Permalänk
Medlem

Upptäckte Skraeckoedlan nyligen. Vet inte hur många gånger jag lyssnat på El Monstro senaste månaden.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Nya albumet från Mystic Prophecy "Hellriot" släpptes idag. Vad jag har hört från det hittills så låter det som ett lovande album, har inte lyssnat igenom hela än.

Gruppen Wings of Steel släpper också ett album "Gates of Twilight" idag. En grupp som jag snubblat över när jag kollat efter ny musik. Det låter inte helt fel. Känns väldigt 80-tal över soundet tycker jag.

Och den här dök upp som förlag på YouTube och jag gillar verkligen soundet. Låter som en blandning av tidiga album från Death och lite Kreator och kanske nåt mer. Inte dumt alls.

Ny video (sen några dagar tillbaka) från In Mourning.

Permalänk
Medlem

Ghosts nya EP med olika covers släpptes idag.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Kör en cover-fredag, är på gränsen och snuddar på att den görs bättre än originalet \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Kreator - Satan is real (2016)
Thrashfredag

Bonus hail satan heh https://youtu.be/ctZ2Ud-kj8o?t=318

Permalänk
Medlem

Lite nytt från Kanadas death-mästare \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Lost Horizons chanser att återförenas är nog lika stora som som en snöbolls chans att överleva i helvetet ^^ Var väl därför Heed grundades då ena gitarristen och Daniel lämnade och om jag inte minns helt fel tror jag man kan kalla det för en "bad divorce".

Fått lite av känslan att Daniel har hoppat på en miljard projekt för att se om det de "slår stort" och gör de inte det går han vidare till nästa. Lavett var ju ren "bandit rock dynga" så att säga... Men ja... låten Highlander med Lost Horizon visar ju vilket sabla pipa karln har! Borde fan vara omöjligt att... killen "beltar" med kraft mellan A4 och D6... *skakar på huvudet*

Vet att han var en fan favorite att ta över i Helloween när Kiske slutade och kallades väl i "folkmun" som Kiskes arvtagare bland metalsångare...

Vänta lite nu, jag var helt övertygad om att det är Cans som är sångare i låten "Highlander (The One)". Har jag tagit så tokigt fel på rösten i den låten under alla dessa år? =(

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Aldrig fel med lite squeels...😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Vänta lite nu, jag var helt övertygad om att det är Cans som är sångare i låten "Highlander (The One)". Har jag tagit så tokigt fel på rösten i den låten under alla dessa år? =(

Cans lämnade innan de släppte något material och i samband med namnbytet från Highlander till Lost Horizon, Cans har varken den styrkan, registret eller omfånget som framförs ^^

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gigabyte B550 Gaming X V2 - AMD Ryzen 5 5600X - Corsair Hydro H100x - Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600 Mhz - Samsung 980 PRO 2TB - Kingston KC2500 2TB - Corsair RM750 - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC 2.0 - Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Cans lämnade innan de släppte något material och i samband med namnbytet från Highlander till Lost Horizon, Cans har varken den styrkan, registret eller omfånget som framförs ^^

Se på fan alltså.
Stor tumme upp och ha en trevlig dag.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Intressant när man kikar på äldre band och deras "nya" sångare
Varit med på alla släpp sedan 2010 och måste säga att Mark Tornillo gjorde ett grymt bra jobb som ersättare till en enormt (liten he he) ikon som Udo. En av de bästa "revivals" av ett ikoniskt band enligt eget tycke \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

glöm inte denna going

Visa signatur

word

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzerain:

Upptäckte Skraeckoedlan nyligen. Vet inte hur många gånger jag lyssnat på El Monstro senaste månaden.
https://youtu.be/2ApoFrEwGL8

Såg dom i Lund förra helgen! Lät ganska surt rent sångmässigt men det var något mysigt över det hela ändå

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Såg dom i Lund förra helgen! Lät ganska surt rent sångmässigt men det var något mysigt över det hela ändå

Det händer att man kan blir besviken över hur band låter live jämfört med på platta/studio men kan också vara tvärtom, att det låter bättre.

Minns tex när jag var på In Flames på hovet i december och tyckte att sången lät riktigt jäkla illa från At The Gates (ett av förbanden för kvällen).

Sist men inte minst kan det sporadiskt vara en överdrivet stor skillnad i ljudkvalité mellan huvudbanden och förbanden, det är också en grej som inte alltid är så kul.

Permalänk
Medlem

Alternative/Industrial Metal från Finland.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Den här skivan är så fruktansvärt bra, från början till slut.

Permalänk
Medlem

Delar med mig av några guldkorn

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Rekordmedlem

Oj vilken version av O Fortuna av Carl Orf, de kan inte med hedern i behåll påstå att de inte lyssnat på Orf när de gjorde den där för han skrev den för 80 år sedan, bara lägg till solosång och lite moderna instrument, grunden är densamma.
Kamelot skulle ha passat på scen med det här gänget.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Dammade av lite LP plattor och hittade denna lilla "diamant".

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Blev visst tvungen att lägga in en till då jag hittade Johnny Gioelis återkomst till Hardline också, varit ett stort fan av hans röst sedan länge i Axel Rudi Pell

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Missat att Frozen Soul släppt nytt nyligen och idag kom Kalmah's nya platta

Permalänk
Medlem

Elegant Weapons släpper också album idag "Horns for a Halo". Har inte lyssnat igenom det än, men det jag har hört hittills har låtit bra.

Sen har ett band som heter Terrifier släppt nytt album, "Trample the Weak, Devour the Dead", under veckan (den 23:e). Dom är en ny bekantskap för mig, men det låter lovande tycker jag.

Permalänk
Medlem