Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

John Wick 4 på bio. Gillar verkligen John Wick-sagan och filmerna blir mer och mer påkostade med skådisar, fightingscener, musik och handling. Rekommenderar att se John Wick om man vill ha hög kvalitet på action

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Såg Bobs Burgers The Movie på disney+ igårkväll med äldsta.

Samma quirky humor som serien så gillar du den är det more of the same och ett säkert kort

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Hot Shots!
https://www.imdb.com/title/tt0102059/
Flygfilmparodi som inte riktigt kommer upp i samma klass som t.ex. Nakna Pistolen, Titta vi flyger eller Top Secret. Men kontinuerligt smårolig.
6/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Somnade till ”We Were Soldiers”.

Mel Gibsons fanatiska intresse av kristendom lyser igenom i varannan scen, resten är USA-patriotiskt till en pinsam nivå.

Kommer troligen inte se klart den.

Det är synd då den faktiskt är baserad på riktiga händelser, vid sluttexterna kommer det filmer från den händelsen samt intervju med LT Moore, man blir lite berörd faktiskt.

Själv ger jag den 7/10

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Det är synd då den faktiskt är baserad på riktiga händelser, vid sluttexterna kommer det filmer från den händelsen samt intervju med LT Moore, man blir lite berörd faktiskt.

Själv ger jag den 7/10

Landade i den genom att se ett avsnitt av Youtube-kanalen ”History buffs”, som just berättar om de historiska händelserna den baseras på. Känner ändå att jag nog hellre grottar ner mig i historien än ser filmen 😅

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Evil Dead Rise. Överskattad. Hade nog för höga förväntningar. Av det jag hade läst innan fick jag bilden av att den skulle vara SJUKT blodig och äcklig, men nä...? Tog en timme innan den "kom igång" dessutom.

5/10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wimp Lo:

Den kryper under skinnet på en. Värt att notera att den är gjord av norske regissören André Øvredal som gjorde utmärkta Trolljägaren.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Avstängd

Evil Dead Rise. Gillade den faktiskt, för till skillnad från senaste Scream så försöker den inte vara smart, utan det är är typ bara ren skräck. Tumme upp.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Evil dead rise - Klassisk Evil dead splatter. De har fått ihop det rätt bra faktiskt. Det enda som saknades var den sjuka humorn. Men helt klart sevärd. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

Army of Darkness 1992. Underhållande. Betydligt mer och bättre humor samt action än Evil Dead 1 och 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jutvify:

Army of Darkness 1992. Underhållande. Betydligt mer och bättre humor samt action än Evil Dead 1 och 2.

Ja, den är riktigt underhållande och Bruce får verkligen skina med sina one liners. Personligen har jag nog 2:an som lite favorit över Army of Darkness. TV serien Ash vs Evil Dead tyckte jag var riktigt bra också.

Permalänk
Medlem

Close Encounters of the Third Kind - 1977

Hade helt missat att Spielberg hade regisserat en UFO-rulle innan E.T.

Väldigt snygg, rent visuellt men resten är inte mycket till film. Ej sevärd.
Otroligt mediokert skådespel, många scener som känns extremt upprepande. Papperstunn "story".
Inte mycket som händer öht.
En bra scen i början när UFOt smyger sig upp bakom bilen.
Filmen känns väldigt gammaldags, till skillnad mot tex både Star Wars och Alien som båda känns häftiga och intressanta trots åldern.
4/10

Permalänk
Skrivet av Libra-75:

Ja, den är riktigt underhållande och Bruce får verkligen skina med sina one liners. Personligen har jag nog 2:an som lite favorit över Army of Darkness. TV serien Ash vs Evil Dead tyckte jag var riktigt bra också.

Jag gillade hur serien förhöll sig till Army of Darkness.

Permalänk
Medlem

Foxcatcher - 2014

Det här är en så kallad "Based on a true story"-film och en ganska mörk sådan.

I Foxcatcher får vi följa brottar-bröderna Schultz - Mark och David - som båda vunnit guld vid OS 84 i
Los Angeles. Mark som är den yngre brodern är tillbakadragen och tystlåten.

David har familj med Mark bor ensam och under knapra förhålladen. En dag får David ett samtal från den mystiske John du Pont som vill Mark flyger till hans residens i Pennsylvania för ett möte.

