Finns det inga genvägar till en billig bärbar?

Permalänk
Medlem

Finns det inga genvägar till en billig bärbar?

Jag får snart gröna mjäll på detta.
Jag har en budget på max 5000kr och jag vill ha en bärbar dator som jag kan surfa på, eventuellt spela lite starcraft, kollar på film via tv-ut. Det ska köras windows xp.
För att uppfylla detta har jag fått för mig att jag behöver ca en p3 500Mhz - 1Ghz, 256Mb ram, och ett iallafall 8mb grafikkort samt minst 10gb hdd.
Men detta verkar omöjligt. Alla annonser jag hittar på tex p3 750, 256 / 20gb ligger priset på 7000-9000kr. Tittar man hos dell får man en 2,2GHz (celeron men ändå), 256DDr / 20gb för 9500kr inkl frakt ny.

Detta går heller inte ihop. Visst köp en ny då säger många, men jag vill inte ha en ny. Borde inte dessa datorer jag är ute efter egentligen ligga runt 5000-lappen? Varför har det vuxit en trend att bärbara ska vara så jäkla dyra? Nu börjar dom ju bli riktigt billiga nya, ska inte dom beggade också bli det då?
Är det någon som har ett tips på företag/skolor/whatever som säljer ut begagnade bärbara till ett överkomligt pris?

Permalänk
Medlem

tänk på att en beggad bärbar har slitet batteri kan kosta flera tusen att byta så det kan vara vettigt att räkna på den kostnaden på begpriset även om batteriet idag är ok kommer det med säkerhet snart bli sämre

Visa signatur

asus A7V266-E / amd1900+ /2x ibm 120GXP 80GB raid 0 / 2x 256M ddr cas 2.5 / gfs 3ti200 /

Permalänk
Medlem

Bästa är väl att annonsera själv , där du anger vad dina minimikrav är , och vad maxpriset får vara.

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk
Medlem

Det finns inga genvägar till den perfekta bärbara.....

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Kolla in www.tradera.com

Fick själv tag på en PIII500mhz, 256mb ram, 10gb hd, hyfsat grafikkort, 14.1" skärm m.m. för endast 3700:-