Permalänk
Skrivet av Felixark:

Är du säker på att det är en sapphire ? I så fall är det sjukt fick ni den i låda ?

Det är inte en Sapphire. Det är en ruby.

★ Talon Knife | Doppler
Pattern: 941
Wear: 0.0091
Exterior: Factory New

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Ni som verkar ha koll i denna tråden. Jag lyckades för några veckor sedan öppna upp en Talonknife Doppler Phase2 och funderar på hur försäljningen skall gå till. Jag har försökt få kontakt med Anomaly men det verkar inte ske något där.

Info om min kniv:
Talon Knife | FN
Doppler Phase 2
Pattern: 717
Finish: 853
Float: 0.03398838

Har funderat på hur jag ska sälja den men känns som att man kommer bli scammad och det är inget jag är direkt sugen på. Ingen jätte dyr kniv, men mkt mer än vad nyckeln till lådan kostade iaf

Sälj den via Facebook bara se till at du har pengarna på kontot innan du sickar i väg skinnet.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Felixark:

CS:GO skins är typ en bättre inventering en aktier nu för tiden. Förra året öppnad jag 2 knivar som jag då sålde för 11000kr om skulle ha sålt dom idag skulle jag fått en bit över 20000kr. Hur många aktier är det som har dubblat i värde senaste året ?

Fast aktier har inte en 99.999 % sannolikhet att vara värdelösa direkt efter köp. Lite konstig jämförelse

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Sälj den via Facebook bara se till at du har pengarna på kontot innan du sickar i väg skinnet.

Det får nog bli så. Får leta upp någon bra grupp på Facebook för att sälja den där

Tackar för informationen

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av arkhanari:

Det är inte en Sapphire. Det är en ruby.

★ Talon Knife | Doppler
Pattern: 941
Wear: 0.0091
Exterior: Factory New

Ja det förändrar ju allt markant att det var en Ruby.

Det finns en på buff med 0.00918xx float för 62.622kr.
90-100% är 56359-62622kr så där är nivån ni kan lägga er på i grupperna

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Skrivet av Moseby:

Ja det förändrar ju allt markant att det var en Ruby.

Det finns en på buff med 0.00918xx float för 62.622kr.
90-100% är 56359-62622kr så där är nivån ni kan lägga er på i grupperna

Det såldes precis en på Skinport för över strax 70K. Frågan är om det är värt att prova sälja där först?

https://skinport.com/sv/item/talon-knife-doppler-factory-new+ruby/19121173

Skulle någon verkligen Swisha så mycket för en datorspelskniv ändå? Känns helt sjukt att människor är beredda att göra det i stället för att gå via en marknadsplats.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av arkhanari:

Det såldes precis en på Skinport för över strax 70K. Frågan är om det är värt att prova sälja där först?

https://skinport.com/sv/item/talon-knife-doppler-factory-new+ruby/19121173

Ja och den har aningen sämre float än er (0.018).
Tänk också på att det är en fee på Skinport. Tror den varierar mellan 6-12%. Men absolut kan du kolla upp det och testa. Var försiktig på vilka sidor ni loggar in bara och kolla upp alla villkor innan

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Det får nog bli så. Får leta upp någon bra grupp på Facebook för att sälja den där

Tackar för informationen

Om någon ber dig att logga in på någon annan sida en buff163 eller cs.money för att kolla värdet på skinnet så är det bara att blockera personen direkt.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Felixark:

Om någon ber dig att logga in på någon annan sida en buff163 eller cs.money för att kolla värdet på skinnet så är det bara att blockera personen direkt.

Skulle inte rekommendera cs.money heller egentligen. Inte för att kolla värde i alla fall. Cs.money har ballat ur senaste 2 åren och priserna är så varierande att du kan sälja ett skin för 50% CSM-värde och ett annat skin för 30% CSM-värde.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Skulle inte rekommendera cs.money heller egentligen. Inte för att kolla värde i alla fall. Cs.money har ballat ur senaste 2 åren och priserna är så varierande att du kan sälja ett skin för 50% CSM-värde och ett annat skin för 30% CSM-värde.

Jo jag vet men nu syftar jag på scammet när folk ber att logga in på en fake hemsidor. Vilket många nya till trading faller för.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Viking

Kolla Dmarket också. De har låg avgift om jag minns rätt och rekommenderas ofta för att sälja skins.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Viking

Viktigt! Det absolut bästa sättet att sälja dessa dyrare skins är att först sälja på t.ex. Buff.163 som har låg avgift, och sen köpa flera billigare knivar som är lättare att sälja.
Köp t.ex. så många Karambit Dopplers du kan då dessa säljs betydligt snabbare och risken för scams minskar mycket.

Vad jag hade gjort:
1. Sälj den på Buff för så mycket som möjligt.
2. Köp Karambit Dopplers för pengarna.
3. Sälj dessa på Dmarket och ta ut pengarna därifrån.

Har inte räknat på vad de totala avgifterna, så det får man kolla innan.
(Kom ihåg att det blir en trade ban på 1 vecka så det kan ta lite tid.)

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Viking

Var noggrann när du skickar trade offers så du inte råkar ut för ett API-scam. De kan vara svåra att se innan det är försent.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Donnerstal:

Var noggrann när du skickar trade offers så du inte råkar ut för ett API-scam. De kan vara svåra att se innan det är försent.

"Vad är ett API-scam?"

API-scam är kort och gott att om du skickar ett trade-offer till en köpare så kan en scammer utnyttja det med din API-key och ta bort trade-offret och skicka det till en annan profil som ser likadan ut som den du skickat till från början. Köparen kommer anklaga dig för att du inte skickat kniven och du kommer säga att den är skickad till den profil personen angett.

"Hur kan jag undvika det?"

Gå in på https://steamcommunity.com/dev/apikey och kika vilka som har tillgång till din API-key, ta bort okända eller alla som är tillagda där om det nu skulle vara så.

Dubbelkolla alltid att namn + level stämmer på den du skickar till.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

Helt galet att knivarna kan vara värda över 70 000kr! Riktigt häftigt men galet!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av nu1mlock:

Helt galet att knivarna kan vara värda över 70 000kr! Riktigt häftigt men galet!

Fun facts,

1. Vissa Stickers i CS:GO är värda över 400tkr styck.
2. Dyraste vapen-skinet som sålts vad man vet är en AK-47 för 1,6mkr
3. Dyraste kniven man vet om är en Karambit CH som en kines äger och som tackat nej till ett erbjudande på 15,4mkr för den.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Viktigt! Det absolut bästa sättet att sälja dessa dyrare skins är att först sälja på t.ex. Buff.163 som har låg avgift, och sen köpa flera billigare knivar som är lättare att sälja.
Köp t.ex. så många Karambit Dopplers du kan då dessa säljs betydligt snabbare och risken för scams minskar mycket.

Vad jag hade gjort:
1. Sälj den på Buff för så mycket som möjligt.
2. Köp Karambit Dopplers för pengarna.
3. Sälj dessa på Dmarket och ta ut pengarna därifrån.

Har inte räknat på vad de totala avgifterna, så det får man kolla innan.
(Kom ihåg att det blir en trade ban på 1 vecka så det kan ta lite tid.)

Tack för tipset men jag kommer försöka hålla detta så enkelt som möjligt. Jag vill ha _en_ enkel affär med så låg risk för att bli lurad som möjligt där jag har så stor chans som möjligt att faktiskt få pengarna till mitt bankkonto.

Permalänk

å fy fasen 70 papp...

å en annan som tycker 25:- för ett "skin dlc" till ett random spel är meningslöst och skippar att köpa dem...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Viking
Skrivet av arkhanari:

Tack för tipset men jag kommer försöka hålla detta så enkelt som möjligt. Jag vill ha _en_ enkel affär med så låg risk för att bli lurad som möjligt där jag har så stor chans som möjligt att faktiskt få pengarna till mitt bankkonto.

Det säljs däremot många fler Talon Rubys på Buff än på andra marknader som Dmarket.
Så enklare att få såld. Men som du säger behöver du sälja fler gånger på det sättet.

Vet inte vad de går för på Dmarket då ingen syns i historiken, men en finns listad för $6999.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

Anomaly (svensk youtuber/streame) köper å säljer skins, kan vara värt att dma honom på twitter https://twitter.com/anomalyskins
En kompis sålde liknande till honom för något år sedan. Dock inga detaljer om hur många procent osv.

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaninjägarn:

Anomaly (svensk youtuber/streame) köper å säljer skins, kan vara värt att dma honom på twitter https://twitter.com/anomalyskins
En kompis sålde liknande till honom för något år sedan. Dock inga detaljer om hur många procent osv.

