Fått fel brännare från DB

Permalänk

Fått fel brännare från DB

Jag beställde denna brännaren från DB som tydligen ska kunna bränna en 700mb-skiva på ungefär 2-3 minuter.
http://www.liteonit.com/english/new_p_e/english--p-rw482448.h...

Men istället har jag fått denna och på denna tog det ungefär 6 minuter att bränna en skiva i 48X då.
http://www.liteonit.com/english/new_p_e/english--p-rw482448k....

I teoretiska hastigheter ligger dem lika men i praktiken.. skulle uppskatta om ni kunde jämföra dem 2 jag vet inte nackdelar resp. fördelar. Tänker i alla fall ringa dem om detta. Och då får man väl vänta i ett år...

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Du är säker på att du inte har aktiverat funktionen som testar bränningen att allt gick som det skulle(kommer inte ihåg vad det nu hette i nero).
Då tar det dubbelt så lång tid att bränna en cd.

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk
Medlem

verifiera data innan bränning tror jag bimpus menar, stäng av den funktionen om du inte redan har gjort det och testa bränna igen

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk

Hmm ok tack ska testa det

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

och om du ska byta så tar det inte ett år, dom är ganska snabba med just byten...

Visa signatur

En vis man sa: EH!?

Permalänk
Medlem

nej, 11 månader om du har tur, beställde barton paketet för över en vecka sen, har inte kommit än, komplett för mig i fortsättningen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmuckeN!
nej, 11 månader om du har tur, beställde barton paketet för över en vecka sen, har inte kommit än, komplett för mig i fortsättningen!

Bartonen är slut, deras leverantörer segar!

Visa signatur
Permalänk

Hittar inte det där alternativet ni nämnde... men jag tror jag kommer skicka tillbaks min brännare ändå.. beställer jag 48246S ska jag banne mig ha 48246S

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmuckeN!
nej, 11 månader om du har tur, beställde barton paketet för över en vecka sen, har inte kommit än, komplett för mig i fortsättningen!

Du beställde en Barton för över en vecka sen som inte kommit än. Därför tar det 11 månader
för honom om han har tur, att få sin brännare utbytt. Hmm, ok.

Permalänk
Medlem

har du DMA på för både brännaren & HDn?
gick från 8 till 2.5min i 48x när jag ändrade det

Visa signatur
Permalänk

maxx tack det var felet, jag hade ju inställt DMA i enhetshanteraren, men sen såg jag att man skulle ändra i config.sys-filen, så det gjorde jag, och nu brände den 680mb på 2:23 ) . Tack för all hjälp, fast jag har ett annat problem nu (hehe), förut så läste brännaren av mina fujifilm-skivor fel, den uppfattade dem som 32x fastän dem är max 52x. Nu har jag uppdaterat firmware och nu uppfattar den skivan som 16x ! Någon som vet vad kan vara fel?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2