Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week

Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Ja indeed! Jag vill ju som sagt gilla dom men aldrig lyckats, så jag förstår inte riktigt vad det är jag missar egentligen
Ja lite som ett dockhus ja. Straight on kamera-vinklar med karaktärer som beter sig rätt barnsligt o märkligt.
Inte sett Rushrmore nej, oklart om jag borde chansa heller? Kollade en trailer o den verkade vara lite samma stil som hans nyare, fast kanske inte riktigt lika hårt stiliserat än.

Rushmore är väl inget mästerverk men är den filmen av Wes som jag "klickat" mest med. Det var innan han började göra dockhusfilmer med karaktärer som inte känns på riktigt, även om det finns en släng av det även i Rushmore.

Du får suga på karamellen lite.

OnT: Såg nyss 65 med Adam Driver. Sög! Helt meningslös film. 3/10. https://www.imdb.com/title/tt12261776/

Permalänk
Medlem

Ny i tråden, men såg nyss Bohemian Rhapsody

Jävlar vilken film, kändes verkligen som man såg Freddie i egen hög person för det mesta

Första filmen på riktigt länge som fått mig att fastna

5/7 with rice!
Perfect score!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Ny i tråden, men såg nyss Bohemian Rhapsody

Jävlar vilken film, kändes verkligen som man såg Freddie i egen hög person för det mesta

Första filmen på riktigt länge som fått mig att fastna

5/7 with rice!
Perfect score!

En hel del fiktion i filmen tyvärr..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

En hel del fiktion i filmen tyvärr..

Känns som att det är nästan ofrånkomligt. Dels för att skapa en filmisk stämning, men också för att i den här typen av skildring så minns nog de inblandade olika saker

Tycker det är lite konstigt att de avslutade med Live Aid när han levde (och var produktiv) i flera år till

Permalänk
Medlem

Ant-Man and the Wasp: Quantumania.

Riktigt skräp.

Permalänk

Ghosted
6.5/10

Storymässigt har "du" sett den här filmen ca en miljon gånger... "Clueless guy falls for hot chick after one date and decide to go and surprise her on another continent... and discovers she is in fact a spy".
Action-komedi i klassisk stil med något långsammare tempo och build-up vilket får en tro att den kanske kommer vara mer "seriös" än vad som blivit klassisk action-komedi.

Ana De Armas är dock klockren som "action-hjälte" och Chris Evans vet ju hur den slipstenen skall dras, så det finns inte så mycket att klaga på där. Ett par riktigt korta inhopp/cameos av Ryan Reynolds och Anthony Mackie var ett lyckat/roligt inslag.

Kanske var man inte upplagd för den här typen av film... kanske tröttnat lite på genren... som gör att den inte får ett högre betyg. För det finns inget direkt att klaga på... den har en hög budget, solida skådespelarinsatser, välgjord och... nåja... dialoger som gjorts innan... men som levereras på ett helt okey sätt. Eller kanske var det mixen av det långsammare tempot och "the carefree comedy" som inte spelade ihop... eller var det DET som gjorde att den inte fick lägre betyg? I'm old... I'm confused...

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Renfield. Om den var bra? Med tanke på att jag somnade så skulle jag säga nej. Senaste sevärda filmen med Nicolas Cage var The Frozen Ground.

Permalänk

Dungeons And Dragons: Honor Among Thieves
6/10

Jag ville verkligen ge denna ett högre betyg... det är trots allt fantasy OCH Forgotten Realms! Budgeten ser ut att ha varit skaplig då effekter etc är mer än godkända... men utförandet och story brister så markant... till den grad att jag pga nostalgiska skäl gett den högre betyg än vad den förtjänar. Och det verkar nästan som det är vad man räknat med, att gamla "rollspelsnördar" skall falla pladask för settingen och strunta i allt annat.

För det är just där man "fastnar"... namnen... varelser... ja... minnen och nostalgi sköljer över en. Chris Pine lyckas inte något vidare med att vara "huvudkaraktären" heller och ingen karaktär är riktigt något man fastnar för eller kommer ihåg. Utom Hugh Grant som spelar ett riktigt arselhål och antagonisten som lyckas göra något av det de blivit tilldelade.

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

Dungeons & dragons: Honor among thieves - Jag var road i en och en halv timme. Som gammal d&d nörd så känner man ju igen det mesta och detta är mer en komedi än nånting allvarligt där man skämtar vilt med mycket av D&D världens kännetecken. Det var en ok fantasyfilm men inte mycket mer. 6/10 är ett rättvist betyg.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Renfield
7.5/10

Tror inte denna film hade existerat om det inte vore för "What We Do In The Shadows" då grunden har samma bas-premiss. Men så blandar man inte Dracula i det hela också OCH håller den på en "lagom löjlig nivå" som ovan nämnda inte gör.

Bra "pacing" och bra skådespelarinsatser över lag, mycket action och gore... ja, denna mixar egentligen det bästa från från Gore, humor och action och lyckas göra det på ett bra sätt. Att den håller sig runt 1.5h är ännu en bonus då det inte finns mycket man tycker kunde klippts bort etc.

Sammanlagt tyckte jag filmen var riktigt bra och underhållande, även om det var en väldigt "basic" storyline. Förväntar man sig djup, intriger och slika ting bör man se sig om efter en annan rulle... för detta är enbart "pointless fun"

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

Alltså, satt och kollade på denna David Lynch-aktiga film på Prime och såg inte klart hela filmen...
Under the Silver Lake
https://www.imdb.com/title/tt5691670/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_1_...

Skulle se klart filmen dagen efter, men då har Prime flyttat filmen till att jag måste betala för den. Gud vad elakt!

Kan någon vänlig själ skriv till mig på PM så kan jag berätta var jag slutade titta så kan ni berätta hur den slutar.
Tyckte filmen var riktigt bra fram tills det att jag inte kunde fortsätta titta...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Under the Silver Lake streamas även på:
Tele2 Play (kostar inget extra om du har tjänsten)
Viaplay (kostar inget extra om du har tjänsten)
Cineasterna (Gratis)

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

var ett tag sen jkag såg den men om någon gillar en gammaldags rysare så kan jag rekommendera
The Autopsy of Jane Doe
En riktigt kuslig film

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Mariofilmen

-2 av 10

Värsta dravel jag sett

Vem är den för? Barn? När vännerna ska smältas i lava? Knappast… Vuxna? Knappast… sen att den var knappt en timme lång, och blandade in random 80/90-tals hits…

Hade det inte varit för att sonen var med hade jag lätt lämnat salongen

Permalänk
Avstängd

Scream VI, rätt uselt. Vet inte hur det här kunde skrivas ihop av någon. Tumme ner
Renfield. Skräckkomedi som verkligen inte tar sig på allvar, nästan samma blodbad som Braindead. Underhåller definitivt. Tumme upp.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

The popes exorcist- Exorcisten light typ. Lite spretig dum story och inget som står ut direkt. Det bästa i hela filmen var nog de glödande sigillen mot slutet. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

65, en dålig film p.g.a. rovdjur som skriker innan angrepp, skogshyggen i bakgrunden, dåliga meteoriter och monstersaurusar.
Jag ger den 5/10 för den var lite underhållande men hade hellre sett en annan film.

Skrivet av medbor:

Mariofilmen

-2 av 10

Värsta dravel jag sett

Vem är den för? Barn? När vännerna ska smältas i lava? Knappast… Vuxna? Knappast… sen att den var knappt en timme lång, och blandade in random 80/90-tals hits…

Såg du den från 90-talet 😲

Permalänk
Avstängd

Guardians of the Galaxy 3. Helt OK, kanske enda jag har gillat men det kanske har att göra med att man såg det på bio i 3d. Tummen upp

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FattarNiInte:

65, en dålig film p.g.a. rovdjur som skriker innan angrepp, skogshyggen i bakgrunden, dåliga meteoriter och monstersaurusar.
Jag ger den 5/10 för den var lite underhållande men hade hellre sett en annan film.

Såg du den från 90-talet 😲

Bortsett från animationerna hade den absolut kunnat vara från 90-talet

Kändes som någon retro-feber-dröm

Permalänk
Sötast

'The Artifice Girl'

Jag tror att detta eventuellt kan vara min nya favoritfilm någonsin?

Then again, senaste filmen innan denna var 65..... och jag menar, det kvittar nog vad man ser efteråt så kan det nog inte bli sämre

Skämt å sido.
The Artifice Girl var fantastisk. Såvida man gillar dialog, gärna smart sådan. Inte en gång tänkte jag "men seriöst" vilket är skyhögt för en film som nästan endast utspelas via dialog.

