Playstation Showcase 2023

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Playstation Showcase 2023

Årets E3 har ställts in, men det betyder inte att vi blir utan spelfest och Sony smygstartar spelsommaren med en ordentlig Playstation Showcase-show. Strömmen startar 22:00 och lär hålla på i ungefär en timme.

Specifikt vad som visas är för tillfället okänt. Våra kollegor på FZ har slängt ihop en lista med spekulationer om vad som kommer presenteras. Bland annat är det en lågoddsare att Insomniacs Spider-Man 2 får lite tid i rampljuset samt en första titt på fristående multiplayer-delen till The Last of Us 2.

Rykten kring eventet pekar på en hel del andra trevligheter som bland annat God of War-utvecklarnas hemliga projekt, Death Stranding 2, Ghost of Tsushima 2 samt att Insomniacs andra superhjältespel Wolverine visas upp ordentligt. Spekulationer om hårdvara finns också, men då Sony äntligen fått igång försäljningen av Playstation 5 ordentligt lär det dröja ytterligare tills ny hårdvara visas upp. Men en hårdvarumässig överraskning vore dock inte helt fel.

Vad hoppas du visas upp under showen?

Permalänk
Medlem

Skulle inte tacka nej till en pc port av GoT, DS, Tlou2 eller R&C Rift Apart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunk:

Skulle inte tacka nej till en pc port av GoT, DS, Tlou2 eller R&C Rift Apart.

Detta! För mig är det inte aktuellt att köpa något mer till min PS5. Har intresserade köpare så är lite småsugen på att göra mig av med den. Men kan vara bra att ha om GTA6 åter blir konsolexklusiv och det tar 1,5 år till PC-lanseringen. Har en del spel kvar från min PS4 men varken har eller får tid över att spela dessa igen ändå. Ska jag spela så är det datorn i signaturen eller min Steam Deck jag helst spelar på ändå.

Ghost of Tsushima och Last of Us Part 2 är nog de spel jag helst vill se portas. I övrigt har det mesta ändå hittat över som intresserar mig personligen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Remake av Metal Gear och remaster av Bloodborne hoppas jag på!

Permalänk
Medlem

Hoppas på en remake av GoTT, SOG, BOGA, SaG och MGS

Permalänk
Medlem

Spider-Man 2 och Wolverine ligger högt på listan bland dom spel som i stort sett antagligen är garanterade.

Hoppas även att bl.a. få se nåt från Naughty Dog, som inte är Factions, ett nytt singel player spel alltså. Om Santa Monica Studio (skaparna av God of War) har nåt att visa så är det välkommet. Death Stranding 2 och Ghost of Tsushima 2 skulle vara riktigt nice att få se nåt om.

Nån trevlig överraskning i form av nåt (eller några) spel som det inte pratats om tidigare vore också riktigt nice.

Permalänk
Medlem

Ny portabel hårdvara! Faktisk spel-hårdvara, inte den där PS5-kompanjongrejen de visade upp nyligen.

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Medlem

Borde ju gå att göra en PS4 portable med dagens tillverkningsnoder

Permalänk
Avstängd

Har inte alla nya shower varit rätt tråkiga sedan de gjorde om hela grejjen med E3?
Känns som att man ser samma sak varje gång och en massa remasters/rereleases istället för Nya spel.
PS5 har väl än idag bara typ 3 stora PS5 only titlar.

Permalänk
Medlem

PC port hoppas jag de hoppar över playstation 5 har redan få exklusiva spel för att vara typ 4 år gammal så gärna visar de anledningen man kör på konsol nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Har inte alla nya shower varit rätt tråkiga sedan de gjorde om hela grejjen med E3?
Känns som att man ser samma sak varje gång och en massa remasters/rereleases istället för Nya spel.
PS5 har väl än idag bara typ 3 stora PS5 only titlar.

Instämmer. Förstår ej vart all denna hype kommer ifrån. Är väl två titlar som annonseras idag och några remakes, i vanlig ordning.

Permalänk
Medlem

Ett nytt Syphon Filter hade ju vart grymt! Spyro the Dragon kanske? Crash Bandicoot? Klonoa. Pandemonium var ju skithäftigt när det kom till PS1.

Jag hade gärna sett lite fortsättningar på gamla spel. Många många många spel från förr var fantastiska och med bra story telling.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Death Stranding 2 med AI integrering och möjlighet till samtal med karaktärerna. Det vill jag gärna se.

Permalänk
Avstängd

Metal Gear Solid 3 remake eller är det bara Master Collection som släpps till PS5?

Går hela pengen till Konami då.

Permalänk
Medlem

Hade inte planerat att titta men blev ändå. Men nu när det verkar skifta över till PSVR2 så får det räcka för mig.
Alan Wake 2 till PC samt om MGS3 remaken kommer dit, annars var det inte mycket för min del. Hade lite små förhoppningar på att det som visade sig vara Fantasy of tower eller vad det nu var faktiskt var en Xenogears remake men icke.

Skrivet av Nozomi:

Metal Gear Solid 3 remake eller är det bara Master Collection som släpps till PS5?

Går hela pengen till Konami då.

De gamla spelen i augusti, remaken kommer nog dröja länge i och med att det inte var gameplay ens.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Hm, hade väntat mig mer. Men Spider-Man 2 ser ju onekligen rätt fett ut.

Permalänk
Medlem

Så det enda vettiga PS-exklusiva spelet var alltså Spider Man 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Hm, hade väntat mig mer. Men Spider-Man 2 ser ju onekligen rätt fett ut. 1

Tänkte säga samma sak. Dom visade inte direkt något nytt och spännande, men tar så lång tid att utveckla spel nu för tiden så dom stora Sony-studiorna jobbar väll på PS6-titlar.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Mja. Showen lämnade lite att önska.

Spider-Man 2 (eller Spider-Men som det kanske borde heta numera?) såg skoj när dom svingade runt sig i New York (även utanför Manhattan den här gången!), men grafiken var väl ändå undermålig? Såg ut som ett spel som kunde kommit under tidig-PS4-era, vattnet såg bedrövligt ut. Var nog mer taggad på att se Wolverine, men det känns långt bort nu.

Permalänk
Medlem

Talos Principle II!!!

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Medlem

Spider-Man 2 och Alan Wake 2 var nog det enda som tilltalade mig överhuvudtaget.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Konsolgrävare

Spider-Man 2, Alan Wake 2, Metal Gear Solid Delta och Final Fantasy XVI ser man fram emot!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Visste inte ens att detta event var utan såg bara detta här på Sweclockers. Förväntade mig ingenting intressant när jag kollade igenom videon genom att dra musen över tidslinjen på videon, men så såg jag The Talos Principle 2. Har väntat länge på det, googlat efter nyheter om det några gånger om året och nu är det äntligen på gång. Hoppas bara att det släpps samtidigt på steam

Permalänk
Avstängd

Metal Gear, Alan Wake 2 och så var det inget annat av intresse. Gillar Assassins Creed's settings och detaljerade miljöer men avskyr deras gameplay och fightsystem.

Permalänk
Medlem

Fairgame$ - hype: 3/5 - kan bli hur bra som helst men är försiktigt optimistisk.

Phantom Blade
Hype 4/5 - såg ju redigt jäkla fräckt ut detta samurajspelet! Och supersnabbt!

The Plucky Squire
Hype 4/5 - verkade hur myyyyspysigt som helst. Hoppas det lever upp till förväntningarna som presentationen gav antydan till!

Tower of Fantasy
Hype 3/5 - såg riktigt lovande ut! Kan bli en 4:a om det bjuder på lite överraskningar, såg riktigt snyggt och välgjort ut med.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Spider-Man 2, Alan Wake 2, Metal Gear Solid Delta och Final Fantasy XVI ser man fram emot!

Me too, just de spelen. Tyckte delta squad eller vad det hette till PSVR såg röjigt ut också. Men får se om jag har råd att köpa VR headset.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Metal Gear, Alan Wake 2 och så var det inget annat av intresse. Gillar Assassins Creed's settings och detaljerade miljöer men avskyr deras gameplay och fightsystem.

Mirage är första AC jag kommer skippa. Kände inte alls för spelet när jag såg game playet. Något utbränd vid det här laget. Fortfarande nyfiken på AC spelet som ska utspelas i Japan dock, verkar ligga en bra bit in i framtiden.

Black Flag och Origins är nog favoriterna för mig. Gillar Odyssey men insåg att det blev på tok för mycket när jag spelade det förra året. Något års paus kanske hjälper för mig.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Mirage är första AC jag kommer skippa. Kände inte alls för spelet när jag såg game playet. Något utbränd vid det här laget. Fortfarande nyfiken på AC spelet som ska utspelas i Japan dock, verkar ligga en bra bit in i framtiden.

Black Flag och Origins är nog favoriterna för mig. Gillar Odyssey men insåg att det blev på tok för mycket när jag spelade det förra året. Något års paus kanske hjälper för mig.

För mig blir nog Mirage det första AC:t jag plockar upp sen 3:an.
Äntligen får man vara en faktisk lönnmördare igen, utan en massa RPG-element.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 42nd-Guy:

För mig blir nog Mirage det första AC:t jag plockar upp sen 3:an.
Äntligen får man vara en faktisk lönnmördare igen, utan en massa RPG-element.

Fast du får samma gameplay som Valhalla. Då de använder exakt samma animationer från det. Så förvänta dig inte AC1/2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Fast du får samma gameplay som Valhalla. Då de använder exakt samma animationer från det. Så förvänta dig inte AC1/2.

Var inte det som idag marknadsförs som Mirage dessutom tänkt som DLC till Valhalla? Skulle heller inte förvänta mig några större skillnader mer än främst miljön spelet utspelar sig i.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...