polera lock till vinylspelare i stockholms innerstad?

Permalänk
Medlem

polera lock till vinylspelare i stockholms innerstad?

Ja, det är rätt begränsad räckvidd på den sträcka jag är villig att förflytta mig för detta ändamål, men är det nån som vet var i Stockholms innerstad jag kan få ett lock till en skivspelare polerat (bort med ytliga repor etc)? Jag är trött på tandkrämstips à la Youtube som bara gör skiten värre. Det får förstås inte kosta för mycket heller för då är det lika bra att köpa en helt ny spelare. Fast jag använder den inte tillräckligt ofta... decisions decisions... Så varför inte polera den så att den åtminstone är snygg medan den står och samlar damm.
Några tips, någon?

Permalänk
Medlem

Inget tipps på var du kan få det gjort.

Men sök på hur man polerar upp strålkastare (framlampo) på bilar så att de inte är så disiga längre.
Tänker att du kanske kan använda samma teknik på ett (troligen) genomskinligt plastlock på en vinylspelare?
Eller leta efter något ställe som kan polera strålkastare.

Edit: Du kanske vill skippa klarlack, och köra mer på polermelel och sådant man kör på billaken.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Rekordmedlem

Ja polera på samma sätt som strålkastare eller byt ut det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Säg gärna till om du hittar något bra ställe, alternativt en metod som fungerar bra.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Vad är det för slags lock. Plast?
Jag har batteridriven oscillerande polermaskin för små ytor, men jag tar inget ansvar för ev skador

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Säg gärna till om du hittar något bra ställe, alternativt en metod som fungerar bra.

Hade gett upp, men hittade idag en gammal tub Autosol längst in i verktygsskrubben. Vette tusan varför jag hade den.
Det gav otroligt bra resultat snabbt med en mikrofibertrasa. Inte som nytt, men det här är bara efter tio minuters skrubbande. Gissar att en halvtimme ger bättre resultat. Men jag är klart nöjd. På bild ett ska ni veta att den blanka sidan till höger innan jag började var värre än sidan till vänster för där hade jag skrubbat med tandkräm!! Thanks Youtube!! (tandkräm till höger alltså)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av guermantes:

Hade gett upp, men hittade idag en gammal tub Autosol längst in i verktygsskrubben. Vette tusan varför jag hade den.
Det gav otroligt bra resultat snabbt med en mikrofibertrasa. Inte som nytt, men det här är bara efter tio minuters skrubbande. Gissar att en halvtimme ger bättre resultat. Men jag är klart nöjd. På bild ett ska ni veta att den blanka sidan till höger innan jag började var värre än sidan till vänster för där hade jag skrubbat med tandkräm!! Thanks Youtube!! (tandkräm till höger alltså)

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Ska du göra det riktigt bra så är det slipa med finare och finare sandpapper, avsluta med akrylpolish och slutligen med akrylrengöring.

Autosol tillverkar även en tub "akrylpolish".
https://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/bilvard/polering-o...

Du borde inte behöva gå på med något sandpapper på det som du tandkrämspolerat.
Orsaken att tandkräm brukar rekommenderas är för att autosol och tandkräm båda använder sig av kaolinlera.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin