Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

I min butik bitcha dom att bara gällde befintliga kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

I min butik bitcha dom att bara gällde befintliga kunder.

Köp ett kontantkort då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

I min butik bitcha dom att bara gällde befintliga kunder.

Vilken butik?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

I min butik bitcha dom att bara gällde befintliga kunder.

Vilken butik?
I Jönköping var det inga problem att köpa utan att vara kund.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Står ju inget i annonsen på nätet att man måste vara befintlig kund.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns blåa kvar? I lagerstatus på hemsidan verkar det bara vara färgen "coral"

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Någon som vet om det finns blåa kvar? I lagerstatus på hemsidan verkar det bara vara färgen "coral"

Jag hade struntat i färgen om du nu ändå är sugen. Du kan alltid köpa skin för ett par hundra och ändå vara långt under originalpris.
https://dbrand.com/shop/nintendo-switch-lite-skins

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Är switch lite något att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Är switch lite något att ha?

Som vanliga switch, utan docka, möjligheten att koppla in till tv eller ta bort joycon:sen från sidan.
Men formatet är smidigare och tycker kvalitén känns bättre. (nu har förvisso min "vanliga" switch rätt många år på nacken)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Nu känns det på riktigt! 😁 Stort tack till @Min till den kalasbra instruktionen för hur man skull gå tillväga.

Den stackars tjejen på ombudet frågade om det var en ny mobil och kommenterade att många hade kommit och hämtat paket från Samsung idag.

Berättade att det var en Samsung S23 256 GB till ett väldigt bra pris hos Samsung som hade haft en galen kampanj. När jag berättade priset så höll hon nästan på att gå i taket för hon köpte en 128 GB variant förra månaden för fullpris! 😢

Hon borde hängt mer på Sweclockers med andra ord!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

<Uppladdad bildlänk>
Nu känns det på riktigt! 😁 Stort tack till @Min till den kalasbra instruktionen för hur man skull gå tillväga.

Den stackars tjejen på ombudet frågade om det var en ny mobil och kommenterade att många hade kommit och hämtat paket från Samsung idag.

Berättade att det var en Samsung S23 256 GB till ett väldigt bra pris hos Samsung som hade haft en galen kampanj. När jag berättade priset så höll hon nästan på att gå i taket för hon köpte en 128 GB variant förra månaden för fullpris! 😢

Hon borde hängt mer på Sweclockers med andra ord!

Hade hon fått låna din tidsmaskin förra månaden då?

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av laudanum:

Hade hon fått låna din tidsmaskin förra månaden då?

Sweclockers tidsmaskin är tillgängliga för samtliga forummedlemmar, dessvärre går den bara bakåt i tiden och dit kommer man genom att trycka på knappen som pekar vänster på varje forumsida.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

<Uppladdad bildlänk>
Nu känns det på riktigt! 😁 Stort tack till @Min till den kalasbra instruktionen för hur man skull gå tillväga.

Den stackars tjejen på ombudet frågade om det var en ny mobil och kommenterade att många hade kommit och hämtat paket från Samsung idag.

Berättade att det var en Samsung S23 256 GB till ett väldigt bra pris hos Samsung som hade haft en galen kampanj. När jag berättade priset så höll hon nästan på att gå i taket för hon köpte en 128 GB variant förra månaden för fullpris! 😢

Hon borde hängt mer på Sweclockers med andra ord!

När beställde du den och när skickades den från lagret? Måndag har inte hänt någonting och tills nu tisdag kl 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Någon som vet om det finns blåa kvar? I lagerstatus på hemsidan verkar det bara vara färgen "coral"

I Uppsala City-butiken hade de visst 4 blå vid lunch varav jag och en annan kille köpte varsin. Fick fråga vad jag ringde med, men inget problem att jag inte var befintlig kund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

<Uppladdad bildlänk>
Nu känns det på riktigt! 😁 Stort tack till @Min till den kalasbra instruktionen för hur man skull gå tillväga.

Den stackars tjejen på ombudet frågade om det var en ny mobil och kommenterade att många hade kommit och hämtat paket från Samsung idag.

Berättade att det var en Samsung S23 256 GB till ett väldigt bra pris hos Samsung som hade haft en galen kampanj. När jag berättade priset så höll hon nästan på att gå i taket för hon köpte en 128 GB variant förra månaden för fullpris! 😢

Hon borde hängt mer på Sweclockers med andra ord!

Fick min idag också, beställde 26:e 😁 Får se om man sätter sig och fixar till allt ikväll, eller om man avvaktar till Pitaka-skalet kommer. Ser ut som att Samsung gått ifrån fabriksmonterade skärmskydd nu? Min S20 som jag ska byta in har fortfarande sitt fabriksskydd kvar 😅

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

När beställde du den och när skickades den från lagret? Måndag har inte hänt någonting och tills nu tisdag kl 3

Jag beställde i fredags med leveranssätt Instabox, sen i lördags beställde jag en till min sambo också men med Postnord. Hon har fått notis att den finns att hämta på ombud, men jag har inte sett skymten av något Instaboxmejl. Skulle ha valt Postnord den här gången.... men den som väntar på något gott som man brukar säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Vilken butik?
I Jönköping var det inga problem att köpa utan att vara kund.

Vet du om det fanns många kvar i Jönköping? Funderar på att åka dit en sväng imorgon 😍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Vet du om det fanns många kvar i Jönköping? Funderar på att åka dit en sväng imorgon 😍

Man kan se butikers lagerstatus på hemsidan

https://www.telenor.se/handla/prylar/spel/nintendo-switch-lit...

Permalänk
Medlem

Nu har de tyvärr lagt upp den här informationen på deras hemsida

Köp prylar och spel online som mobilkund hos oss. Om du inte är kund hos oss är du välkommen in till våra butiker för att upptäcka samma sortiment.

För att kunna handla från vårt sortiment av prylar måste du ha ett mobilabonnemang hos oss. Är du mobilkund loggar du in i nästa steg och väljer vilket abonnemang du vill koppla köpet till.

Är du inte kund hos oss? Besök en av våra butiker för att få möjlighet att handla av vårt sortiment av prylar ändå, eller så kan du snabbt och enkelt bli kund genom att köpa ett av våra populära mobilabonnemang.

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Nu har de tyvärr lagt upp den här informationen på deras hemsida

Köp prylar och spel online som mobilkund hos oss. Om du inte är kund hos oss är du välkommen in till våra butiker för att upptäcka samma sortiment.

För att kunna handla från vårt sortiment av prylar måste du ha ett mobilabonnemang hos oss. Är du mobilkund loggar du in i nästa steg och väljer vilket abonnemang du vill koppla köpet till.

Är du inte kund hos oss? Besök en av våra butiker för att få möjlighet att handla av vårt sortiment av prylar ändå, eller så kan du snabbt och enkelt bli kund genom att köpa ett av våra populära mobilabonnemang.

Tolkar texten som att du bara kan handla i deras onlinebutik som kund, men att man fortfarande kan handla i deras fysiska butiker utan att vara eller behöva bli kund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Tolkar texten som att du bara kan handla i deras onlinebutik som kund, men att man fortfarande kan handla i deras fysiska butiker utan att vara eller behöva bli kund.

Jag hoppas det jag frågade i deras chatt och killen sa att man behöver vara kund, ska till butiken på götgatan imorgon och se vad de säger

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Jag hoppas det jag frågade i deras chatt och killen sa att man behöver vara kund, ska till butiken på götgatan imorgon och se vad de säger

Gick bra för mig att inte vara kund. Dock gjorde de vad de kunde för att försöka sälja på mig nått abonnemang...

Var i butiken på Frölunda torg i Göteborg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ping:

Jag beställde i fredags med leveranssätt Instabox, sen i lördags beställde jag en till min sambo också men med Postnord. Hon har fått notis att den finns att hämta på ombud, men jag har inte sett skymten av något Instaboxmejl. Skulle ha valt Postnord den här gången.... men den som väntar på något gott som man brukar säga

Jag hämtade ut min S23/256 idag hos Instabox. Beställde i fredags.

Permalänk
Medlem

Var inga problem i Växjö heller, en bra säljare. Försökte inte trycka på mig något men informerade om vad de hade medans jag väntade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Jag hoppas det jag frågade i deras chatt och killen sa att man behöver vara kund, ska till butiken på götgatan imorgon och se vad de säger

En styck Switch inhandlades i Telenors butik på A6 i Jkpg för några timmar sedan o det gick utmärkt utan att vara kund!

Permalänk
Medlem

Har tyvärr ingen Telenor-butik i närheten men gjorde ett försök att prismatcha på Elgiganten. Enligt deras egna regler för prismatchning (https://www.elgiganten.se/kundtjanst/prismatch) så uppfyller detta alla villkor och borde alltså vara en självklar prismatch. De vägrade dock eftersom den inte finns tillgänglig i weblager. Även kundtjänst via telefon sa att den måste finnas i ett "huvudlager" eller att butiker kan göra en lokal prismatch.

Man kan alltså konstatera att Elgiganten inte följer sina egna villkor för prismatch :(.

Tillägg: Jag visade att den fanns i lokalt butikslager och alltså tillgänglig i butik för det aktuella priset, men det räckte inte.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Har tyvärr ingen Telenor-butik i närheten men gjorde ett försök att prismatcha på Elgiganten. Enligt deras egna regler för prismatchning (https://www.elgiganten.se/kundtjanst/prismatch) så uppfyller detta alla villkor och borde alltså vara en självklar prismatch. De vägrade dock eftersom den inte finns tillgänglig i weblager. Även kundtjänst via telefon sa att den måste finnas i ett "huvudlager" eller att butiker kan göra en lokal prismatch.

Man kan alltså konstatera att Elgiganten inte följer sina egna villkor för prismatch :(.

Tillägg: Jag visade att den fanns i lokalt butikslager och alltså tillgänglig i butik för det aktuella priset, men det räckte inte.

”Köpet ska kunna göras på lika villkor. Det kan inte gälla ett geografiskt begränsat priserbjudande eller en pristabell exklusiv för en butik. Exempel på detta är öppningserbjudanden, lokala handelsdagar, lokal lagerrensning och liknande.” Så du menar att bara tillgängligt i Telenorsbutiker inte är geografiskt begränsning eller vad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

”Köpet ska kunna göras på lika villkor. Det kan inte gälla ett geografiskt begränsat priserbjudande eller en pristabell exklusiv för en butik. Exempel på detta är öppningserbjudanden, lokala handelsdagar, lokal lagerrensning och liknande.” Så du menar att bara tillgängligt i Telenorsbutiker inte är geografiskt begränsning eller vad?

Exemplen de har tycker jag ger meningen en helt annan betydelse. Detta var inte geografiskt begränsat på det sättet utan var tillgängligt i alla butiker i landet. De höll med om att det var otydligt och skulle ta det vidare (om det nu det händer).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Har tyvärr ingen Telenor-butik i närheten men gjorde ett försök att prismatcha på Elgiganten. Enligt deras egna regler för prismatchning (https://www.elgiganten.se/kundtjanst/prismatch) så uppfyller detta alla villkor och borde alltså vara en självklar prismatch. De vägrade dock eftersom den inte finns tillgänglig i weblager. Även kundtjänst via telefon sa att den måste finnas i ett "huvudlager" eller att butiker kan göra en lokal prismatch.

Man kan alltså konstatera att Elgiganten inte följer sina egna villkor för prismatch :(.

Tillägg: Jag visade att den fanns i lokalt butikslager och alltså tillgänglig i butik för det aktuella priset, men det räckte inte.

Jo, man kan säga att alla sådana här prismatchningar går ut på att ha så mycket undantag, både skrivna och oskrivna, att de i praktiken gäller så få gånger som möjligt. Man vill invagga kunden i en falsk säkerhet att man alltid har bästa priser, men i praktiken så vill man tillämpa det i så få fall som möjligt. Det är i grunden så konceptet bakom "prisgarantier" ser ut. Det skall se bra ut på pappret/hemsidan, men sällan behöva tillämpas i verkligheten.

Förr i tiden så var det många som inte räknande e-handel som riktigt grund för prismatchning. Dvs. att prisgarantin endast gällde om produkterna fanns att köpa i fysisk butik.

Nu verkar det vara tvärt om för Elgiganten; de tillämpar bara prisgarantin på e-handel, men inte om produkterna finns att köpa i fysisk butik.

Ologiskt? Nej, de vill bara minska antalet gånger som de måste matcha priset i verkligheten. De kommer troligen att förlora pengar på varje såld Switch om de skulle stå upp för sin "prisgaranti".

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Exemplen de har tycker jag ger meningen en helt annan betydelse. Detta var inte geografiskt begränsat på det sättet utan var tillgängligt i alla butiker i landet. De höll med om att det var otydligt och skulle ta det vidare (om det nu det händer).

Stämmer. Det är inte geografiskt begränsat. Erbjudandet gäller i alla Telenorbutiker i hela landet. Hur det är i Norge och andra länder vet jag inte, men det gäller i hela Sverige. Kanske möjligen om de hävdar att faktumet att det "bara" gäller i Sverige är en geografisk begränsing (vilket rent faktamässigt det nog kan betraktas vara).

Verkar alternativt som Elgiganten hittat på en ny (troligen oskriven?) regel att varan måste finnas att köpa även i nätbutiker. Fysiska butiker räknas isf. inte längre tydligen.

Men vem vet? Nästa gång kommer det säkert nya begränsningar varför prisgarantin inte gäller.

Mitt tips är att inte räkna med så kallade "prisgarantier" alls, utan bara se det som en fin extra bonus i de få fall som man kan lyckas få de tillämpade.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/