Manglad dator gör Postnord till världskändis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oxies Husse:

Kul att få lite mer information bakom detta då jag hamnade på filmen från LTT när den släpptes. Skrattade gott när jag såg det.

På vilket sätt hamnade du på filmen från LTT?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Vad kan det vara, 15år sedan?
Så beställde jag nya stora högtalare till mitt hemmabiosystem.
Hämtade utdom på det lokala postkontoret.
Visade sig bär jag packade upp allt att det var eb transportskada på enahörnet på en högtalare.
Så med lite samtal och mail kunnde jag skicka tillbaka den, och vänta på en ny högtalare.
Jag minns inte hur länge jag fick vänta men det var väll en stund.
Den andra kom, bad min dåvarande sambo att hämta denna då jag ej hadde tid.
När jag öppnade upp denna ser jag direkt en transportskada, hörnet på denna är också skadad!
Man blev ju inte glad direkt.. 2 gånger liknade skador!
Men denna var mkt mindre än förra, och syns inte då det var på baksidan, då jag stog där med annars ett helt komplett hemmabiosystem så orkade jag inte dra ett varv igen utan ställde upp den med sur min. Den funkar än idag iallafall, men skapade en djup misstro.

Visa signatur

UT2k4. för dina barns skull

Permalänk
Medlem

Vet att det brukar spelas både vanlig samt amerikans fotboll på terminalerna. En nära vän jobbar på postnord och tar emot reklamationer och paket som försvunnit under resans gång och han har sett många gånger hur det spelats fotboll o amerikansk fotboll ute på terminalen.
Tråkigt att folk som jobbar med detta inte har yrkesstolthet o skiter i om saker o ting går sönder för det står juh iaf företaget för om det händer något.

Sen är ju inte alla dåliga och sparkar på åker osv men det är tyvärr klicken som får många att såga företaget vid fotknölarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghuntax:

Vet att det brukar spelas både vanlig samt amerikans fotboll på terminalerna. En nära vän jobbar på postnord och tar emot reklamationer och paket som försvunnit under resans gång och han har sett många gånger hur det spelats fotboll o amerikansk fotboll ute på terminalen.
Tråkigt att folk som jobbar med detta inte har yrkesstolthet o skiter i om saker o ting går sönder för det står juh iaf företaget för om det händer något.

Sen är ju inte alla dåliga och sparkar på åker osv men det är tyvärr klicken som får många att såga företaget vid fotknölarna.

Sjukt, är det inte kamera övervakning på dessa terminaler? låter ju helt galet att dom kan hålla på så..

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Har skickat mycket inom Sverige med PostNord med bara liten försening ibland. Men värst har varit DHL, utomlands retur av en EK pump och res tebax till EK i Slovenien. Det har gått 4 år nu..

Men snart så........ ibland tar det bara lite tid. De har säkert haft sjukdomar, nyanställda som ska läras upp och en fikapaus som måste tas. 🫣

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Men snart så........ ibland tar det bara lite tid. De har säkert haft sjukdomar, nyanställda som ska läras upp och en fikapaus som måste tas. 🫣

Ha ha ha..

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Men snart så........ ibland tar det bara lite tid. De har säkert haft sjukdomar, nyanställda som ska läras upp och en fikapaus som måste tas. 🫣

Visst förstår ni att det är ett mirakel att det ens går att få bemanning på postnord. Bedrövlig personalpolitik och dålig lön. Dom som jobbar där är där för att dom inte kunnat få ett annat jobb, och dom letar alla efter ngt bättre.

Jobbade tidigare på ICA och lagret las ner och postnord tog över, jävla tur att man fick bli arbetslös istället ett tag.

Permalänk
Medlem

Någon/några hos PostNord har kört den klassiska sporten truck-boll!

Permalänk
Medlem

Som fd. servicetekniker på postmord så kan jag säga att såna där skador uppstår inte i en sorteringsmaskin. Det är är bara ren och skär oaktsamhet.

Skrivet av Semjonov:

Visst förstår ni att det är ett mirakel att det ens går att få bemanning på postnord. Bedrövlig personalpolitik och dålig lön. Dom som jobbar där är där för att dom inte kunnat få ett annat jobb, och dom letar alla efter ngt bättre.

Jobbade tidigare på ICA och lagret las ner och postnord tog över, jävla tur att man fick bli arbetslös istället ett tag.

Korrekt. De vill inte ha några "fasta kostnader" (löner) så då är det bättre med bemanningsföretag. Tyvärr ingen ny företeelse då det föregått se senaste 20 åren.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Det var sista gången jag blev lurad av att välja hemkörning med postnord. Dom försöker inte ens.

https://i.imgur.com/bsoC4J8.png

Har hänt mig ett flertal gånger, uppriktigt ALLTID med hemleverans. Så nu gäller alltid till ombud.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Jag har faktiskt köpt mina två senaste datorer, färdigbyggda. Den första från Komplett, hämtade ut den hos dom. Men det lär inte vara där den byggdes. Den andra från Webhallen, hämtade där också. Men inte där den byggdes heller. Båda var i fint skick.

Ja det är såklart bättre att hämta dem direkt hos komplett/inet/webhallen....ju mindre sorteringsställen som paketet går igenom desto bättre

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Jag tror det var här på marknaden eller på blocket jag köpte ett... 780?

Oavsett så blev det inte en lyckad affär då paketet hade ett litet hål (~4 mm) på båda sidor. Dessa hål var dock bara ett hål och gick också genom kort och kylare. Säljaren var som tur var rätt så erfaren med postnord och had försäkring för kortet.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft problem med Postnord utöver att nån leverans tog ett par dagar längre än jag trott.

Till postnords försvar dock, det där är ju ett Fractal Design Meshify va? De ser väl ut så där

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fysman:

Jobbade på posten paket för typ 20 år sedan(ja jag är gammal). Kan säga att jag aldrig skulle beställa en färdigbyggd dator så som det gick till där.

En sak man kan säga om Dell är att de bygger jäkligt stadiga datorer. Allt sitter jäkligt väl fäst, men kan ändå enkelt monteras isär, ofta helt utan verktyg alls. Steve från GN funderade i en video för ett antal månader sedan varför processorkylaren var skruvad fast i bakplåten i den färdigbyggda Dellen han testade. "Sådana här situationer" är svaret - även om jag misstänker att inte ens en Dell hade överlevt en smäll av denna kaliber.

Skrivet av da_wid:

Vid mitt senaste datorbygge tappade Postnord bort paketet helt.. lyckligtvis skickade Inet nya prylar direkt. Man blir ändå nyfiken på hur dom lyckades..

Stöld är väl inte helt osannolikt... Med en avsändare som Inet så är det ju inte så svårt att gissa att innehållet är värdefull hemelektronik. Blir ju då attraktivt att smussla undan paketet någonstans i transportkedjan. Sånt underlättas ju av loja fordonschaufförer som rutinmässigt påstår att de försökt leverera paket när de i själva verket aldrig varit i närheten av destinationsaddressen - något som hänt mig personligen flera gånger trots att jag försöker köpa så lite som möjligt över nätet.

Permalänk
Medlem

Jag tackar för att Postnord tog upp kampen mot Bring, UPS och Fedex som alla går runt med en osynlighetsmantel och påstår att ”dom var där”.

Permalänk
Medlem

Läste matglad... Haha

Permalänk
Medlem

Borde ha fraktas i trälåda istället som man har sätt vissa företag gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Sjukt, är det inte kamera övervakning på dessa terminaler? låter ju helt galet att dom kan hålla på så..

Nä verkar int vara de av nån anledning iaf inte inne i själva byggnaden

Permalänk

När det gäller företaget Postnord verkar det inte finnas någon hejd på galenskaper...har själv för länge, länge sen tappat räkningen på alla ggr jag haft problem med dem. För mig är det en gåta hur det företaget kan få fortsätta bedriva verksamhet.

Senast förra sommaren slarvade Postnord bort en pall med parkettgolv som vägde nästan ett ton. Amazing hur man lyckas slarva bort en sån sak utan att någon kan hitta pallen. Inte nog med det. Det började med att vi 2 ggr fick besked att leverans skulle ske. Där vi hade folk på plats för att ta hand om pallen eftersom uppbärning till lägenheten inte ingick i transporten. Båda ggr samma sak...ingen Postnord dök upp och där stod vi med folk i onödan och väntade. Sen när de äntligen dök upp till slut med golvet var det oannonserat, dvs när vi inte hade någon på plats att ta emot golvet. Var dock själv i närheten men visade sig sen att det inte spelade någon roll att vi inte hade folk på plats för att ta emot. Detta eftersom killen från Postnord insåg att han inte kunde få ut pallen från sin lastbil med hjälp av den pallift han hade med sig. Eftersom pallen med pallift inte fick plats på liften för att få ner pallen från hans lastbil. När pallen hade lastats hade den väl körts rakt in i lastbilen med någon truck gissar jag.

