Nya earbuds - Finns något bättre än Galaxy buds+?

Permalänk
Medlem

Nya earbuds - Finns något bättre än Galaxy buds+?

Komfort och batteritid första prio, sedan ljud- och mikrofonkvalitet och sist ANC (inget måste). Gärna <1500kr. Ska användas till jobb, pendling och träning.
Mina öron är olika stora (både inner- och ytteröra) så "vingar" är ett måste, flera storlekar stort +. Lyckas inte hitta något vettigt så funderar på att köpa buds+ igen även om de har några år sedan launch.

Permalänk
Medlem

Airpods Pro, finns inga bättre trådlösa in-ear imo. Sitter bra, låter (tillräckligt) bra, bra ANC, bra mikrofon givet teknikens begränsningar.

Sitter bra i mitt ägghuvud iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Komfort och batteritid första prio, sedan ljud- och mikrofonkvalitet och sist ANC (inget måste). Gärna <1500kr. Ska användas till jobb, pendling och träning.
Mina öron är olika stora (både inner- och ytteröra) så "vingar" är ett måste, flera storlekar stort +. Lyckas inte hitta något vettigt så funderar på att köpa buds+ igen även om de har några år sedan launch.

Pixel buds/pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Airpods Pro, finns inga bättre trådlösa in-ear imo. Sitter bra, låter (tillräckligt) bra, bra ANC, bra mikrofon givet teknikens begränsningar.

Sitter bra i mitt ägghuvud iallafall.

Säkert jättebra men nästan dubbla priset mot min budget Batteritiden verkar vara OK men bara drygt hälften av galaxy buds+.

Skrivet av HenrikM:

Pixel buds/pro

Passformen verkar vara sisådär enligt recensioner :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Säkert jättebra men nästan dubbla priset mot min budget Batteritiden verkar vara OK men bara drygt hälften av galaxy buds+.

Passformen verkar vara sisådär enligt recensioner :/

De sitter perfekt för mig.

Sitter i även efter ett 28km löppass

(Vanliga buds, inte pro)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

De sitter perfekt för mig.

Sitter i även efter ett 28km löppass

(Vanliga buds, inte pro)

Good for you! Problemet med mina öron är att jag aldrig kunnat ha normala hörlurar, allt trillar ur om det inte är vingar eller foam tips. De enda som funkat hittills är buds+ för att man kan ha olika storlek på vingarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Good for you! Problemet med mina öron är att jag aldrig kunnat ha normala hörlurar, allt trillar ur om det inte är vingar eller foam tips. De enda som funkat hittills är buds+ för att man kan ha olika storlek på vingarna.

Då kanske inte Jabra Elite 7 Pro är ett alternativ heller? Jag är annars väldigt nöjd med mina och tvärtemot vissa recensioner på Prisjakt tycker jag att mikrofonerna verkar fungera utmärkt utom om man är utomhus i blåsigt väder. Ett vettigt test. Priset dippar dessutom till strax under 1500 kr med jämna mellanrum.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk

Kör med JBL Tour Pro+ True Wireless.
Oerhört nöjd med dem, bra ljud, sitter bra.

Var nyss ett prisras på dem ner till 1200, så det lär nog ske igen snart nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Good for you! Problemet med mina öron är att jag aldrig kunnat ha normala hörlurar, allt trillar ur om det inte är vingar eller foam tips. De enda som funkat hittills är buds+ för att man kan ha olika storlek på vingarna.

Pixel buds har vingar...

Och jag har samma problem, inga lurar satt bra till jag köpte pixel buds.

Permalänk
Medlem

Jag har ett par galaxy buds pro och ett par jaybird vista. Jag gillar vista mer, pga småsaker:
- fysiska knappar så man slipper komma åt/behöver låsa i appen
- tjejen i vistalurarna berättar vilken batterinivå lurarna har när man för in dem. Detta måste man kolla i appen för buds
- i ett klassiskt exempel på när form går före funktion har man en helt len laddbox för budsen, vilket är idiotiskt..
- mikrofonen fungerar inte utomhus på budsen

Jag har precis som du olika storlek på öron där upplever jag att vistan sitter bättre

Visa signatur

2008: I5 - 550w corsair - 2x2g corsair x-treme - Asus P7P55D LE - Xfx 5850 - w7 64.

2023: I5 -13600k - 1000w rme- 2x16gb ddr5 5200mhz - X670E-A - 3070

Permalänk

I dag i dagens fynd tråden här på swec finns dessa
https://www.dustinhome.se/product/5011216840/ath-anc300tw-qui...

kanske något för dig, jag var o kolla flera reviews på YT, men bäst du kollar själv.:)

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Trivs bra med mina Anker Soundcore Liberty 3 Pro som köptes i juli 2022. Har inga andra liknande att jämföra med då jag normalt kör riktiga hörlurar, typ XMS3.

Lite dyra för dagens pris då de inte är purfärska direkt, men lika bra att nämna dom tänker jag: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5895472

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Avstängd

Köpte Samsung Buds Pro 2 eller vad de heter. Sämst nånsin. Tror de är väldigt känsliga för passform, NC går inte igång, ljudet sällan godkänt, och sånt orkar man inte med på en daily, eller nånting i den prisklassen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Säkert jättebra men nästan dubbla priset mot min budget Batteritiden verkar vara OK men bara drygt hälften av galaxy buds+.

Passformen verkar vara sisådär enligt recensioner :/

Kan bekräfta att för mig så sitter Pixel buds pro sämre än Galaxy buds +. Inte jättestor skillnad, men märkbart.

Men överlag är pixel budsen bättre. Touch controls, ljud osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Komfort och batteritid första prio, sedan ljud- och mikrofonkvalitet och sist ANC (inget måste). Gärna <1500kr. Ska användas till jobb, pendling och träning.
Mina öron är olika stora (både inner- och ytteröra) så "vingar" är ett måste, flera storlekar stort +. Lyckas inte hitta något vettigt så funderar på att köpa buds+ igen även om de har några år sedan launch.

Sony Linkbuds S. Fick hjälpa Morsan till att hitta ett par som skulle funka bra när hon kör bil. Dessa är dock väldigt små så kanske du kan trycka in dessa långt in och på så sätt så behöver du inte en med vingar. https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=6493965 Gjorde ett ganska gediget arbete genom att lyssna på massa tester på youtube m.m. Dessa var utan tvekan bättre än Apple värsting, det som Sony gör med sina headset som jag gillar är att du kan ställa in själv hur mycket ANC du vill ha i deras Headphones app. Du kan ställa in så in i helvete mycket inställningar där.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Jag har Jabra Elite 7 Active som funkar bra för utomhusaktiviteter tycker jag. De sluter tätt och det går att justera till valfritt mycket "sug" i hörselgången så att de inte trillar ur. Bra ljud efter lite justeringar i EQ.

Innan dess hade jag Jabra Elite 85t som var pyttelite större och tyngre, lite bättre ljud men satt inte kvar lika bra. Så generellt skulle jag tro att låg vikt är bra ur den aspekten.

Permalänk
Musikälskare

Airpods Pro

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har haft Buds, Buds+, jabra elite active 4, airpods pro 2, och nu Buds2 Pro.

Bästa price/performance är klart Jabra Elite Active 4. Tror alla är likadana i typ 4-5-6 serien iallafall. Men de var jag helnöjd med. Sen köpte jag Airpods för att jag bytte till Apple och ville prova ännu bättre ANC. ANC är fantastisk, ljudet bra, kontrollerna bra. Passformen sådär.

Buds2 Pro nu för att jag kör Samsung. Klart sämre ANC än airpods men tillräckligt bra, bra ljud och bra passform och jag gillar ju deras touchkontroller.

Om du funderar på Jabra eller Samsung tipsar jag om blocket och tradera. Ofta mycket nytt och oöppnat där så man kan spara pengar.