Det här är en ganska lågmäld film som tar sin tid. Fotot är fint och atmosfäriskt! Skådespelarna är väldigt bra där Steve Carell har en ganska annorlunda roll från vad han brukar göra. Man kan även säga att en viss kroppsdel nästan har en egen biroll 👃

Den som verkligen sticker ut är dock Channing Tatum som Mark. Han säger inte så mycket men hela hans rörelsemönster och kroppsspråk säger så mycket mer. Otroligt bra! Mark Ruffalo bra som alltid även han!

Filmen är regisserad av Bennett Miller som även gjort Moneyball, även den fin!

Säger inte att det inte finns brister i tempo och berättande här men det får ändå bli en solid 7/10!

Hyr eller köp på iTunes, SF Anytime eller Viaplay.

Permalänk
Medlem

Guy ritchies The Covenant - Krigsfilm om Afghanistan. Inte alls som Guy ritchies tidigare gangster-action men välgjort och bra. Speciellt musiken är väldigt stämningsfull. 8/10

Platoon - Krigsfilm om vietnamkriget. Väldigt välgjord och bra. 9/10

The mother - Lite B-aktig action med Jennifer Lopez. Det är så mycket dumt i den så jag vet inte vart jag ska börja. Storyn är ok men själva beteendet hos folk är inte trovärdigt. 6/10

The Witch. a new england folklore - The devil giveth and the lord taketh away. Denna behöver väl ingen förklaring. Grymt bra, spännande och med trovärdig stämning. 9/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Guardians of the Galaxy Volume 3. Sisådär film. Ger den 637/1000.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Testpilot

Gick på bio för nån vecka sen och det enda som fanns just då var filmen Beau is afraid så det fick bli den trots att den verkade "skum".

Jag vet inte ens om jag kan beskriva vad den handlade om, allt var bara så jädra skumt. Kanske var hela filmen i huvudpersonens huvud, han led iallafall av mentala problem och skulle ta sig hem till sin mammas begravning trots diverse vanföreställningar. Under flera delar av filmen började jag fundera på om någon ville testa vad man kan göra och fortfarande komma undan med det som film. När filmen var slut verkade alla andra i salongen lika förvirrande som vi så jag är osäker på om den ens går att "fatta".

Den var ju väldigt välgjord och i vissa delar underhållande men absolut inte en film för gemene man, vilket jag nog skulle klassa mig som. Jag hade föredragit en mer lättsmält film så som Guardians 3 men den hade inte haft premiär då.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Inaktiv

"Ant Man: Quantumania", nu, Disneypluss.

Tänker inte gå igenom handlingen, mer än att säga att det hjälper om man sett de tidigare myr-filmerna i MCU, samt även miniserien "Loki". För att vara en superhjältefilm så kändes berättandet ändå relativt starkt tyckte jag, filmen knyter an väl till tidigare material, och för handlingen starkt vidare för kommande filmer också.

M.O.D.O.K. var en intressant karaktärsutveckling, och Kang själv var en av de bästa skurkarna vi sett i MCU hittils. Inte fullt i Thanos-klass kanske, men definitivt den näst bäst definierade skurken, med klara motiv och en väldefinierad filosofi som ligger bakom skurkandet. Thanos såg sig ju själv inte som en skurk, utan som en räddare; Kang har inget emot att kalla sig själv skurk, men menar ändå att han gör mer nytta än skada.

Kang är betydligt farligare och mer hotfull än då vi möter honom i "Loki", då han var närmast lättsam, litet som en salongsberusad småskojare typ. Nu är han både aggressiv, och framför allt, olycksbådande. Riktigt skönt med sådana skurkar, och lyfte myrmannen 3 till den klart bästa phase 4-filmen hittils, med god marginal. Eller är den starten på phase 5? Jag har inte koll på det där längre.

Hyfsat mycket av småfånig humor dessutom för att inte göra handlingen alltför nattsvart, precis som tidigare myrman-filmer. Ungefär samma sorts humor som man finner i "Star Wars". Kan bli löjligt och irriterande om man tabbar sig, skitkul om man klockar precis mittiprick. Filmskaparna får väl godkänt tycker jag personligen, som normalt sett är ganska allergisk mot humor i actionfilmer. Gillade

hunden i bäbishätta

Dold text

.

Sammantaget hade jag gärna sett den här filmen på bio, sett så här i efterhand. Var ju värt hela månadskostnaden för D+ bara det här.
18/20!

