Snabbkoll: Ska du köpa Geforce RTX 4060 Ti?

Permalänk
Medlem

Blir varken NVIDIA eller AMD för min del. Eller Intel för den delen. Köper nog ett 3080 eller dyl. när nästa generation funnits ute i något år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Alltså har det med lata spelutvecklare att göra och inget mer.

Utan att försöka vara kontrarian så ser jag det som ett tecken på att spelet producerats under en enorm crunch mot slutet.

Skrivet av Nozomi:

Vilket gör att hetsen gällande VRAM kan ligga hos spelutvecklarna och inte så att spelen faktiskt måste ha så mycket VRAM egentligen. Förutsatt att utvecklaren gör sitt jobb ordentligt. Men Spelutgivare/Utvecklare vill ju spendera så lite tid som möjligt.

Ökande VRAM-behov är nog både förväntat och önskvärt, och det finns ju många historiska exempel där spelet bara släppts alldeles för opolerat. En detaljerad öppen värld kommer alltid kosta mer minne, och jag ser hellre höga VRAM-krav än att man går tillbaka till gamla tiders konsolgrafik där samma textur vrids och vänds på olika kreativa sätt för att vara både golv och tapeter.

Skrivet av Nozomi:

Jag har inte ens sagt att spelet har NTC? Spelet var ett exempel på ett sådant spel där vid släpp krävs löjligt mycket VRAM. Men genom patchar kräver betydligt mindre.

Och när NTC släpps så är ju VRAM besväret för idag ett minne blott. I kombination med att spelutvecklare som skrivet ovan, gör sitt jobb.

Det var en öppen fråga, har inte hängt med i några djupdykningar av Nvidia-teknologier på sistone så hade ingen aning om vad som materialiserat sig till dags dato. Teknologin finns redan åtminstone, sen huruvida den implementerats eller på vilken nivå det måste ske för att det ska fungera vet jag ingenting om i princip.

Edit: NTC är alltså Neural Texture Compresson, en ny teknologi Nvidia presenterar under 2023. Jag har blandat ihop med någon annan teknologi de pratade om i samband med någon RTX-presentation eller dylikt, så slipper vi det missförståndet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Då låter det som att alternativet "Nej" passar?
Eller vet du inte om du behöver köpa ett nytt?

Vill gärna köpa nytt, men då datorn inte är prioritet så hänger det på annat om det blir nu eller senare.

Och kan ju inte rösta nej, och sedan köpa ett senare...

Mycket hänger ju också på vad tester påvisar om det är värt det eller inte, och kan inte säga ja eller nej innan dess heller.

Permalänk
Medlem

Jag sitter på ett 3060 Ti just nu, räcker än till allt jag kör i 1080p.

4070 känns som den mest rimliga uppgraderingen i mitt fall, att gå från 3060 Ti till 4060 Ti känns rätt meningslöst, massa tusenlappar för inte så jättestor skillnad. Har tänkt börja köra i 1440p inom kort så fort jag köpt ny skärm, så 4070 är i fokus för mig och det borde räcka minst 4-5 år fram (sen därefter blir det nog ett framtida 5070 eller 6070 typ

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Nvidia har som sagt inte släppt https://www.guru3d.com/news-story/nvidia-introduces-revolutio... ännu vilket är ju rätt uppenbart varför ett 8GB kort kan slå i taket idag. Men när detta släpps så reduceras ju mängden VRAM som krävs med uppemot 30%. Kommer mer Info i Augusti "NVIDIA researchers are set to reveal further details about this groundbreaking technology at SIGGRAPH 2023 on August 6."

Om 8GB VRAM är minimum så kommer över 80% av spelmarknaden inte kunna spela moderna spel. Låter ju som en klockren ide!

Texture och annan komprimering i vram har använts i 20+ år. S3 korten använde det tex, kallas därför S3 compression.
Nvidia har använt olika tekniker i all evighet, så med det fasit i hand kan man anta att detta betyder ungefär lika mycket som innan, vi behöver mer Vram OCKSÅ!

Förstår fortfarande inte varför du och andra försvarar en 30USD extra kostnad att ta korten upp till 16Gb VRAM, löser konsumentens problem, utvecklarens problem, men när vart enda cent räknas för Nvidias share holders så blir det så om man simpar som konsument.

Och ja om spelutvecklare vill göra spel där grafiken ser bättre ut för folk efterfrågar det (jag spelar mycket retro spel så bryr mig personligen inte lägre) så kommer mer Vram att krävas, mer Vram krävs också av andra funktioner som Ray Tracing.

