephyrus M16 rtx3070ti|Macbookpro M1pro

Permalänk
Skrivet av Samnils22:

Har du tänkta att använda den som en monitor för gaming? Eller som Tv?

Mest suft och kanske lite spel.
Inte som tv.

Permalänk
Medlem

RTINGS har lagt till G8:an i sitt stora test för att ta reda på ifall datorskärmarna med QD-OLED har lika lätt att drabbas av burn-in som motsvarande TV-apparater.

https://www.youtube.com/watch?v=my1lyUE7WVM&t=463s

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Mest suft och kanske lite spel.
Inte som tv.

Samsung gör toppklass skärmar och tv. Kommer inte finnas några fel på denna.

Visa signatur

𝙙𝙖𝙩𝙤𝙧 Fractal Meshify C|AMD 9 7950X|RTX 3090 TI 24G|ASUS ROG STRIX X670E|32gb DDR5 RAM|Corsair 1200W
𝙡𝙖𝙥𝙩𝙤𝙥 ROG Zephyrus M16 rtx3070ti|Macbookpro M1pro

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpa den eftersom den helt saknar inbränningsgaranti, jämfört mot Dells motsvarighet.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Skulle aldrig köpa den eftersom den helt saknar inbränningsgaranti, jämfört mot Dells motsvarighet.

Kollade lite på aw3423dwf men hittade info om denna att den lider av coil whine

Nu går jag och funderar på en samsung neo g7 istället.
Inte neo g8 då den tydligen lider av scanlines vid 240hz.
Suck det är svårt att hitta en perfekt skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Kollade lite på aw3423dwf men hittade info om denna att den lider av coil whine

Nu går jag och funderar på en samsung neo g7 istället.
Inte neo g8 då den tydligen lider av scanlines vid 240hz.
Suck det är svårt att hitta en perfekt skärm.

Den lider inte av coil whine, men eftersom den har nätagget inbyggt tillskillnad från Samsungen, så finns det en liten chans att man kan få ett exemplar med coil whine. Samsung har sin utanför.

Ja tyvärr är det omöjligt att hitta den perfekta skärmen, alla skärmar har alltid något problem som den dras med.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Köpte en acer prediator 4k.
Tyvärr är den nedre ramen inte rak, vet inte om alla har detta problem? Om man ska byta ut den och få en likadan?
Dessutom en röd pixel som syns på mörk bakgrund.

Permalänk

Får en ny imorgon, hoppas den är bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samnils22:

Samsung gör toppklass skärmar och tv. Kommer inte finnas några fel på denna.

Vad är detta för påstående??

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samnils22:

Samsung gör toppklass skärmar och tv. Kommer inte finnas några fel på denna.

Förutom G9 då eller där den nya generationen har samma bekymmer som första generationen för 3 generationer sen?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Min nya skärm är värre också en röd pixel, men den syns på samtliga färger den andra skärmen syndes det bara på svart.
Trist, dock kommer nog dom tycka jag är löjlig pga en liten prick.
Men detta sänker ju andrahandsvärdet en del, så det blir retur igen.
Ramen var också sne på denna men bättre än den första.
Verkar vara noll kvalitetskontroll på denna skärm som ska kosta 12.000kr ordinariepris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Min nya skärm är värre också en röd pixel, men den syns på samtliga färger den andra skärmen syndes det bara på svart.
Trist, dock kommer nog dom tycka jag är löjlig pga en liten prick.
Men detta sänker ju andrahandsvärdet en del, så det blir retur igen.
Ramen var också sne på denna men bättre än den första.
Verkar vara noll kvalitetskontroll på denna skärm som ska kosta 12.000kr ordinariepris.

Tycker likadant!
Betalar man dem pengarna skall det INTE vara någon "defekt" pixel!
Stå på dig!

Permalänk
Skrivet av releaser:

Tycker likadant!
Betalar man dem pengarna skall det INTE vara någon "defekt" pixel!
Stå på dig!

Jupp

Permalänk

Ang inbränning på samsung g8.
Jag har läst lite och vissa säger att det är garanti på det.
Kanske "Samsung mannen" kan svara på det?

Hittade här att Samsung erbjuder 10 års garanti på inbränning på deras led tv's. Trodde inte ens att "led burn in" var något man kunde få.
https://www.samsung.com/se/offer/offline/screen-burn-warranty...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Förutom G9 då eller där den nya generationen har samma bekymmer som första generationen för 3 generationer sen?

Hehe, ja, och dom gör även budget-modeller som är sämre än det mesta på marknaden. Så påståendet var väldigt konstigt.

Visa signatur

press nu1mlock