Apple släpper snabb säkerhetsfix – problem trots flera tester

Permalänk
Melding Plague

Apple släpper snabb säkerhetsfix – problem trots flera tester

Efter flera månaders testande släpper Apple för första gången en säkerhetsuppdatering av IOS med det nya systemet för snabb respons på upptäckta brister.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Uppdaterat RSR på mina fyra enheter med MacOS13 och iOS16 utan problem.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem

Snabba säkerhetssvar, eller Rapid Security Response som systemet kallas på engelska, är en nyhet i IOS 16 och Mac OS 13 som innebär att vissa delar av operativsystemet separerats från resten.

Tycker det verkar vara en bra idé - Apple-enheter brukar vara lite sega att uppdatera emellanåt sen borde det i längden bli lättare för de själva tänker jag.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Fungerade felfritt på min iPhone SE

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Citat:

Enligt Engadget har en del användare haft problem med att installera uppdateringen, med bland annat felmeddelanden om att telefonen inte är online trots att den definitivt är det.

Jepp, hände mig!
Provade igen några timmar senare (kanske nästa dag - minns inte) och då funkade det felfritt...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Snabba säkerhetssvar, eller Rapid Security Response som systemet kallas på engelska, är en nyhet i IOS 16 och Mac OS 13 som innebär att vissa delar av operativsystemet separerats från resten.

Tycker det verkar vara en bra idé - Apple-enheter brukar vara lite sega att uppdatera emellanåt sen borde det i längden bli lättare för de själva tänker jag.

Absolut. Särskilt MacOS är ju närmast bisarrt långsamt på att installera de vanliga uppdateringarna.

Sedan kan man ju önska sig att de skulle leverera t.ex. webkit-uppdateringar utan att kräva omstart av enheten, men det kanske är väl mycket att hoppas på.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag hade lagt ifrån mig telefonen efter att ha startat uppdateringen så när jag såg att jag hade fått "telefonen är inte online" så verkar den ha jobbat på i bakgrunden för när jag klickade bort den så tog det inte lång tid innan telefonen startade uppdateringen.