Permalänk
Medlem

UFO Sweden
Som vanligt är jag efter, men inte lika långt efter som jag brukar vara, och missade helt hypen. Detta verkar ha varit till fördel då jag blev positivt överraskad! Kändes rätt mycket Kenny Starfighter och jag önskar att fler både spel och filmer vågade vara fåniga och ändå dramatiska.
7/10

Innan denna var det:

Troll
En film som gav mig magont i hur den försöker att tydligt porträttera onda och goda saker medans man själv sitter i soffan och känner tvärtom. Det är som att filmen glömmer vad som hänt scenen innan och helt känslokallt bara krossar allt fint på rent slarv gång på gång. Att vara brutal och kall som film är en sak, men inget håller ihop och man sitter bara där i soffan och mår sämre och sämre.

Motsatsen till feel-good och kunde lika gärna vara ett klipp på någon som glatt gullar med kattungar för att i nästa säsong sänka dem i ån och kallt gå därifrån med ett leende.

1/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Mariofilmen

-2 av 10

Värsta dravel jag sett

Filmen är 1 tim 32 min, så om du såg någon som är kortare än det så har du nog inte varit på bio och sett den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pun:

Filmen är 1 tim 32 min, så om du såg någon som är kortare än det så har du nog inte varit på bio och sett den...

Den skulle börja 18:20, men då var det fortfarande reklam, vi var ute innan 20:00

Jag gissar att den tiden måste inkludera alla eftertexterna i sådana fall. Jag tror filmen var någonstans runt 80 minuter

Varför skulle jag ljuga om att ha varit på bio?

Inlägget du citerar är ju skrivet och postat efter att vi slängt snacks och lämnat salongen och biografen och ändå upplagt kl 20:00

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av medbor:

Jag gissar att den tiden måste inkludera alla eftertexterna i sådana fall. Jag tror filmen var någonstans runt 80 minuter

Mig veterligen räknas speltid på film alltid med för- och eftertexter samt eventuella vinjetter för produktions- och distributionsbolag. Sistnämnda kan dock skilja sig lite då vissa distributörer, inte minst i mindre länder, har sina vinjetter på separata DCP:er hellre än att klippa in i huvudfilmen.

Enligt Statens medieråd uppgår filmens speltid 1:32:17 (h:m:s, 24b/s) och det avser endast DCP:n innehållandes filmen i fråga, inget annat.

Permalänk
Medlem

Somnade till ”We Were Soldiers”.

Mel Gibsons fanatiska intresse av kristendom lyser igenom i varannan scen, resten är USA-patriotiskt till en pinsam nivå.

Kommer troligen inte se klart den.

Visa signatur

---

Permalänk

Champions
6.5/10

En typisk "feel good" film som följer mallen till punkt och pricka... utom en detalj i slutet.

Woody Harrelson spelar en college basketball coach som blir dömd till samhällstjänst och måste coacha ett gäng förståndshandikappade. Gjorts extremt många gånger, men får ändå lov att säga att denna håller kvalité rakt igenom och är snäppet vassare än många av de andra "samma sorts filmer".

Är man ett fan av slika filmer bör man absolut ge denna en chans.

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Den skulle börja 18:20, men då var det fortfarande reklam, vi var ute innan 20:00

Varför skulle jag ljuga om att ha varit på bio?

Inlägget du citerar är ju skrivet och postat efter att vi slängt snacks och lämnat salongen och biografen och ändå upplagt kl 20:00

Du skrev "den var knappt en timme lång", och det var detta jag reagerade på då filmen som sagt är 92 min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pun:

Du skrev "den var knappt en timme lång", och det var detta jag reagerade på då filmen som sagt är 92 min.

Absolut, förstår att det blev fel, var lite lagom besviken när jag skrev det. Men när jag vet att filmen startade sent och ändå var klar innan 20 så kändes det nog kortare än det var. Och som andra skrivit är 92 minuter inklusive eftertexterna, inte själva filmen

Jag vill nog mest försöka förtränga att filmen existerar

Permalänk
Medlem

Dungeons and dragons - honor among thieves.
Riktigt bra, man behöver inte tänka på DnD överhuvudtaget. Det är mer en fantasy, komedi bara.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
AzireVPN - Felkod40

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av medbor:

Och som andra skrivit är 92 minuter inklusive eftertexterna, inte själva filmen

Så eftertexterna är inte en del av filmen?