Permalänk
Medlem

IMB hårddisk krash

Nu mår inte hårddisken bra inte.. efter en helg med åtskildriga hängningar och mardröms klickningar från den så dog den idag, den klarar inte av att boota windows ens.. hittas i bios dock.

är det möjligt att lågformatera den eller liknande? har hört talas om en ibm bootdisk som lågformaterar ibm diskar..

har haft problem med lite skadade sektorer på den förr men nu verkar dom sektorerna spridit sig lite så den inte pallar läsa längre.

sitter för närvarande med en 3gigs hårddisk nu, är inte speciellt skoj det nej.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

damm på nån av skivorna? Jag hade samma problem och så försökte jag fixa det med Partition Magic. Jag kunde tydligen laga de flesta kluster och sedan för att inte förlora all data så fick jag reparera boot-sektionen...
Testa med Partition Magic, där kan du göra Boot-disketter och sedan köra programmet i BIOS, värt ett försök.

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

kan ju prova.. sitter o drar hem drivare oså till den här temporära hårddisken nu.. e såå skoj att dra hem 18mb på modem bara för att få grafiken att funka normalt

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

hehe, kommer knappt ihåg den tiden man hade modem, som tur är. Inte säker på att programmet lyckas fixa din disk. Du borde be en kompis med bredband tanka ner programmet och göra 2st bott-disketter åt dig, måste vara enklast.

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

easy recovery från www.ontrack.com har ett sjuhelvetes bra räddnings program för att rädda filer.

Visa signatur

Workstation :: Linux Mint :: [ASUS TUF Gaming B650M-Plus ]|[AMD Ryzen 9 7900X ]|[Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz]|[GTX1080]||[ASUS Prime AP201]

Permalänk
Medlem

okej men jag vet inte om min hårddisk går att rädda direkt.. den klickar inte ens längre.. bara brummar.. typ "brum brum bruuuum" sen blir det drive error i booten.

har fått datorn fungerande nu med windows Millenium (blä) o en 3gigare.. ska kolla upp om det går att fixa 60 gigaren ikväll

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hitachi (IBM) har ett reparationsprogram till sina hårddiskar. DFT (Drive Fitness Test) tror jag det heter. Det kan reparera skadade kluster.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Vilken IBM är det?
60GXP?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Har hört att 120gb har varit jäviga mot vissa användare :/

Visa signatur

| AMD 64 AM2 4600+ @ 2.6Ghz | 3x200 WD SATA | 2x300 WD SATA |
| XFX GeForce 7900GT Extreme 520MHz GPU 256MB | Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400PRO 2x1024Mb| Thermaltake Bigwater 745 KONAMi - Orginalet är alltid bäst.

Permalänk
Medlem

finito... den är helt död, kaputt.. slut.. alla grejer man haft med från dator till ny dator är förstört o borta.. kanske kan hitta några spillror på nån skiva.

Daaamn you IBM Whooores!

Visa signatur