Permalänk
Medlem

Startade precis Alien igen för första gången på länge. Jävlar vilken rulle! Perfekt start på långhelgen

Edit: tänkte bara varna för 100% epilepsivarming i slutet, i alla fall i HDR via Disney blinkade det på rättså bra med strobes

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Startade precis Alien igen för första gången på länge. Jävlar vilken rulle! Perfekt start på långhelgen

Edit: tänkte bara varna för 100% epilepsivarming i slutet, i alla fall i HDR via Disney blinkade det på rättså bra med strobes

Nice, redig 70 talare som fortfarande håller!
Njöt mig själv genom Aliens extended nyss, lika bra nu som när den släpptes.
Det är slående hur bra specialeffekterna är, jämfört med dagens trökiga CGI så känns det mer "på riktigt".

Permalänk
Medlem

Såg SISU igårkväll.

Trailern gör filmen rättvisa men inget blir liksom djupare än så - men det bör man väl inte heller förvänta sig.

Glöm alla förväntningar om realism - det här är mer ett ihopknåpande av en writer/director som haft en hel del kul ideer och satt samman det till en film som, samtidigt som den absolut är underhållande, inte ger dig något att skriva hem om.

Men, vem vill inte se en badass gå bananas på ett kompani nazi-soldater i (sjukt vackra) finska lappland.

Varning, har du sett trailern... ... ... så har du sett filmen. (https://youtu.be/OGbr-aAnKTo)

1/5 Roman Polanski
3/5 Chad Stahelski
9/5 Uwe Boll

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Startade precis Alien igen för första gången på länge. Jävlar vilken rulle! Perfekt start på långhelgen

Edit: tänkte bara varna för 100% epilepsivarming i slutet, i alla fall i HDR via Disney blinkade det på rättså bra med strobes

Ja, den är riktigt nice. Ska du fortsätta och se dom andra också? Aliens (extended) är nog min personliga favorit, men Alien ligger väldigt när på en andra plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Ja, den är riktigt nice. Ska du fortsätta och se dom andra också? Aliens (extended) är nog min personliga favorit, men Alien ligger väldigt när på en andra plats.

Antagligen blir det alla, även om de spårar så är det fortfarande kul att se

Permalänk
Medlem

Dollar trilogin:
Per un pugno di dollari
Per qualche dollaro in più
Il buono, il brutto, il cattivo
Är inte Clintan den tuffaste killen i historien på vita duken med dessa? Jo!
Mästerliga 🐎🤠

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Renfield

Lite flummigare än jag trodde den skulle vara. Ville ha mer Nic Cage. Ändå lite underhållande. Okej popcorn-film om man inte har några höga krav.

6/10

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Dollar trilogin:
Per un pugno di dollari
Per qualche dollaro in più
Il buono, il brutto, il cattivo
Är inte Clintan den tuffaste killen i historien på vita duken med dessa? Jo!
Mästerliga 🐎🤠

De här filmerna med Clintan får inte missas!

Hang 'Em High (1968) IMDb 7,0/10
https://www.imdb.com/title/tt0061747/?ref_=tt_mv_desc

High Plains Drifter (1973) IMDb 7,4/10
https://www.imdb.com/title/tt0068699/?ref_=tt_mv_desc

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

De här filmerna med Clintan får inte missas!

Hang 'Em High (1968)
https://www.imdb.com/title/tt0061747/?ref_=tt_mv_desc

High Plains Drifter (1973)
https://www.imdb.com/title/tt0068699/?ref_=tt_mv_desc

Ska kolla in dom!
Har faktiskt missat dem 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Rollercoaster (1977) Thriller IMDb 6,3/10
George Segal, Richard Widmark, Henry Fonda, Helen Hunt
https://www.imdb.com/title/tt0076636/?ref_=vp_close

A blackmailer threatens to sabotage roller coasters at various American amusement parks if he isn't paid a huge ransom.

7/10

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

The Super Mario Bros. Movie
5/10

Har aldrig varit något större fan av Super Mario...

... men den här filmen känns mest som om man har försökt att trycka in så många referenser man kan till samtliga spel ur franchisen och "ikoniska" saker som t ex "Blue Shell". Mestadels känns allt mest "meh" och hade det inte varit för att det är så många bra röstskådisar hade betyget blivit lägre.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal