Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Jo, jag kan hålla med om det absolut. Som jag har förstått av infon nu, så vill de dock att man inte ska kunna göra respecs "oändligt", utan det ska bli dyrare och dyrare tills det är så dyrt att man inte ens kan farma till det längre inom en rimlig tid. Sade de inte någonstans att de då ville att man skulle göra en ny gubbe?

Jag skulle vara OK med en kostnad som ökar med level, men som då får något maxtak som fortfarande är hanterbart vid den leveln, vilket är precis det du säger!

Ny gubbe = snabbt.

Sen får vi inte glömma att det är bara att flytta över gear till banken så kan din andra gubbe ta på sig det (ifall rätt level).
Så egentligen inte värsta grejen enligt mig. Visst lite extra tid för att levla ny gubbe, men ibland kanske det är mer tidsbesparande än att farma massa guld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Ny gubbe = snabbt.

Sen får vi inte glömma att det är bara att flytta över gear till banken så kan din andra gubbe ta på sig det (ifall rätt level).
Så egentligen inte värsta grejen enligt mig. Visst lite extra tid för att levla ny gubbe, men ibland kanske det är mer tidsbesparande än att farma massa guld.

Jo, men man får ju tänka vilka som kommer spela D4. Till och med i Path of Exile så är det en fast kostnad för respec per poäng och man får ett antal poäng genom kampanjen och man kan göra hyfsat stora förändringar i sin build till en hanterbar kostnad. Men vill man göra en helt annan build så får man göra en ny gubbe och för en erfaren spelare tar det väl kanske cirkus 5-10h att ha en karaktär vid maps som börjar bli användbar. Men är man ny på spelet så tar det kanske 20-30h för samma sak. Detta är för ett spel för en helt annan målgrupp än D4.

Hur många som spelar D4 kommer strunta i att prova en ny build om man behöver göra en ny gubbe av samma klass för att prova? Förmodligen inte jag och inte du som det låter, men jag gissar på ganska många av den spelarbas som spelet inriktar sig till kommer bli ganska avtända på att vara hyfsat låsta till sin build. Visst, D2 hade mycket begränsad respec men där emellan finns D3 med gratis respec och en helt annan spelarbas.

Men vi får se vilken väg de tar helt enkelt! Jag hoppas i alla fall att de inte gör det orimligt att respeca, utan att det blir någon hanterbar kostnad som inte ökar beroende på antal respecs, utan i sådana fall på level.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

You pre-purchased
Diablo® IV: Digital Deluxe Edition

då är man redo fan va gött

Permalänk
Medlem

Börjar bli taggad, ledig 8 dagar också när det släps helt perfekt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Jo, men man får ju tänka vilka som kommer spela D4. Till och med i Path of Exile så är det en fast kostnad för respec per poäng och man får ett antal poäng genom kampanjen och man kan göra hyfsat stora förändringar i sin build till en hanterbar kostnad. Men vill man göra en helt annan build så får man göra en ny gubbe och för en erfaren spelare tar det väl kanske cirkus 5-10h att ha en karaktär vid maps som börjar bli användbar. Men är man ny på spelet så tar det kanske 20-30h för samma sak. Detta är för ett spel för en helt annan målgrupp än D4.

Hur många som spelar D4 kommer strunta i att prova en ny build om man behöver göra en ny gubbe av samma klass för att prova? Förmodligen inte jag och inte du som det låter, men jag gissar på ganska många av den spelarbas som spelet inriktar sig till kommer bli ganska avtända på att vara hyfsat låsta till sin build. Visst, D2 hade mycket begränsad respec men där emellan finns D3 med gratis respec och en helt annan spelarbas.

Men vi får se vilken väg de tar helt enkelt! Jag hoppas i alla fall att de inte gör det orimligt att respeca, utan att det blir någon hanterbar kostnad som inte ökar beroende på antal respecs, utan i sådana fall på level.

Men min fundering är ifall folk kommer att vara som min polare som när vi spelade WoW.
Han tyckte nämligen att hans 5 minuters theorycraft av paladin talent trädet var rätt och att Paragons main paladin har speccat fel.

Kollar man idag så lägger man väl inte egen tid på att hitta "rätt spec" när det finns där ute redan som t.ex. maxroll.gg som har spec för alla klasser och ändamål?

I diablo 3 så lät jag dessa människor lägga all deras fritid på att hitta "bästa" specen för alla klasser och spelstil så att jag kunde välja "rätt" direkt utan att behöva känna "Oj, nu måste jag respecca". (Nu är Diablo 3 ett dåligt exempel kring respec).

Det jag försöker säga är att om du är "casual" så kan det vara värt att bara följa det bästa där ute som t.ex. maxroll.gg och veta att du kör det bästa för den klass du spelar än att försöka uppfinna hjulet på nytt och helt fel dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Men min fundering är ifall folk kommer att vara som min polare som när vi spelade WoW.
Han tyckte nämligen att hans 5 minuters theorycraft av paladin talent trädet var rätt och att Paragons main paladin har speccat fel.

Kollar man idag så lägger man väl inte egen tid på att hitta "rätt spec" när det finns där ute redan som t.ex. maxroll.gg som har spec för alla klasser och ändamål?

I diablo 3 så lät jag dessa människor lägga all deras fritid på att hitta "bästa" specen för alla klasser och spelstil så att jag kunde välja "rätt" direkt utan att behöva känna "Oj, nu måste jag respecca". (Nu är Diablo 3 ett dåligt exempel kring respec).

Det jag försöker säga är att om du är "casual" så kan det vara värt att bara följa det bästa där ute som t.ex. maxroll.gg och veta att du kör det bästa för den klass du spelar än att försöka uppfinna hjulet på nytt och helt fel dessutom.

Det håller jag helt med om. Men när man vill prova en ny build för samma karaktär man hittat online kan det nog tas död på gnistan för en "casual" om man behöver göra en helt ny karaktär för att prova. Jag tänker att det sannolikt kommer finnas många optimerade builds för samma klass, med olika main skills. Vissa mer eller mindre bra på olika saker, men ändå "viable". Så när man inser att man tröttnat på Hydra och vill köra Frozen orb så kan man specca om :).

Men ja, går det på några få timmar att få upp en ny karaktär så är väl det fine, men personligen ser jag hellre att det tar längre tid att få upp en gubbe och att det är lättare att respecca, än tvärt om.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Det håller jag helt med om. Men när man vill prova en ny build för samma karaktär man hittat online kan det nog tas död på gnistan för en "casual" om man behöver göra en helt ny karaktär för att prova. Jag tänker att det sannolikt kommer finnas många optimerade builds för samma klass, med olika main skills. Vissa mer eller mindre bra på olika saker, men ändå "viable". Så när man inser att man tröttnat på Hydra och vill köra Frozen orb så kan man specca om :).

Men ja, går det på några få timmar att få upp en ny karaktär så är väl det fine, men personligen ser jag hellre att det tar längre tid att få upp en gubbe och att det är lättare att respecca, än tvärt om.

Det kommer nog få ganska fort att få upp en ny karaktär om du har alla altars och så kommer det säkert gå att rolla "reduced level requirements" på items. Dessutom tror jag det gratis seasonal battlepasset kommer inkludera bonusar åt alts?

Tror ni det är värt att göra blå sidequests under första genomspelningen? Eller ska man bara skippa dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

jag hade i betan redan problem med guld och respec ska tydligen bli väääldigt dyrt på hög level.

Hade faktiskt inte några problem alls med guld. Vid varje beta så har jag haft runt 700000 vid slutet.
Vet inte riktigt vad jag skulle göra med allt faktiskt, uppgraderade t o m stashen.
Vi får väl se exakt hur dyrt det blir att specca om vid högre lvl.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Första säsongen börjar för sent. Risken är rätt hög att jag har "spelat färdigt" och tröttnat på Diablo 4 när första säsongen börjar efter två veckor eller vad det var och att jag därför inte kommer vara intresserad av att köpa season pass.

Jag spelar inte spel månad efter månad, jag spelar nya spel och går vidare till nästa när något nytt jag är sugen på dyker upp.