8Gb Vram är det nya "Quade core duger för gamers" i brist på konkurens mot intel.

Men Vram i sig självt är inte problemet här utan priset.
Det finns relativt få RTX4090 vilket faktiskt är ett bra och prisvärt kort för produktivitet men väldigt få skulle göra ett spel för en så liten kundbas. Första månade såldes väl runt 125K kort, säg nu att 10% spelar samma spel, så nej göra spel för 4090 är rätt dumt.

Problemet är att göra spel för 4070 är i princip LIKA dumt, majoriteten har inte råd med sådan hårdvara, bara nån procent av planetens befolkning och utöver det än mindre som spelar vad du spelar.

Så ja jag förutspår streaming av spel (you will own nothing) , ger mer betalt per GPU, så du får bra grafik i framtiden men du betalar varje månad för det plus spel.
För lokalt spelande så ja vill man sälja spel i massor så riktar man in sig mot majoriteten och IGP'er blir allt biffigare, vi ser handhållna enheter som mer prisvärda nu.

Så ja det finns nog överhängande risk att just spel där grafiken står i fokus försvinner mot spel där även dom med IGP kan spela, vi har redan sett detta med många Free to play spel genom åren.

Nvidia skulle i dag kunna sluta med GeForce kort och sälja allt kisel till data center och fortfarande överleva med råge, så ja dagens grafikkort är lite reklam dom som köpare betalar mot en viss subvention för så Nvidia kan sprida mind share.
Inte helt olikt hur Microsoft inte brydde sig om att windows piratades, för när du vuxit upp så begär du windows på jobbet och det är där pengarna ligger.

Köpare av grafikkort måste inse att konkurrensen är företag med större plånböcker än du och att ni spelar ett losing game.

Får Nvidia inte betalt nog av Gamers, då flyttar dom produktionen till Enterprise.

En ökad kapacitet av kisel och reducerat pris och kanske GPU'er mer dedikerade till just 3D grafik snarare än jag off all traid kan få ner kostnaden igen men så länge man har en kvot av kisel så använder man den till högsta marginal produkterna och när många Enterprise produkter använder samma GPU är det ju en no brainer att sälja 2000 USD enterprise kortet först istället för 799USD gamer kortet.

Permalänk
Medlem

39 personer väntar på att köpa RTX 4060 med 16GB, kommer det någon sådan. Tror LäskClockers glömt att det bara är Ti som får det?

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Problemet är att göra spel för 4070 är i princip LIKA dumt, majoriteten har inte råd med sådan hårdvara, bara nån procent av planetens befolkning och utöver det än mindre som spelar vad du spelar.

Här är det viktigt att flika in att över 90% av världens datorhårdvara säljs till i-länder med utbredd västlerländsk levnadsstandard. Huruvida de är någon storsäljare i Burkina Faso är alltså ganska irrelevant i sammanhanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Edit: Ok, jag hade inte kollat på videon om The Last of Trash. Det där skulle jag väl säga är en effekt av att de är dåliga på QA, framförallt när problemet gick att rätta till med en patch.

Men det verkar ganska vanligt nuförtiden att först släpps spel och sen i efterhand blir de mer eller mindre färdiga med patchar.
Det är inte som förr när spel släpptes på cartridge eller CD och möjlighet att ladda ner patchar inte var en självklarhet.
Då fick spelen släppas färdiga för de buggar som ändå fanns fick man leva med.
Nu är det early access som gäller istället.
Betala nu.
Spelet blir klart senare, kanske.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pa1983:

Texture och annan komprimering i vram har använts i 20+ år. S3 korten använde det tex, kallas därför S3 compression.
Nvidia har använt olika tekniker i all evighet, så med det fasit i hand kan man anta att detta betyder ungefär lika mycket som innan, vi behöver mer Vram OCKSÅ!

Förstår fortfarande inte varför du och andra försvarar en 30USD extra kostnad att ta korten upp till 16Gb VRAM, löser konsumentens problem, utvecklarens problem, men när vart enda cent räknas för Nvidias share holders så blir det så om man simpar som konsument.

Och ja om spelutvecklare vill göra spel där grafiken ser bättre ut för folk efterfrågar det (jag spelar mycket retro spel så bryr mig personligen inte lägre) så kommer mer Vram att krävas, mer Vram krävs också av andra funktioner som Ray Tracing.

8Gb Vram är det nya "Quade core duger för gamers" i brist på konkurens mot intel.

Men Vram i sig självt är inte problemet här utan priset.
Det finns relativt få RTX4090 vilket faktiskt är ett bra och prisvärt kort för produktivitet men väldigt få skulle göra ett spel för en så liten kundbas. Första månade såldes väl runt 125K kort, säg nu att 10% spelar samma spel, så nej göra spel för 4090 är rätt dumt.

Problemet är att göra spel för 4070 är i princip LIKA dumt, majoriteten har inte råd med sådan hårdvara, bara nån procent av planetens befolkning och utöver det än mindre som spelar vad du spelar.

Så ja jag förutspår streaming av spel (you will own nothing) , ger mer betalt per GPU, så du får bra grafik i framtiden men du betalar varje månad för det plus spel.
För lokalt spelande så ja vill man sälja spel i massor så riktar man in sig mot majoriteten och IGP'er blir allt biffigare, vi ser handhållna enheter som mer prisvärda nu.

Så ja det finns nog överhängande risk att just spel där grafiken står i fokus försvinner mot spel där även dom med IGP kan spela, vi har redan sett detta med många Free to play spel genom åren.

Nvidia skulle i dag kunna sluta med GeForce kort och sälja allt kisel till data center och fortfarande överleva med råge, så ja dagens grafikkort är lite reklam dom som köpare betalar mot en viss subvention för så Nvidia kan sprida mind share.
Inte helt olikt hur Microsoft inte brydde sig om att windows piratades, för när du vuxit upp så begär du windows på jobbet och det är där pengarna ligger.

Köpare av grafikkort måste inse att konkurrensen är företag med större plånböcker än du och att ni spelar ett losing game.

Får Nvidia inte betalt nog av Gamers, då flyttar dom produktionen till Enterprise.

En ökad kapacitet av kisel och reducerat pris och kanske GPU'er mer dedikerade till just 3D grafik snarare än jag off all traid kan få ner kostnaden igen men så länge man har en kvot av kisel så använder man den till högsta marginal produkterna och när många Enterprise produkter använder samma GPU är det ju en no brainer att sälja 2000 USD enterprise kortet först istället för 799USD gamer kortet.

"Det kostar bara $30 USD extra"
lol

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

39 personer väntar på att köpa RTX 4060 med 16GB, kommer det någon sådan. Tror LäskClockers glömt att det bara är Ti som får det?

Ja är ju bara Ti som ska ha 16GB i Juli

Permalänk
Medlem

Nej, jag är inte på jakt efter ett nytt grafikkort just nu och även om jag var det så skulle inte det här kortet vara mitt första val på långa vägar.

Permalänk
Medlem

Nej

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Men det verkar ganska vanligt nuförtiden att först släpps spel och sen i efterhand blir de mer eller mindre färdiga med patchar.
Det är inte som förr när spel släpptes på cartridge eller CD och möjlighet att ladda ner patchar inte var en självklarhet.
Då fick spelen släppas färdiga för de buggar som ändå fanns fick man leva med.
Nu är det early access som gäller istället.
Betala nu.
Spelet blir klart senare, kanske.

Det klart att det är önskvärt att spelen är någorlunda färdiga vid leverans, samtidigt har Steam utrotat behovet av att sitta och patcha manuellt, så för min del är jag mer OK med en aktiv utvecklare som rättar till sina misstag i efterhand än att det som med t.ex. Fallout 2 tog flera decennier innan brinnande entusiaster rättade till buggarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jag röstade nej för att jag har ett 3080 🙃

Annars hade du köpt ett menar du

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Hälften av Swec sitter ju redan på 4080/4090 så klart de inte köper ett 4060Ti

Faktiskt en dålig gissning.
Det är ca 11% som sitter på ett 4000 kort men man är imponerad hur många som haft råd med 4090.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1689347-vad-har-ni-for...

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Annars hade du köpt ett menar du

Hade jag köpt något idag hade det nog blivit ett 4070. Men hade budget legat vid 5000:-, så ja.

Permalänk
Medlem

Nej.

Jag har väntat på någon form av 4060 kort sen 3060 Ti visade sig prestera väl och jag förväntade mig något lika imponerande i den här generationen.
Men även om 16GB versionen har minnet så verkar den ju inte ha prestandan som jag kunde önska mig istället.

Bättre att slå till på ett hyfsat RX 6000 kort, än att hoppas att spelen jag vill köra får DLSS(3) stöd.

Jag larvade mig lite
Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

"Det kostar bara $30 USD extra"
lol

Ja vad kostar dom enligt dig då mister LOL?

Intel tar ca 50 USD mer för 8 till 16Gb för samma kort, Nvidia ska ta 100 USD mer för 8 till 16Gb.

Privat på ebay kan du köpa 1Gb kretsar för 160Kr eller mindre för senaste 3 generationernas och då är priserna mycket högre än vad Nvidia betalar.
Blir billigare privat om du köper större parti.

Intel tjänar mer på att sälja A770 16Gb sett till marginaler än A770 8Gb och prisskillnaden i MSRP är 50 USD, också därför priset om 30 USD är ungefär vad som rapporteras i dagsläget.

Ram är inte alls dyrt som du tror mister LOL.

Majoriteten av pengarna går direkt till Nvidia, inte till kostnad av kylare, PCB eller ram eller andra komponenter till power stages som kondensatorer mm.
Men folk verkar redan ha glömt varför EVGA drog sig ut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pa1983:

Ja vad kostar dom enligt dig då mister LOL?

Intel tar ca 50 USD mer för 8 till 16Gb för samma kort, Nvidia ska ta 100 USD mer för 8 till 16Gb.

Privat på ebay kan du köpa 1Gb kretsar för 160Kr eller mindre för senaste 3 generationernas och då är priserna mycket högre än vad Nvidia betalar.
Blir billigare privat om du köper större parti.

Intel tjänar mer på att sälja A770 16Gb sett till marginaler än A770 8Gb och prisskillnaden i MSRP är 50 USD, också därför priset om 30 USD är ungefär vad som rapporteras i dagsläget.

Ram är inte alls dyrt som du tror mister LOL.

Majoriteten av pengarna går direkt till Nvidia, inte till kostnad av kylare, PCB eller ram eller andra komponenter till power stages som kondensatorer mm.
Men folk verkar redan ha glömt varför EVGA drog sig ut.

Om du kan så mycket varför ber du inte en skribent på clockers att låta dig bli intervjuad så du kan upplysa alla på forumet att VRAM är snorbilligt och det finns inget som hindrar Nvidia från att ge oss mer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Om du kan så mycket varför ber du inte en skribent på clockers att låta dig bli intervjuad så du kan upplysa alla på forumet att VRAM är snorbilligt och det finns inget som hindrar Nvidia från att ge oss mer!

Nej Swec kan bara göra copy past artiklar av andras innehåll tex, HW unboxed som exempel säger att priset är runt där.
Själv har jag köpt lösa ram chip, dessutom kommer ofta ram från nya kort som fraktskadats i prebuilts.
Krisfixit i tyskland (finns YT kanal) som lagar köper in fraktskadade, ofta PCB skada vid PCI-E sloten.
Korten strippas på RAM och GPU och reballas, detta är manuellt jobb så kan man sälja minnes chip stycket runt 15-20 USD så ja då kostar några chip från fabrik inte mycket men en fabrik vill ha med Nvidia att göra inte dig som slutkund.

Men vist betala inte 50 USD mer från 8 till 16Gb ram som Intel kräver, men ni har råd med 10500Kr för 4070 TI som det är västa fyndet men måttet är rågat över lite extra ram XD

Sedan ber ni istället utvecklare "opterima" spelen , betala dom mer för spelen för dom får spendera mer tid, sedan kan du klaga på hur skit spelen går.

Varför folk på ett teknikforum är VRAM allergiska vet jag inte.

Informationen om priser på komponenter, marginaler på grafikkort finns där ute, många större Tech Youtubers tar upp det, GN, LTT, HW Unboxed, gäller bara att hänga med.

Nvidia ger dig inte mer för dom gillar sina 60-70% marginaler, och även om du dom lagt över kostnaden på kunden säg 500Kr mer för mer Vram så ger dom dig inte det för det riskerar att flytta användare från deras Enterprise kort som kostar 1000USD'mer för 2x mer vram till konsumentkorten, en dålig deal för Nvidia.
Sedan gör det att du inte behöver uppgradera lika ofta om Vram räcker för att täcka GPU'ns fulla potential, bara kolla på RTX3070, åldrades som mjölk en varm sommardag.
Mindre Vram leder till att fler vill uppgradera tidigare.

Dom har skapat dom förutsättningar som gynnar dom inte dig så även om 8Gb extra kostade 1USD hade dom inte get dig det om igen tvingade dom så som en vettig konkurrent.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pa1983:

Nej Swec kan bara göra copy past artiklar av andras innehåll tex, HW unboxed som exempel säger att priset är runt där.
Själv har jag köpt lösa ram chip, dessutom kommer ofta ram från nya kort som fraktskadats i prebuilts.
Krisfixit i tyskland (finns YT kanal) som lagar köper in fraktskadade, ofta PCB skada vid PCI-E sloten.
Korten strippas på RAM och GPU och reballas, detta är manuellt jobb så kan man sälja minnes chip stycket runt 15-20 USD så ja då kostar några chip från fabrik inte mycket men en fabrik vill ha med Nvidia att göra inte dig som slutkund.

Men vist betala inte 50 USD mer från 8 till 16Gb ram som Intel kräver, men ni har råd med 10500Kr för 4070 TI som det är västa fyndet men måttet är rågat över lite extra ram XD

Sedan ber ni istället utvecklare "opterima" spelen , betala dom mer för spelen för dom får spendera mer tid, sedan kan du klaga på hur skit spelen går.

Varför folk på ett teknikforum är VRAM allergiska vet jag inte.

Informationen om priser på komponenter, marginaler på grafikkort finns där ute, många större Tech Youtubers tar upp det, GN, LTT, HW Unboxed, gäller bara att hänga med.

Nvidia ger dig inte mer för dom gillar sina 60-70% marginaler, och även om du dom lagt över kostnaden på kunden säg 500Kr mer för mer Vram så ger dom dig inte det för det riskerar att flytta användare från deras Enterprise kort som kostar 1000USD'mer för 2x mer vram till konsumentkorten, en dålig deal för Nvidia.
Sedan gör det att du inte behöver uppgradera lika ofta, bara kolla på RTX3070, åldrades som mjölk en varm sommardag.
Dom har skapat dom förutsättningar som gynnar dom inte dig så även om 8Gb extra kostade 1USD hade dom inte get dig det om igen tvingade dom så som en vettig konkurrent.

Vad gör du med dessa RAM chips du köper?

3070 åldrades som mjölk då bör väl 3060ti också gjort det?
Såvitt jag vet kan dessa kort fortfarande spela alla spel.

Permalänk
Medlem

Kanske,,, inväntar benchmarks, och sen får man se vad den kostar i Sverige.

Och sen lär det ju bli intressant att se hur lite det kommer skilja mellan 8GB och 16GB varianterna.

Permalänk
Medlem

inväntar 4050 till "extra" byggen. main har rtx 2070 som inköptes starx innan cyrpto boomen för ca 5400kr. så är det inte mer än 40% bättre OCH under 5000kr så blir det ingen upgradering på main rig

gamla principer sitter fast haha

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

sitter på ett 1070 idag. Om jag köper något innan 5000 serien och vad amd kommer ut med så får det bli 3060.

Tänker knappast gå baklänges vad det gäller mängden VRAM på ett grafikkort.

Permalänk
Medlem

Nepp. Ganska nyligen skaffat ett 3060ti o lär behålla det två tre gen framåt. Hade 1060 innan. Resten av datorn behöver uppgraderas innan nått nyare graffe. Cpun är "svag" idagens mått (8700k).

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

4060ti nej tack,

Permalänk
Medlem
Skrivet av NecroDeathLord:

4060ti nej tack,

Det är en rätt "störig" produkt överlag... Hade resp kort bara erbjudit lite mer så hade det inte kännts så mega-snålt.

Hade kännts bättre om 4060Ti istället var en rejält avskalad AD104 (idag har man inte ens en full AD106). Säg 40 st SM och 12, eller tom 10, GB GDDR6. Likt RTX 3500 Ada SFF. 3070Ti-ish prestanda och ett snäpp mer minne, för $399.

Varpå 4070 hade varit en väldigt lätt avskalad AD104, 56 SM (som RTX 4000 Ada SFF) och 12 GB GDDR6X. Nära 4070Ti(3090)-prestanda, som då inte hade behövts, för $599.

Lilla 4060 hade varit en lätt avskalad AD106, kanske 30 SM. Nära 3060Ti-prestanda. Tillhör inte skaran som tror 8GB kommer bli fullständigt oanvändbart så 8 GB GDDR6 kan accepteras. Iaf med $299 prislappen.

AD107 hör hemma i 4050, ingen annanstans.

Toppat med dagens 4080, för $899. Det kortet känns rätt as is, bara prislappen som är åt h-vete.

Ovanstående är inga mega-kap jag vet (speciellt inte i Sverige) men jag tror detta hade mottagits rejält mycket bättre och jag tror inte att det hade kört Nvidia till konkurs-boet ändå... Som det är nu så gör de folk bara sura och produktionen står stilla, kan inte vara ett framgångsrecept direkt.

Permalänk
Medlem

PCIe x8. Kommer det verkligen funka bra för alla med pcie 3.0?

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

"Det kostar bara $30 USD extra"
lol

Hade fel, 27 USD nu tydligen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pa1983:

Då skulle du kunna löda dit ett par på ett 4060ti