Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Haha, vafan är Daffy tillbaka! 🙃
Ser dock inte riktigt ut som samma men man kanske inte minns rätt...

Vill också minnas att Daffy förr såg annorlunda ut, men smakerna på den här nya är så som jag minns att Daffy smakade. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av hetsallad:

handlade en glass-box där nyligen och kollade inte på priset... fick en chock när jag skulle betala 500 för en liten låda glass!!

Gjorde också en sån groda för något år sedan. Sen dess har jag inte handlat något mer från glassbilen. Men frugan kan ibland få feeling.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Händer väl ibland att vi köper av dem som en kul grej med barnen.

Permalänk
Medlem

Det är fasen en stor sorg att lakritspucken togs bort igen... Enda glassen värd att ätas!

Permalänk
Medlem

Biljäveln kör på vår gata varje torsdag och parkerar precis vid vårt hus som är sista på gatan. Det är för dyrt, annars skulle vi köpa månadsvis då vi älskar glass.

Permalänk
Medlem

Köper lakrits båtar en eller max två ggr om året

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunde:

Är väl kanske så att "stadsbor" inte vet hur mjölk/grädde/glass ska smaka om det inte är totalt sönderprocessat.
Har såklart inget med hygien att göra.

Jag vet inte vad den attityden kommer från riktigt. Borde inte stadsbor ha mer erfarenheter tack vare det mycket större utbudet?

Och jag lägger ingen värdering i det, gillar du glass som smakar "bondgård" så är det väl upp till dig.

Permalänk
Medlem

Alternativ: Mina barn gillar glassbilen och jag gillar deras sparrisglass.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Det är något nostalgiskt med glassbilen, även fast man aldrig handlar därifrån.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Nej, glassterroristerna skall mötas med hat och smädelser. Hur kan man få ha som affärside att störa folk i hemmet med höga ljud som väcker småbarn?

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Rebben:

Nej, glassterroristerna skall mötas med hat och smädelser. Hur kan man få ha som affärside att störa folk i hemmet med höga ljud som väcker småbarn?

Men det e klart barnen måste väckas så de kan tjata på dig att de ”måste” köpa glass 😁

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Det är något nostalgiskt glassbilen, även fast man aldrig handlar därifrån.

Precis, handlar VÄLDIGT sällan men det är mysigt när den kommer.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk

För att ungarna tycker det är roligt. Annars hade det kunnat kvitta med tanke på hur dyrt det är.

Permalänk
Medlem

Hör den på håll varje måndag och torsdag. Har dock aldrig orkat leta upp den. Är laktosintolerant och är lite osäker på deras sortiment. Vill ha riktigt bra glass (typ Sia etc). Har de något lyxigt som passar mig?

Visa signatur
Permalänk

Förstår inte riktigt varför de är så dyrt

Permalänk
Medlem

Aldrig handlat hos Hemglass. Så har inga åsikt egentligen

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Pinnglass I butik har blivit 30 kr styck men det känns ändå fel att köpa en liten låda glassar för 130 spänn... och det var innan inflationen.

Permalänk
Medlem

Störiga melodier och svindyr glass. Nej, tack!

Egentligen behöver jag nog gå i terapi med tanke på känslorna jag känner när jag hör att den kommer.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

"Glassbilen"

Glassbilen på 80-talet ute i norrländska glesbygden va lite annorlunda ...

Permalänk

Mina föräldrar är regelbundna "besökare" av hemglass

De har det rätt lyxigt, den svänger upp direkt på gården och de skickar ett sms drygt en halvtimme i förväg, bättre service än inne i "stan"!

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Livsnjutare 😎

Tänk er glassbilens melodi…

Nynna på den…

Kicka sedan här och sjung med:

Vi lurar små barn, vi lurar så barn… på deras veckopeng !

Dold text
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av to55e:

<Uppladdad bildlänk>

Glassbilen på 80-talet ute i norrländska glesbygden va lite annorlunda ...

Hehehe Ronny å Ragge.

Eller ja, de är de ju inte.
Andra figurer.

Något säger mig… Torkel och Finkel ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Kan du länka maskinen och satsen för glassen och chokladöverdrag för "magnum kopia"?

Absolut.

https://www.wilfa.se/product/utgagna-produkter-sv/kok-ut/glas...

Maskin är en Wilfa, finns att köpa lite varstans.

Valfri glassmall i silikon för pinne, finns lite överallt också att köpa i olika storlekar.

Glass gör man enklast med 2dl grädde, 1dl mjölk, en burk eller två med kondenserad mjölk och i med någon smak, typ vaniljsocker eller vad man nu vill smaksätta glassen med.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Lidl har bra pris och smak på glass, där kostar inte någon pinnglass 18kr /st. Pris-smak-ration är ungefär som pris-prestanda-ration var på GTX470 - normal och precis lagom och man känner/kände sig inte skinnad.

Hemglass är oförskämt dyrt. Liksom GB Glass, Diplom-IS och SIA-glass.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Jag körde Hemglass förra året och det är många som handlar. Dels många av ren nostalgi sen är det många äldre som handlar mat och sådant. Många bor ute på landet och handlar man då glass i livsmedelsbutik då är den smält innan man kommer hem med den.
Sen är det inte dyrare än att handla i butik men det känns som det då man i regel inte handlar i bulk i butiken.
Man tänker inte gärna på vad en strut t.ex. kostar i affären men det kan lätt vara upp mot och ibland över 30kr.
Räkna på hur mycket varje glass i mixpaketen kostar och jämför med vad dom kostar i affär.

Nu handlar jag glass så sällan och då helst plastbyttor (som är dyra på hemglass men sjukt goda) och då blir det lidl jag handlar på.
Maten hemglass har är inte deras egen så där lägger dom på sjukt hög marginal. Tonys pizzor är riktigt bra för att vara fryspizzor och kostar 85kr eller så hos HG medans dom kostar 45kr på Coop

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Absolut.

https://www.wilfa.se/product/utgagna-produkter-sv/kok-ut/glas...

Maskin är en Wilfa, finns att köpa lite varstans.

Valfri glassmall i silikon för pinne, finns lite överallt också att köpa i olika storlekar.

Glass gör man enklast med 2dl grädde, 1dl mjölk, en burk eller två med kondenserad mjölk och i med någon smak, typ vaniljsocker eller vad man nu vill smaksätta glassen med.

Tack

Permalänk

Nej tycker kvaliteten till det priset de tar inte stämmer så nej

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Bilen stannar utanför min port och en del av deras glassar är goda så, visst köper jag de glassarna, men jag är inte religiös vad gäller glass så det blir glass ifrån ICA-butiken också. Sia-glass glassbåtar är överlägsna hemglassmotsvarigheten och de finns på ICA.

Permalänk
Medlem

Jag handlar då jag är i stugan. Långt till butik och bekvämt sätt att fylla frysen med glass.

Permalänk
Medlem

Nej, ska jag äta onyttigt ska det hålla betydligt högre kvalitet.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB