Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

inte ofta jag blir förbannad, men nu är jag det, iaf jävligt irriterad.

jag är medlem i en grupp på FB där ämnet är allt som hör området jag bor i till.

en utav medlemmarna postade ett inlägg i gruppen där hon hade tagit en bild på en massa glas som låg på backen och hon var mycket upprörd över detta för hon var rädd att nått djur kunde trampa i det och skära upp tassarna, ok, det håller jag ju med om givetvis.
glaset har tydligen legat där i några dagar nu då vaktmästaren inte har plockat upp eller missat, så då frågade jag henne varför hon inte bara plockade upp glaset själv istället för att ta en bild och posta på FB och vänta i flera dagar, om hon nu var så rädd om djuren, hon svarade att det inte var hennes jobb att plocka upp. det var inte bara jag i gruppen som frågade varför hon inte bara plockade upp(många gånger som jag har plockat upp glas, inte bara på mitt område men även andra ställen, tar inte lång tid och ingen uppoffring alls) och hon började löjla sig och sa att vi skulle gå dit hon bodde och plocka upp istället för henne. började då att ifrågasätta om hon verkligen brydde sig om djur då hon vägrar att plocka upp och då blev hon sur som fan.
visst det är inte hennes jobb, absolut, granted, men är det panik och man ser att glas ligger utspritt och djur lätt kan trampa i det, då gör man ett undantag och plockar upp, om man nu är så rädd om djuren som hon nu påstod sig vara.

slutade med att hon blev så sur att folk sa åt henne att plocka upp, så jag fick ett mindre trevligt mess med förolämpningar följt utav att hon blockade mig.

seriöst, vad är det för fel på en del folk.

Folk är idioter helt enkelt.
Har samma tankesätt som du i denna situation, utifrån att ha läst hela 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Folk är idioter helt enkelt.
Har samma tankesätt som du i denna situation, utifrån att ha läst hela 👍

önskade jag hade hunnit fråga innan hon blockade mig "om ett hus skulle brinna, skulle du då ta en bild och posta på FB och beklaga dig över branden och köra på med argumentet "jamen, det är ju faktiskt inte mitt jobb att fixa till" när någon säger åt dig att ringa brandkåren"

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av MasteraCe:

Jag har bort mig så rejält, hade en superfin sambo och en son på 8år.

Mitt problem är att jag övertänker, är hon ute på krogen är jag orolig så jag kanske skriver många mess osv.

Nu blev hon less på mitt kontrollbehov och sa att hon vill separera, jag förstår såklart jag har varit en idiot.
Jag har vädjat om att jag ska gå terapi men hon säger det är för sent.

Jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Jag var 100 att denna tjej var den jag skulle leva resten av mitt liv med.

Nu ska vi plötsligt börja sälja villa och bli varannan vecka förälder i lägenhet.. det känns förjävligt.
Jag vet inte hur jag ska komma vidare, allt är bara svart.

Min oro att förlora henne gjorde att jag förlorar henne..

Vad skrev du? Var det bara ”hur går det?” eller var det som en kompis ex-tjej som hade ringt 33(!) gånger och sedan skickat ett SMS efter varje samtal med samma jävla text?
”Varför svarar du inte? Är du otrogen?”

En tjej på ett jobb jag hade var ihop med en man från Mellanöstern med 3 barn tillsammans. Hon gjorde slut efter ca 14 år då hon inte stod ut med hans kontrollbehov. Han ville alltid veta vart hon skulle o så….kan tillägga att hon inte är attraktiv ens….

Skrivet av LaoLao:

Jag tycker att @pinkified har givit bra svar. Det jag möjligen vill lägga till är att det kan vara idé att försöka se hur ditt kontrollbehov ser ut från hennes perspektiv. Hon kanske tolkar det som något helt annat än bara oro. Fundera därefter på om terapi kan vara vettigt ändå, alltså inte för att få tillbaka henne, utan för att släppa ditt kontrollbehov generellt.

Det måste hon ju ha berättat vid detta laget….annars gör hon fel.

Kontrollbehov verkar vara något helt normalt för män från t.ex Mellanöstern. Dem hade fanimej aldrig gått i terapi för att släppa det.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Jag tycker att @pinkified har givit bra svar. Det jag möjligen vill lägga till är att det kan vara idé att försöka se hur ditt kontrollbehov ser ut från hennes perspektiv. Hon kanske tolkar det som något helt annat än bara oro. Fundera därefter på om terapi kan vara vettigt ändå, alltså inte för att få tillbaka henne, utan för att släppa ditt kontrollbehov generellt.

Skrivet av Campaigner:

Vad skrev du? Var det bara ”hur går det?” eller var det som en kompis ex-tjej som hade ringt 33(!) gånger och sedan skickat ett SMS efter varje samtal med samma jävla text?
”Varför svarar du inte? Är du otrogen?”

En tjej på ett jobb jag hade var ihop med en man från Mellanöstern med 3 barn tillsammans. Hon gjorde slut efter ca 14 år då hon inte stod ut med hans kontrollbehov. Han ville alltid veta vart hon skulle o så….kan tillägga att hon inte är attraktiv ens….

Skrivet av Campaigner:

Det måste hon ju ha berättat vid detta laget….annars gör hon fel.

Kontrollbehov verkar vara något helt normalt för män från t.ex Mellanöstern. Dem hade fanimej aldrig gått i terapi för att släppa det.

Ja, vi vet ju egentligen i princip ingenting om deras relation och hon kan väl också ha gjort fel. Som du är inne på kan kontrollbehovet ta sig i uttryck på olika sätt och ha sin grund i olika orsaker.

Det jag skrev var att han borde fundera på "om terapi kan vara vettigt ändå". Min tanke var att han skulle reflektera över exempelvis tidigare relationer eller andra situationer där hans kontrollbehov har skapat problem för honom. Vad slutsatsen därefter blir (terapi eller inte terapi) är mer upp till honom. Det är svårt, för att inte säga omöjligt, att för mig som lekman, bedöma en okänd persons psyke efter att bara ha läst ett par inlägg på ett forum.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Beställde ett 4090 i tisdags förra veckan men det har fortfarande inte inte lämnats över till transportören 🤨 jag e lite sur över det.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

** Tar bort originalinlägget **

Hallå igen mannen, tack för uppdateringen även om det gjorde ont att läsa. Såg att du avslutade med att du fått lugnande utskrivet, det kanske är bra nu i början så du faktiskt kan sova men bli inte för beroende av det. Bara något att ha i åtanke ju längre tiden går.

Kontentan är att du inte längre kan lita på henne. Hon vill slita sig fri från det livet hon levde tillsammans med dig, ett liv som hon bevisligen inte ville leva, och försöker nu få utlopp för sina yttre behov som stått åt sidan under åren. Om det är uppskattning av någon annan snubbe (alltid lika intressant hur vissa går från ett förhållande till ett annat, direkt), mer "egentid" eller vad hon nu inbillade sig att hennes liv skulle innehålla. Med det sagt vet du att ert förhållande är slut, du måste klippa det band du har till henne och bara låta henne vara din sons mamma. Ta allt hon säger med en nypa salt för hon verkar ljuga dig rakt i ansiktet.

Det enda du kan göra nu är att ignorera henne förutom vid de tillfällen du faktiskt måste prata med henne, dvs. praktiska saker som rör er son och försäljning/flytt. Om ni kan flytta isär på något sätt, så framför allt du slipper se henne, så försök göra det. Hon har ju sin nya snubbe så praktiskt vore väl om hon flyttade in där? Skulle troligtvis aldrig hålla i längden men det är hennes problem. "Gemensam" övernattningslägenhet är ett alternativ också, men kan tänka mig att det inte är så kul att se spår av varandra var man än är.

Skriv en lista med saker på hennes dåliga egenskaper. Att hon ljuger för dig, går bakom ryggen på dig, inte städar eller vad som helst. Hur dåligt hon får dig att må och varför. När du än känner att du saknar henne tar du fram mobilen och kollar på listan. Påminn dig själv om att även om ni älskat varandra, även om du fortfarande har känslor för henne baserat på er tid tillsammans, så är hon inte längre den personen du saknar. Fokusera på de negativa aspekterna med henne för att enklare komma över henne. Det kan gå så långt att du börjar avsky henne och det är inte bra heller, för er son framför allt, när det går så långt kanske du får vädra med en polare och få det ur systemet.

Jag vet hur det är att ha en partner som går bakom ryggen på dig. Som leker hemlig med mobilen och ger dig lögner till svar. Det är hemskt att få uppleva av en person som du älskade men sånt är livet. Det värsta verkar ändå passerat för dig? Bomben har fallit och du överlevde explosionen. Nu kanske du mår tillräckligt ok för att planera framåt vad du vill göra?

Likt de lyckliga dagar du en gång haft, kommer dessa olyckliga att passera.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinkified:

Hallå igen mannen, tack för uppdateringen även om det gjorde ont att läsa. Såg att du avslutade med att du fått lugnande utskrivet, det kanske är bra nu i början så du faktiskt kan sova men bli inte för beroende av det. Bara något att ha i åtanke ju längre tiden går.

Kontentan är att du inte längre kan lita på henne. Hon vill slita sig fri från det livet hon levde tillsammans med dig, ett liv som hon bevisligen inte ville leva, och försöker nu få utlopp för sina yttre behov som stått åt sidan under åren. Om det är uppskattning av någon annan snubbe (alltid lika intressant hur vissa går från ett förhållande till ett annat, direkt), mer "egentid" eller vad hon nu inbillade sig att hennes liv skulle innehålla. Med det sagt vet du att ert förhållande är slut, du måste klippa det band du har till henne och bara låta henne vara din sons mamma. Ta allt hon säger med en nypa salt för hon verkar ljuga dig rakt i ansiktet.

Det enda du kan göra nu är att ignorera henne förutom vid de tillfällen du faktiskt måste prata med henne, dvs. praktiska saker som rör er son och försäljning/flytt. Om ni kan flytta isär på något sätt, så framför allt du slipper se henne, så försök göra det. Hon har ju sin nya snubbe så praktiskt vore väl om hon flyttade in där? Skulle troligtvis aldrig hålla i längden men det är hennes problem. "Gemensam" övernattningslägenhet är ett alternativ också, men kan tänka mig att det inte är så kul att se spår av varandra var man än är.

Skriv en lista med saker på hennes dåliga egenskaper. Att hon ljuger för dig, går bakom ryggen på dig, inte städar eller vad som helst. Hur dåligt hon får dig att må och varför. När du än känner att du saknar henne tar du fram mobilen och kollar på listan. Påminn dig själv om att även om ni älskat varandra, även om du fortfarande har känslor för henne baserat på er tid tillsammans, så är hon inte längre den personen du saknar. Fokusera på de negativa aspekterna med henne för att enklare komma över henne. Det kan gå så långt att du börjar avsky henne och det är inte bra heller, för er son framför allt, när det går så långt kanske du får vädra med en polare och få det ur systemet.

Jag vet hur det är att ha en partner som går bakom ryggen på dig. Som leker hemlig med mobilen och ger dig lögner till svar. Det är hemskt att få uppleva av en person som du älskade men sånt är livet. Det värsta verkar ändå passerat för dig? Bomben har fallit och du överlevde explosionen. Nu kanske du mår tillräckligt ok för att planera framåt vad du vill göra?

Likt de lyckliga dagar du en gång haft, kommer dessa olyckliga att passera.

Tog bort inläggen, men tack ändå.. fick bara panik om hon skulle hitta detta att det skulle göra att hon begränsar min kontakt med sonen eller något.. 🤷‍♂️ Hursomhelst kontentan är att jag har inte gjort något fel. Hon har gått bakom ryggen.

Kanske inte varit fysiskt otrogen innan, men definitivt en emotionell otrohet.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Sur: p3 morgonpasset hånar alla vuxna som känner att dom vill hålla för näsan när dom hoppar i vattnet.
Dom sitter och är allmänt töntiga, och skattebetalarna står för deras lön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricky83:

Sur: p3 morgonpasset hånar alla vuxna som känner att dom vill hålla för näsan när dom hoppar i vattnet.
Dom sitter och är allmänt töntiga, och skattebetalarna står för deras lön.

Hånade min sambo då hon gjorde det, då slutade hon med det. Hon märkte att det inte behövs. Bara att inte andas genom näsan så löser det sig. Så hjälper de folk att sluta upp med ovanor tycker jag att det är okej, även om jag inte lyssnar på p3.

Permalänk
Medlem

Jag blev sur iaf. Tror dom är mobbare i grund och botten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricky83:

Jag blev sur iaf. Tror dom är mobbare i grund och botten.

Byt radiokanal om du inte gillar programmet. Du är ju inte bättre själv mot enligt tidigare kommentar.
Det finns alltid något man inte gillar, folk måste lära sig att inte lyssna/titta på det i så fall. Inte meningen att allt som finns på radio/tv etc ska vara ämnad för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Tog bort inläggen, men tack ändå.. fick bara panik om hon skulle hitta detta att det skulle göra att hon begränsar min kontakt med sonen eller något.. 🤷‍♂️ Hursomhelst kontentan är att jag har inte gjort något fel. Hon har gått bakom ryggen.

Kanske inte varit fysiskt otrogen innan, men definitivt en emotionell otrohet.

Bra för oss att vi fick en tydligare bild av händelseförloppet och läget. Du tycks ändå veta vad du håller på med och vad du behöver göra. Nu handlar det bara om att orka igenom en tuff period, men det klarar du. 👍

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Bra för oss att vi fick en tydligare bild av händelseförloppet och läget. Du tycks ändå veta vad du håller på med och vad du behöver göra. Nu handlar det bara om att orka igenom en tuff period, men det klarar du. 👍

Tack så mycket,

Det känns bättre, om än väldigt tungt ännu såklart.

Det blir väl bättre.. nån vacker dag hittar jag kanske nån som uppskattar mig ✌

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Hånade min sambo då hon gjorde det, då slutade hon med det. Hon märkte att det inte behövs. Bara att inte andas genom näsan så löser det sig. Så hjälper de folk att sluta upp med ovanor tycker jag att det är okej, även om jag inte lyssnar på p3.

Säg det till de som drabbats av primär amöbisk meningoencefalit.

Permalänk
Medlem

Är väl inte sur/ledsen eller galen men något irriterad över hur man tänker när man skapar en produkt och hur man godkänner tillverkning av skiten

Precis öppnat upp en större handhållen enhet, först ihop tejpad skärm, efter det så 40+ st små skruvar för att komma in till PBA, Sen 8st antenn kablar och 3 skruvar till varav en gömd under en flex kabel.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av Zippeer:

Precis öppnat upp en större handhållen enhet, först ihop tejpad skärm, efter det så 40+ st små skruvar

Nintendo Switch?

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem
Skrivet av LennyV:

Nintendo Switch?

Nej, En tablet

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Trött på en oseriös däckfirma. Blev lovad däcken vid lunchtid på en måndag, kommer tre dagar senare. Fick inte avbeställa för "däcken var på väg"
Sen var det nåt fabrikationsfel så det blev stora bulor på ett nytt däck, de knorrar om att "däcket är använt" och försöker neka garantiärende.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Sur/ledsen: Livet är inget kul längre. Inget att se fram emot.
Var innan väldigt engagerad i mitt arbete och älskar att utvecklas. Nu är det inget utvecklande längre.

Jobbar inom industri och blev anställd för att utveckla nya lösningar och maskiner. Men såklart är detta inte aktuellt längre på grund av äldre folk som bestämmer sig att detta inte är vägen framåt.
"Ni yngre kan inte lika mycket" "Dom som säljer lösningar har gamla ingenjörer som är SÅÅÅÅÅÅÅ duktiga och kan leverera en sån bra lösning" "Bättre att bara gå ut och köpa en färdig lösning istället och bara implementera den i vårt system".

Sitter med en bakgrund inom IT teknik och vi måste implementera nya servrar och operatörs datorer "bättre att ta in en konsult firma som kan fixa detta snabbt så lägger vi inte onödig tid på detta".
Vad fan gör jag ens där då om inget som behöver göras ska göras in-house?
Finns inget roligt på jobbet längre och inget roligt att se fram emot när man kommer hem.

Gick klart min utbildning och var så glad och såg fram emot att lära mig nya saker. Nuvarande arbetsplatsen har knäckt mig och funderar på om jag ens ska fortsätta inom detta området.

Bara existerar från dag till dag.

Visa signatur

Never throw away a VGA cable. It might not be 1999 right now, but who knows what tomorrow will bring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Folk är idioter helt enkelt.
Har samma tankesätt som du i denna situation, utifrån att ha läst hela 👍

Skrivet av mangemani:

önskade jag hade hunnit fråga innan hon blockade mig "om ett hus skulle brinna, skulle du då ta en bild och posta på FB och beklaga dig över branden och köra på med argumentet "jamen, det är ju faktiskt inte mitt jobb att fixa till" när någon säger åt dig att ringa brandkåren"

Idiothalten ökar markant på sociala medier - bättre för kropp och själ att skippa skiten 😎

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mabus:

Sur/ledsen: Livet är inget kul längre. Inget att se fram emot.
Var innan väldigt engagerad i mitt arbete och älskar att utvecklas. Nu är det inget utvecklande längre.

Jobbar inom industri och blev anställd för att utveckla nya lösningar och maskiner. Men såklart är detta inte aktuellt längre på grund av äldre folk som bestämmer sig att detta inte är vägen framåt.
"Ni yngre kan inte lika mycket" "Dom som säljer lösningar har gamla ingenjörer som är SÅÅÅÅÅÅÅ duktiga och kan leverera en sån bra lösning" "Bättre att bara gå ut och köpa en färdig lösning istället och bara implementera den i vårt system".

Sitter med en bakgrund inom IT teknik och vi måste implementera nya servrar och operatörs datorer "bättre att ta in en konsult firma som kan fixa detta snabbt så lägger vi inte onödig tid på detta".
Vad fan gör jag ens där då om inget som behöver göras ska göras in-house?
Finns inget roligt på jobbet längre och inget roligt att se fram emot när man kommer hem.

Gick klart min utbildning och var så glad och såg fram emot att lära mig nya saker. Nuvarande arbetsplatsen har knäckt mig och funderar på om jag ens ska fortsätta inom detta området.

Bara existerar från dag till dag.

Dags att söka nytt jobb - satt själv kvar alldeles för länge på en arbetsplats som jag inte trivdes med på ett företag med en tråkig kultur. 100% värt att börja spana efter något roligare, det gör sån enorm skillnad för måendet att trivas med sitt jobb.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Dags att söka nytt jobb - satt själv kvar alldeles för länge på en arbetsplats som jag inte trivdes med på ett företag med en tråkig kultur. 100% värt att börja spana efter något roligare, det gör sån enorm skillnad för måendet att trivas med sitt jobb.

Blir att söka efter nytt jobb.
Brukar få rätt mycket meddelanden på LinkedIN om att företag söker ingenjörer. Men nu kanske man ska börja söka aktivt också.
Känns bara som att det är svårt att hitta en roll med uppgifter inom just det jag vill hålla på med.

Väldigt tråkigt med företags kultur som går neråt. Men på mindre än 6 månader har mer än hälften av alla ingenjörer lämnat företaget så förhoppningsvis kommer chockvågorna kännas upp i ledningen.

Visa signatur

Never throw away a VGA cable. It might not be 1999 right now, but who knows what tomorrow will bring?

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av Mabus:

Väldigt tråkigt med företags kultur som går neråt. Men på mindre än 6 månader har mer än hälften av alla ingenjörer lämnat företaget så förhoppningsvis kommer chockvågorna kännas upp i ledningen.

Varför inte helt enkelt framföra dina tankar till dem direkt? Eller är det omöjligt, sitter de på toppen av sitt Mount Olympus, onåbara för vanliga dödliga?

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem
Skrivet av LennyV:

Varför inte helt enkelt framföra dina tankar till dem direkt? Eller är det omöjligt, sitter de på toppen av sitt Mount Olympus, onåbara för vanliga dödliga?

Har pratat med chefer och VD'n för företaget men tror dom inte förstår problemet.
"Okej men detta är något som vi ska ha i baktanken när vi går framåt" men inget har hänt på flera månader.
Blir bara ett snabbt default svar och sen ändras inget.
När det var ett stor möte där nästan alla på företaget var med så sa chefen för min avdelning att "om ni inte tycker om riktningen vi styr i så behöver ni inte vara här" vilket känns som ett väldigt kallt svar till dom som bokstavligen håller liv i industrin.

Visa signatur

Never throw away a VGA cable. It might not be 1999 right now, but who knows what tomorrow will bring?

Permalänk
Medlem

men för helvete att jag aldrig lär mig!! ta backup av fungerade version innan du uppdaterar din sinnesslöa dåre.
satan vad trött man blir på en själv, tror sjutton jag ska kolla om jag inte har någon bokstavskombination för impulskontrollen är 0. ÅÅÅÅ en uppdatering den klickar vi på, "vill du ta en backupp?" NÄÄ vad kan gå fel....

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mabus:

Har pratat med chefer och VD'n för företaget men tror dom inte förstår problemet.
"Okej men detta är något som vi ska ha i baktanken när vi går framåt" men inget har hänt på flera månader.
Blir bara ett snabbt default svar och sen ändras inget.
När det var ett stor möte där nästan alla på företaget var med så sa chefen för min avdelning att "om ni inte tycker om riktningen vi styr i så behöver ni inte vara här" vilket känns som ett väldigt kallt svar till dom som bokstavligen håller liv i industrin.

Tråkig hållning av chefen..
Bara att söka nytt. Man kan försöka ändra sin arbetsplats till det bättre, men sällan det går tyvärr. Det är "bara" ett jobb trots allt..

Försök hitta nåt meningsfullt att bedriva på fritiden också 😉

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Suck. Beställt ny kyl och frys till gårdshuset, inklusive bortforsling av de gamla som är från slutet av 70-talet. Igår kom killen med de nya men de gamla gick inte att få bort. Verkar som att man platsbyggt skåpen ovanför så det står på befintlig kyl och frys (även skivorna som står på högkant). Det har fått de gamla att sätta fast sig rejält i golvet också. Dessutom är vitvarorna 155 cm men i det måttet räknas inte in gångjärnen på ovansidan så de kommer knappast gå att få in ändå utan att göra om skåpen ovanför lite.

Man tänkte i lite andra banor på den tiden och räknade väl inte med att behöva byta vitvarorna. De gamla funkar visserligen fortfarande men tänkte det kan ju vara lite seriöst att byta ut dem. Hade inte räknat med att måsta riva halva köket. 💩

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Att RARBG gått i graven, fy fan alltså, riktigt mörk dag! 😭 Nu står jag inte och faller med den sidan men den var verkligen GOAT bland öppna sidor.

Permalänk
Medlem

Idag tog jag beslutet att avliva det käraste jag har i detta livet - min kanin.

Han var frigående, gick på kattlåda och helt rumsren. Brukade även vara med utomhus - helt lös under uppsikt. Så hade med honom på grillkvällar, stranden osv. Världens keligaste kille som älskade att ligga på bröstet / sova i sängen med en.

Så fort klockan slog 22-23 så sprang han runt som en galning och menade på att vi skulle gå och lägga oss.

Allt var frid och fröjd fram tills att jag en dag märkte att hans mun blev sned - tog honom till en specialist på kaniner i Stockholm som gjorde remiss till Uppsala för en CT-röntgen då hon misstänkte mellanörainflammation och det är enda sättet man kan se det på. (Var som bygger på i mellanörat och trycker sönder nerver som påverkar mun/ögon).

Kaninförsäkringen är hemskt dålig - 20 000 / år är det mesta man kan få. Efter dessa saker så var kaninförsäkringen maxad.

CT-röntgen påvisade mellanörainflammation i båda öronen - vilket kräver operation, och man kan bara ta ett öra i taget. Jag genomförde detta på den sida det kommit längst på. Efter cirka 3 månader misstänkte jag att det kommit tillbaka - gjorde ny CT-röntgen och det var tillbaka på den opererade sidan.

Efter mycket om och men så gjorde jag en ny operation - fast prövade på en ny klinik och veterinär. För cirka en vecka sedan hade det gått 3 månader efter den andra operationen. Då började jag se lite små symptom som att han började äta lite sämre. För 2 dagar sedan såg jag att hans mun blivit snedare - och då visste jag säkert att det var tillbaka.

Fanns inte så mycket annat att göra än att avliva honom vilket jag gjorde idag. Han har fått genomgå tillräckligt senaste 6 månaderna - och då har vi inte ens lyckats vinna över ett av två öron.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Idag tog jag beslutet att avliva det käraste jag har i detta livet - min kanin.

Han var frigående, gick på kattlåda och helt rumsren. Brukade även vara med utomhus - helt lös under uppsikt. Så hade med honom på grillkvällar, stranden osv. Världens keligaste kille som älskade att ligga på bröstet / sova i sängen med en.

Så fort klockan slog 22-23 så sprang han runt som en galning och menade på att vi skulle gå och lägga oss.

Allt var frid och fröjd fram tills att jag en dag märkte att hans mun blev sned - tog honom till en specialist på kaniner i Stockholm som gjorde remiss till Uppsala för en CT-röntgen då hon misstänkte mellanörainflammation och det är enda sättet man kan se det på. (Var som bygger på i mellanörat och trycker sönder nerver som påverkar mun/ögon).

Kaninförsäkringen är hemskt dålig - 20 000 / år är det mesta man kan få. Efter dessa saker så var kaninförsäkringen maxad.

CT-röntgen påvisade mellanörainflammation i båda öronen - vilket kräver operation, och man kan bara ta ett öra i taget. Jag genomförde detta på den sida det kommit längst på. Efter cirka 3 månader misstänkte jag att det kommit tillbaka - gjorde ny CT-röntgen och det var tillbaka på den opererade sidan.

Efter mycket om och men så gjorde jag en ny operation - fast prövade på en ny klinik och veterinär. För cirka en vecka sedan hade det gått 3 månader efter den andra operationen. Då började jag se lite små symptom som att han började äta lite sämre. För 2 dagar sedan såg jag att hans mun blivit snedare - och då visste jag säkert att det var tillbaka.

Fanns inte så mycket annat att göra än att avliva honom vilket jag gjorde idag. Han har fått genomgå tillräckligt senaste 6 månaderna - och då har vi inte ens lyckats vinna över ett av två öron.

https://i.postimg.cc/2yLtMMwN/351110033-275706658240721-2706159311236089529-n.jpg

Min dotter fick avliva sin kanin förra året, förstår din sorg 😔