Så...med det kontaterat åkte han iväg igen. När jag frågade honom vad som nu skulle hända och hur och när vi skulle få vårt golv som vid det här laget redan var försenat över en vecka samtidigt som vi hade bokat hantverkare för att lägga golvet fick jag till svar att han inte visste och att jag istället skulle ringa till Postnord Kundtjänst och prata med dem. När jag gjorde det dagen därpå kände de inte till händelsen och trots spårningsnr osv kunde de inte lokalisera pallen. Slutade med att vi fick åka tillbaka till Hornback och köpa en till pall med golv. Där vi själva fick ligga ute med pengarna tills vi senare fick tillbaka pengarna för det första golvet av Hornbach. Som i sin tur fick driva ärendet vidare med deras val av transportpartner...Postnord...

Bortsett från det här tänker jag på alla ggr jag väntat på mindre paket som ska levereras hem av Postnord. Där man sen efter att ha varit hemma hela dagen och i vissa lägen även tagit ledigt från jobbet/valt att jobba hemifrån för att ta emot får ett meddelande när dagen är slut att leverans misslyckades eftersom ingen var hemma. Trots att det inte funnits en bil från Postnord på gatan på hela dagen när man suttit och hållit koll genom fönstret.

Som sagt, vilket "företag"...pinsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Senast förra sommaren slarvade Postnord bort en pall med parkettgolv som vägde nästan ett ton. Amazing hur man lyckas slarva bort en sån sak utan att någon kan hitta pallen.

Inte alls svårt. Kommer nån åt pallen på nåt sätt o råkar få med sig etiketten så är det ju ingen som vet vad det är för pall.
Då är den ju borttappad fast den står där för alla i lagret att se. Ingen kan ju säga till 100% är det din pall då. Så då "tappas" den bort. Som ett exempel på hur nåt kan försvinna.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Skrivet av Mullvaden83:

Inte alls svårt. Kommer nån åt pallen på nåt sätt o råkar få med sig etiketten så är det ju ingen som vet vad det är för pall.
Då är den ju borttappad fast den står där för alla i lagret att se. Ingen kan ju säga till 100% är det din pall då. Så då "tappas" den bort. Som ett exempel på hur nåt kan försvinna.

Förmodligen något sånt som hänt. Vore ju imponerande annars hur en pryl i den storleken och med den vikten "försvinner".

Permalänk
Medlem

Bild från Postnords terminal:

(Grotesco, Ett kilo mjöl...)

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Inte alls svårt. Kommer nån åt pallen på nåt sätt o råkar få med sig etiketten så är det ju ingen som vet vad det är för pall.
Då är den ju borttappad fast den står där för alla i lagret att se. Ingen kan ju säga till 100% är det din pall då. Så då "tappas" den bort. Som ett exempel på hur nåt kan försvinna.

Är väl inte svårt alls, lasta den på fel lastbil, destinationen där den hamnar bryr sig inte. Sen efter att den stått där ett tag har ngn ett nytt golv.

Säkert en lösning på hur man tappar bort saker..=)

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Är väl inte svårt alls, lasta den på fel lastbil, destinationen där den hamnar bryr sig inte. Sen efter att den stått där ett tag har ngn ett nytt golv.

Säkert en lösning på hur man tappar bort saker..=)

Löneförmån 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av heterjagolle:

Av någon anledning har jag aldrig haft några problem med Postnord personligen. Jag har väl haft tur helt enkelt.

Samma. Om jag får välja mellan dem och Bring/Instabox/Budbee/Early Bird/Airmee och de andra så väljer jag alltid Postnord.
Dessutom så har de nycklar för att komma in i byggnader med portkod som inte de andra har.

Bring är långsamma men ringer iallafall om de behöver.
Instabox kan försena veckor och säger att de ringer men har inga missade samtal.
Early Bird är rätt snabba och levererar tidigt på dagen.
Airmee är en av de sämre, typ Instabox, och undviks.

Kanske är värre ju längre norr man kommer?
DHL funkar också bra för mig och föredrar det om jag handlar utomlands.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Skönt att historian verkar ha fått ett lyckligt slut. + på underhållande kommentarer på reddit.

Aldrig haft en incident med postnord personligen, peppar peppar.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Datorn var dock bara felpackad till LTT. När datorn skickades från Shark Gaming var den korrekt packad.

Tror ej det nämndes i LTT videon?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Tror ej det nämndes i LTT videon?

De visste inte om det

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Märkligt sidospår raderat, håll er till topic och låt bli formuleringar som enbart leder till urspårning/bråk.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Lika aktuell då som nu

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------