Han brukar väl ligga på 90ish% av priset på buff eller nåt sånt har jag för mig. Beror helt på vad det är för något för han köper inte vad som (brukar gilla high price items såsom detta). Men jag hade nog kontaktat han på Twitter eller direkt i hans twitch stream och se till att han verifierar (tex han tar upp er chat) vem han är via streamen tex (INTE STEAM, finns för många scammers där) för att se hur det ligger till.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Hej,

Som sagt finns det Facebook-grupper och det är huvudsakligen en hemsida som heter Buff man använder sig av för att värdera sitt skin. Man tar då priset på den billigaste likvärdiga som ligger ute och sen tar man 85-100% av det i svensk valuta beroende på hur snabbt man vill sälja.

Om du vill ha hjälp att få fram en värdering så kan jag kolla upp det samt ge mer råd om det är något ni undrar över. Skriv gärna Skin samt condition (Factory new, minimal wear, field tested etc.) och om det är Stattrak eller inte.

Gör inga förhastade beslut bara att logga in på någon skum sida med Steam-credentials eller sälja skinet för credit på någon sida.

Hijackar tråden lite.
Jag skulle gärna ta lite hjälp med att sälja ett skin. Är helt novis på detta tyvärr..

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av zubyr:

Hijackar tråden lite.
Jag skulle gärna ta lite hjälp med att sälja ett skin. Är helt novis på detta tyvärr..

Vad är det för skin? Vilket skick är den i (Factory New, Field tested osv) och vad är det för float? (Ju lägre float desto bättre, det står när du inspekterar det någonstans nere i hörnet).

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Vad är det för skin? Vilket skick är den i (Factory New, Field tested osv) och vad är det för float? (Ju lägre float desto bättre, det står när du inspekterar det någonstans nere i hörnet).

Det är en M9 Bayonet, men jag kan ej se någon info om den gällande float, skick osv. Det kan jag dock på andra skins, så det känns konstigt.. Bifogar en bild.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av zubyr:

Det är en M9 Bayonet, men jag kan ej se någon info om den gällande float, skick osv. Det kan jag dock på andra skins, så det känns konstigt.. Bifogar en bild.
<Uppladdad bildlänk>

Ah, förstår.

Det där är ett "vanilla" skin. Alltså ett "original"-skin. Utan några lustiga färger eller liknande utan en vanilj. Dessa har inte något "skick" eller float eftersom det inte finns något mönster på dessa.

Vad jag kan se går dessa knivar på Buff för cirka 11400kr. Så 10tkr är t ex. under 90% av värdet vilket är en så kallad "quicksell" som du garanterat borde få. Allt ovanför kan du få vänta lite för en köpare.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Ah, förstår.

Det där är ett "vanilla" skin. Alltså ett "original"-skin. Utan några lustiga färger eller liknande utan en vanilj. Dessa har inte något "skick" eller float eftersom det inte finns något mönster på dessa.

Vad jag kan se går dessa knivar på Buff för cirka 11400kr. Så 10tkr är t ex. under 90% av värdet vilket är en så kallad "quicksell" som du garanterat borde få. Allt ovanför kan du få vänta lite för en köpare.

Jag förstår, tack så mycket!

Är det lättast att lägga ut den i en Facebook-grupp då? Eller är buff market något att använda? Enligt Steam market så går de för typ 16k, men det stämmer inte då?

Permalänk
Viking
Skrivet av zubyr:

Jag förstår, tack så mycket!

Är det lättast att lägga ut den i en Facebook-grupp då? Eller är buff market något att använda? Enligt Steam market så går de för typ 16k, men det stämmer inte då?

Lättast är en auktion på skinbid.com. Därefter kan du ta ut pengarna direkt från hemsidan.

Edit: Med skinport får du en lite lägre avgift (6 vs 8%). Så det kan vara ett bättre alternativ. Tar nog dock lite längre tid där.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av zubyr:

Jag förstår, tack så mycket!

Är det lättast att lägga ut den i en Facebook-grupp då? Eller är buff market något att använda? Enligt Steam market så går de för typ 16k, men det stämmer inte då?

Jo du får ut 16k men då får du det i steamwallet och inte i rena pengar å det tror jag inte du vill ha om du inte har ett gäng kompisar som vill att du köper ut steamdecks

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaninjägarn:

Jo du får ut 16k men då får du det i steamwallet och inte i rena pengar å det tror jag inte du vill ha om du inte har ett gäng kompisar som vill att du köper ut steamdecks

Haha nä det förstår jag. Undrade mer om det skiljer så många tusenlappar på steam och att sälja utanför steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Lättast är en auktion på skinbid.com. Därefter kan du ta ut pengarna direkt från hemsidan.

Edit: Med skinport får du en lite lägre avgift (6 vs 8%). Så det kan vara ett bättre alternativ. Tar nog dock lite längre tid där.

Och båda sidorna är smidiga / tillförlitliga?