The Last of Us blir HBO-serie

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Ja? Du märkte inte att det började på vår/sommar, sen blev det vinter, sen vår/sommar igen?
Det är betydligt tydligare i spelet, och där är varje kapitel/årstid längre. Serien kändes tyvärr lite rushad, ett par avsnitt till hade gjort underverk.

Att det går så mycket tid tills de börjar bli ett team och kämpar för varandra gör att tidsuppfattningen kan bli sned.
__
F.ö. så skulle jag förvänta mig att istället för att direkt lägga Ellie på operationsbordet så borde de se till att hon får massa barn, ifall de har immunitet med. Fler testobjekt. Och ja, ännu grymmare.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Marlene har ju också tagit hand om Ellie sen hon var bebis,

Jag är inte så säker på att det stämmer eftersom Ellie är hos FEDRA innan sekvensen i köpcentret. Det verkar mera troligt att Marlene dumpade av henne hos myndigheterna för att ha tid att leda de lokala Fireflies och att deras vägar sedan korsades igen när de skickade ut någon till köpcentret för att undersöka vad som hänt med Riley. Det verkar tydligt av Ellie's reaktion när Riley säger att hon gått med i Fireflies att de inte haft någon kontakt på bra länge.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Telperion:

Jag är inte så säker på att det stämmer eftersom Ellie är hos FEDRA innan sekvensen i köpcentret. Det verkar mera troligt att Marlene dumpade av henne hos myndigheterna för att ha tid att leda de lokala Fireflies och att deras vägar sedan korsades igen när de skickade ut någon till köpcentret för att undersöka vad som hänt med Riley. Det verkar tydligt av Ellie's reaktion när Riley säger att hon gått med i Fireflies att de inte haft någon kontakt på bra länge.

Nej hon lämnade henne till FEDRA för att hon var säkrare där än hos Fireflies.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Nej hon lämnade henne till FEDRA för att hon var säkrare där än hos Fireflies.

Det betyder väl fortfarande att det är FEDRA som tagit hand om henne?

Permalänk
Medlem

Nu har jag också sett klart. Spelet var som väntat bättre även om jag uppskattar att serien ens gjordes så att alla som inte kan eller vill spela spelet kan få uppleva Last of Us. Men det är en något inkomplett upplevelse också.

Avsnitt 1-3 gillade jag bäst, speciellt 3e då den tillförde något. Dock föredrar jag ändå de delarna i spelet även här. Betade av de sista 2,5 avsnitten nu ikväll och måste nog säga att jag kollade mer på mobilen än serien. Avsnitt 8 var nog den jag gillade minst hittills, förlagan var så mycket bättre. Sista avsnittet får jag nog säga att var helt okej. Men hade gärna sett lite mer. Ni som spelat Part 2 vet nog vad jag syftar på

5/10. Hade gett ett högre betyg om jag inte spelat spelen innan.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Antalet avsnitt känner jag nog är det största problemet med de flesta serier idag. Förr var 20-26 avsnitt det normala för serier med större budget, sedan sjönk det ner till 13 och nu är vi nere på 8, i bästa fall 10 avsnitt per säsong.

Det bidrar till lite väl hastig story för alla dessa serier, denna är ett typexempel. Tänk att serien fått det dubbla antalet avsnitt, då hade storyn fått utvecklas mycket bredare och inte känts så tom på handling.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Antalet avsnitt känner jag nog är det största problemet med de flesta serier idag. Förr var 20-26 avsnitt det normala för serier med större budget, sedan sjönk det ner till 13 och nu är vi nere på 8, i bästa fall 10 avsnitt per säsong.

Det bidrar till lite väl hastig story för alla dessa serier, denna är ett typexempel. Tänk att serien fått det dubbla antalet avsnitt, då hade storyn fått utvecklas mycket bredare och inte känts så tom på handling.

Annars tycker jag det Stranger Things s04 gjorde var hur najs som helst, alltså nio avsnitt där varje avsnitt låg på runt 1h15m förutom sista som var 2h19m. Passar kanske inte alla typer av serier, men sån här lite seriösare grejer är det riktigt najs när dom får gott om tid på sig att berätta allt dom vill ha sagt.

Permalänk
Skrivet av Alphahanne:

Antalet avsnitt känner jag nog är det största problemet med de flesta serier idag. Förr var 20-26 avsnitt det normala för serier med större budget, sedan sjönk det ner till 13 och nu är vi nere på 8, i bästa fall 10 avsnitt per säsong.

Det bidrar till lite väl hastig story för alla dessa serier, denna är ett typexempel. Tänk att serien fått det dubbla antalet avsnitt, då hade storyn fått utvecklas mycket bredare och inte känts så tom på handling.

Håller med. En stor del av styrkan hos spelet var just att det utspelade sig under så lång tid att man verkligen kände hur relationen mellan Joel och Ellie byggdes upp. Även om serien var bra och lyckades till viss del med samma sak så tyckte jag inte att de lyckades byta upp det på samma sätt, det hade behövs fler avsnitt helt enkelt. I övrigt följde ju serien spelets handling till punkt och pricka vad jag minns av spelet iaf. Så att klaga på handlingen i sig för man väl skylla på spelet isf (även om även handlingen hade mått bra av fler / längre avsnitt)

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Serien var riktigt bra, huruvida den var bättre än spelet har jag ingen aning om, då jag inte spelar konsollspel.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Verkligheten sägs alltid vara mer realistisk än science fiction.

En död efter att ha smittats av blastomycos i Billeruds pappersbruk.
På fredagen var antalet konstaterat smittade 21, och siffran över troliga fall var 76. 800 personer arbetar på bruket i Escanaba.

https://www.di.se/nyheter/ett-dodsfall-i-smittan-pa-billerud/

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!