För min del blir det nog bara standard edition men jag är fortfarande inte övertygad om att köpa det inför release. Dessutom är jag inte jätteglad i priset på nästan 1000kr för standard-versionen på konsol. Det är ju bara löjligt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Angående respec så såg jag en ny video från ForceGaming (YouTube) "Exclusive Developer Interview" (13:30):
"The respec cost is not going to be nearly as bad as a lot of the conversation around it seems to be implying"
"Once you reach a high enough level, the amount of gold you will be gathering on a regular basis will allow you to respec fairly frequently"
"Maybe not several times a day"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vandroy:

Angående respec så såg jag en ny video från ForceGaming (YouTube) "Exclusive Developer Interview" (13:30):
"The respec cost is not going to be nearly as bad as a lot of the conversation around it seems to be implying"
"Once you reach a high enough level, the amount of gold you will be gathering on a regular basis will allow you to respec fairly frequently"
"Maybe not several times a day"

Det är ju intressant för det går ju ändå mot mycket de sagt tidigare där de verkade antyda att respec kostnaden skulle bli astronomisk på hög level. Sen är ju frågan om de pratar om en full paragon reset då eller bara skill points.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Första säsongen börjar för sent. Risken är rätt hög att jag har "spelat färdigt" och tröttnat på Diablo 4 när första säsongen börjar efter två veckor eller vad det var och att jag därför inte kommer vara intresserad av att köpa season pass.

Jag spelar inte spel månad efter månad, jag spelar nya spel och går vidare till nästa när något nytt jag är sugen på dyker upp.

För min del blir det nog bara standard edition men jag är fortfarande inte övertygad om att köpa det inför release. Dessutom är jag inte jätteglad i priset på nästan 1000kr för standard-versionen på konsol. Det är ju bara löjligt.

Jag hoppas verkligen de gör bra säsonger med tydlig identitet och nya funktioner. Men jag tror det är att hoppas på för mycket... Jag är fortfarande efter många år alltid intresserad att se vad de hittar på till nästa säsong i Path of Exile, och kör någon säsong då och då. Kul när de faktiskt gör nya saker så det håller sig fräscht.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Jag hoppas verkligen de gör bra säsonger med tydlig identitet och nya funktioner. Men jag tror det är att hoppas på för mycket... Jag är fortfarande efter många år alltid intresserad att se vad de hittar på till nästa säsong i Path of Exile, och kör någon säsong då och då. Kul när de faktiskt gör nya saker så det håller sig fräscht.

Enligt deras dev diaries om just season pass och de bitarna, så är det exakt de vill göra. Skapa unika identiteter för varje säsong, som präglar just den säsongen. Så att varje säsong känns unik.
Så jag tror det här kommer leverera på alla plan, då de verkar ha lyssnat på både tidigare kritik och feedback som kommit in nu under betorna och server slam.
Känner 0 ångest att jag förbokade dyraste editionen, kommer bli så jävla nice det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Enligt deras dev diaries om just season pass och de bitarna, så är det exakt de vill göra. Skapa unika identiteter för varje säsong, som präglar just den säsongen. Så att varje säsong känns unik.
Så jag tror det här kommer leverera på alla plan, då de verkar ha lyssnat på både tidigare kritik och feedback som kommit in nu under betorna och server slam.
Känner 0 ångest att jag förbokade dyraste editionen, kommer bli så jävla nice det här.

Låter lovande! Jag har inte velat titta på för mycket innan spelet så har inte följt några dev diaries eller liknande :). Nu har du fått upp mina förhoppningar lite i alla fall!

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan de olika köpversionerna av D4?

Som dyraste versionen. "Accelerated Seasonal Battle Pass Unlock**** (includes a Premium Seasonal Battle Pass Unlock plus 20 Tier Skips and cosmetic)"??

Fattar inte ens vad som menas med " Premium Seasonal Battle Pass".

Köpte D3 men klickade inte med liret så jag har i princip aldrig lirat det. Ändå sitter jag och är sugen på D4 nu.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Vad är skillnaden mellan de olika köpversionerna av D4?

Som dyraste versionen. "Accelerated Seasonal Battle Pass Unlock**** (includes a Premium Seasonal Battle Pass Unlock plus 20 Tier Skips and cosmetic)"??

Fattar inte ens vad som menas med " Premium Seasonal Battle Pass".

Köpte D3 men klickade inte med liret så jag har i princip aldrig lirat det. Ändå sitter jag och är sugen på D4 nu.

Det är ett betalt "season pass" som i många andra spel - där du behöver spela och göra vissa prestationer för att låsa upp nya "tiers". Gratisversionen brukar man få några få saker och tydligt se vad man missar om man inte köper "premium". Där får man vanligtvis istället ganska många saker man låser upp. De har ju lovat att det enbart ska vara kosmetiska prylar, så kosmetiska armor sets, mounts, karaktärsporträtt och/eller vingar är väl saker som kan ligga med där tänker jag. Köper du dyraste låser du då automatiskt upp 20 tiers och får en massa kosmetiska saker på en gång.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Gotta catch em all?

https://www.webhallen.com/se/product/360642-Steelseries-Aerox... 1599kr

https://www.webhallen.com/se/product/360641-Steelseries-Arcti... 2299kr

Båda produkterna har exklusiva cosmetics.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Är inte supertaggad då jag inte var ett särskilt stort fan av D3 och detta ser relativt likt ut, men ska bli skoj att testa. Alla i kompisgänget har även kommit överens om att inte köpa någon dyrare version för att spela tidigare, uppenbar money grab!

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Man måste förköpa får att få hästen va?
Blir nog lir på söndagen efter Sweden rock när man kommit hem igen sliten som fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Man måste förköpa får att få hästen va?
Blir nog lir på söndagen efter Sweden rock när man kommit hem igen sliten som fan

https://assets.xboxservices.com/assets/8b/c6/8bc6a4ee-f68b-4917-b978-859a827c5845.jpg?n=3334910_Content-Placement-0_02_788x444.jpg

Får man tillgång till den direkt vid start eller är det någon spec level man måste vara?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Jo, men man får ju tänka vilka som kommer spela D4. Till och med i Path of Exile så är det en fast kostnad för respec per poäng och man får ett antal poäng genom kampanjen och man kan göra hyfsat stora förändringar i sin build till en hanterbar kostnad. Men vill man göra en helt annan build så får man göra en ny gubbe och för en erfaren spelare tar det väl kanske cirkus 5-10h att ha en karaktär vid maps som börjar bli användbar. Men är man ny på spelet så tar det kanske 20-30h för samma sak. Detta är för ett spel för en helt annan målgrupp än D4.

Hur många som spelar D4 kommer strunta i att prova en ny build om man behöver göra en ny gubbe av samma klass för att prova? Förmodligen inte jag och inte du som det låter, men jag gissar på ganska många av den spelarbas som spelet inriktar sig till kommer bli ganska avtända på att vara hyfsat låsta till sin build. Visst, D2 hade mycket begränsad respec men där emellan finns D3 med gratis respec och en helt annan spelarbas.

Men vi får se vilken väg de tar helt enkelt! Jag hoppas i alla fall att de inte gör det orimligt att respeca, utan att det blir någon hanterbar kostnad som inte ökar beroende på antal respecs, utan i sådana fall på level.

Jo precis. Det är ju bara idoti. Varför ska man tvingas sitta och göra något man inte vill (levla en gubbe / farma gold) för att kunna byta spec? Låter helt sjukt.

Permalänk
Medlem

Kommer tamejfan inte röra D4 förrän TIDIGAST en vecka efter release. Fool me once...

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Får man tillgång till den direkt vid start eller är det någon spec level man måste vara?

Du får tillgång till Mounts efter en en specifik del i kampanjen. När du låst upp Mounts för första gången så är de upplåsta för all framtid efter det, även om du skapar en ny karaktär så kan du springa med ditt mount som lvl 1

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är bra att omspäck kostar, sanctuarypengar såklart inte rediga.
Att hamra ihop sin utrustning efter man stångats 9 gånger med en boss kostar ju betydligt mer, ofta på grund av server-lagg.
Är man för lat för att skramla ihop pengarna till att omspäcka så får man väl konka och starta på ny kula.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Du får tillgång till Mounts efter en en specifik del i kampanjen. När du låst upp Mounts för första gången så är de upplåsta för all framtid efter det, även om du skapar en ny karaktär så kan du springa med ditt mount som lvl 1

Detta tillsammans med den gemensamma stashen och alla bonusar man låser upp med renown-questarna gör att omspelningar blir lite roligare och snabbare. Det märktes tydligt i betan, hade du hyffsad gear i stashen som passade alla klasser så sprang man igenom första delarna av spelet.
Det är nästan så att man ska starta med en klass man är nyfiken på. Spela igenom act 1 och in i act 2 för att känna på spelet, spara på sig lite i stashen. Sen startar man igen med klassen man verkligen vill spela. Rassla igenom act 1 och känna sig lite OP när man kommer till act 2.

Om. OM jag köper spelet.
800kr för basversionen är minst 300kr för mycket. För att inte tala om övriga versioner.
Ställer mitt hopp till att det går att "fulköpa" en nyckel någonstans.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kokkojambo:

Kommer tamejfan inte röra D4 förrän TIDIGAST en vecka efter release. Fool me once...

Tror inte det kommer bli så mycket problem faktiskt. Betatesterna funkade riktigt bra för mig rent uppkopplingsmässigt - var för mig huvudsakligen problem med grafikkortsdrivisen under första betan då jag hade en äldre version installerad som orsakade en del återställningar inemellanåt. Hade typ inga problem med själva spelet - iofs därmed inte sagt att andra inte hade det, men D3 var ju bara hopplöst fan. Funkade inte alls. Men det var ju vaddå, tio år sedan nu? Mer?

Blizz har mer erfarenhet nuförtiden av förstasläpp av nya spel. Nya WoW-expansioner brukar alltid gå smärtfritt numera från första sekunden, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Tror inte det kommer bli så mycket problem faktiskt. Betatesterna funkade riktigt bra för mig rent uppkopplingsmässigt - var för mig huvudsakligen problem med grafikkortsdrivisen under första betan då jag hade en äldre version installerad som orsakade en del återställningar inemellanåt. Hade typ inga problem med själva spelet - iofs därmed inte sagt att andra inte hade det, men D3 var ju bara hopplöst fan. Funkade inte alls. Men det var ju vaddå, tio år sedan nu? Mer?

Blizz har mer erfarenhet nuförtiden av förstasläpp av nya spel. Nya WoW-expansioner brukar alltid gå smärtfritt numera från första sekunden, osv.

Upplevde med lite grafik problem under första betan. Första crash'en kom redan när jag skulle skapa min första gubbe så det var bara att återvända till kön... Men efter andra crash'en så stängde jag av hårdvaruacceleration i webbläsaren, discord, bnet och i steam klienten. Efter det hade jag inga som helst problem längre. (i7-5820k & RTX 3070)

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Detta tillsammans med den gemensamma stashen och alla bonusar man låser upp med renown-questarna gör att omspelningar blir lite roligare och snabbare. Det märktes tydligt i betan, hade du hyffsad gear i stashen som passade alla klasser så sprang man igenom första delarna av spelet.
Det är nästan så att man ska starta med en klass man är nyfiken på.

Som typ alla andra Diablo-spel innan? Eller ja, kanske inte D3 då iofs. Bra poäng.

Permalänk
Medlem

Borde göra en omröstning för att se vad sweclockarna kommer att spela.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Detta tillsammans med den gemensamma stashen och alla bonusar man låser upp med renown-questarna gör att omspelningar blir lite roligare och snabbare. Det märktes tydligt i betan, hade du hyffsad gear i stashen som passade alla klasser så sprang man igenom första delarna av spelet.
Det är nästan så att man ska starta med en klass man är nyfiken på. Spela igenom act 1 och in i act 2 för att känna på spelet, spara på sig lite i stashen. Sen startar man igen med klassen man verkligen vill spela. Rassla igenom act 1 och känna sig lite OP när man kommer till act 2.

Om. OM jag köper spelet.
800kr för basversionen är minst 300kr för mycket. För att inte tala om övriga versioner.
Ställer mitt hopp till att det går att "fulköpa" en nyckel någonstans.

Då får du hitta det till Xbox eller Ps5 för till Datorn säljs den bara av dom själva.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro