Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Nån annan som tycker spelet är ganska suddigt/blurrigt? Jag har 1440p skärm och kör allt på högsta, satte render res på 130% (ingen DLSS) men ändå tycker jag det är något suddigt. Sharpness slidern har jag på 10 bara, tyckte det var väldigt synliga artifakter om man körde den högt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Diablo 4 är som ett Diablo 3.5. Bygger inte alls på Diablo 2 utan bara en förbättrad Diablo 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Nån annan som tycker spelet är ganska suddigt/blurrigt? Jag har 1440p skärm och kör allt på högsta, satte render res på 130% (ingen DLSS) men ändå tycker jag det är något suddigt. Sharpness slidern har jag på 10 bara, tyckte det var väldigt synliga artifakter om man körde den högt.

Jag sitter på en ultrawide 1440p och tycker det är både suddigt och blurrigt samt svårt att hänga med vad som sker på skärmen.
Kommer inte ihåg alls att jag hade svårt att se vad som skedde i 3:an. Kanske åldern eller nåt.

Permalänk
Medlem

Det är en quest tidigt där man ska heja på några soldater som tränar. Vad ska man göra där? Fattar nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Det är en quest tidigt där man ska heja på några soldater som tränar. Vad ska man göra där? Fattar nada.

Gör emoten Cheer när du står nära soldaterna

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Level 30 potion. De e tydligen väldigt många som har brist på dom om man inte haft tur i en källare

Najs bra o veta då

Permalänk
Medlem

Få D4 Ultimate billigt på Xbox.

Köp Standard Edition och efter det får man ett "Enbart för dig" erbjudande "pga ett tidigare köp" på Ultimate med 80% rabatt. Beställ Ultimate och gå sedan in på orderhistoriken på xbox.se och avbryt beställningen av Standard Edition. Då Ultimate innehåller Standard Edition så har man då fått spelet för 220 kr.

Edit: Inte säkert att det fungerar något mera.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Få D4 Ultimate billigt på Xbox.

Köp Standard Edition och efter det får man ett "Enbart för dig" erbjudande "pga ett tidigare köp" på Ultimate med 80% rabatt. Beställ Ultimate och gå sedan in på orderhistoriken på xbox.se och avbryt beställningen av Standard Edition. Då Ultimate innehåller Standard Edition så har man då fått spelet för 220 kr.

Wow funkar det bara på xbox eller kan det fungera på MS affär på PC också...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Kanske åldern eller nåt.

Fan det är svårt att fixa det. Men skönt att höra inte bara jag som upplever det så.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Nån annan som tycker spelet är ganska suddigt/blurrigt? Jag har 1440p skärm och kör allt på högsta, satte render res på 130% (ingen DLSS) men ändå tycker jag det är något suddigt. Sharpness slidern har jag på 10 bara, tyckte det var väldigt synliga artifakter om man körde den högt.

Har läst om andra som haft det problemet.

Ser ditt spel inte ut som det här ungefär?
https://ibb.co/fHVsVgt

Maxad grafik, 1440p. Ingen DLSS, inte alls suddigt.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Nån annan som tycker spelet är ganska suddigt/blurrigt? Jag har 1440p skärm och kör allt på högsta, satte render res på 130% (ingen DLSS) men ändå tycker jag det är något suddigt. Sharpness slidern har jag på 10 bara, tyckte det var väldigt synliga artifakter om man körde den högt.

Använd DLAA, spelet ser något bättre ut då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Wow funkar det bara på xbox eller kan det fungera på MS affär på PC också...

Vet inte hur det ser ut på PC.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Det är inte alla man ser, utan bara ett fåtal bara för att visa att det är folk som spelar.
Du kommer knappt att märka dem…

Det är det som är problemet. Jag vill inte råka springa på en julgransbelyst player character helt random mitt ute i ingenstans. Ska Blizzard kränga MTX kan de väl visa upp spelarna i samlingspunkterna likt hur det fungerar i PoE.

Permalänk
Medlem

Var hittar man sina kosmetiska saker om man förbokade ? kollade i wardrobe där finns inget ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Var hittar man sina kosmetiska saker om man förbokade ? kollade i wardrobe där finns inget ?

Dom ligger där du får bläddra lite så hittar du dom

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Wow funkar det bara på xbox eller kan det fungera på MS affär på PC också...

Tror bara spelet säljs på deras egna bnet klient på PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Få D4 Ultimate billigt på Xbox.

Köp Standard Edition och efter det får man ett "Enbart för dig" erbjudande "pga ett tidigare köp" på Ultimate med 80% rabatt. Beställ Ultimate och gå sedan in på orderhistoriken på xbox.se och avbryt beställningen av Standard Edition. Då Ultimate innehåller Standard Edition så har man då fått spelet för 220 kr.

Edit: Inte säkert att det fungerar något mera.

Verkar inte fungera, får inget erbjudande om att uppgradera....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Nån mer som har problem att komma in, köpte precis, men kommer bara till " Start game pending" står bara och snurrar

Edit: Startade om och kom in direkt

Visa signatur

Min: Ryzen 7 3700x, Asus prime B350 Plus, Gskill Ripjaws V 4x8 Gb 3200Mhz@cl14 , Samsung 960 EVO 500Gb + OCZ 512 Gb SSD , MSI Optix MAG27CQ + 24" Benq G2420HDBL , RX5700 8GB , FD R5

Permalänk
Medlem

Nu har jag kört mitt första Diablo i några timmar och det verkar bra. Gick väldigt smidigt att få igång på Steam Decken och flyter fint. Kommer nog bli en del spelande i sommar.

Permalänk
Medlem

Alldeles för kort sommar i Sverige för att ägna sig åt att bara spela, även om det är väldigt kul. Jag tänker kötta spelet lite mot hösten, ingen stress för min del. Ska spelas men inte just nu. Dessutom kommer ju säker patchas ut el del kritiska saker om sådana finns tills dess som plus i kanten

Permalänk
Medlem

Har spelat igenom storyn nu rusha inte fram utan tog massor med sidoquest och kolla runt på kartan.

Väldigt bra story helt klart värt och titta på allt sådant och inte bara trycka bort det som dom flesta gör.
Bara level 48 så nu kan man börja satsa lite på att levla upp.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Klar med Act III nu, har tagit det väldigt lugnt och inte rushat.

En sak jag skulle vilja se, mer färger till kläderna. Nu är det ju bara 8-9 stycken. Vill ha mörka kläder när jag kör Rogue, närmaste är grå. Kanske kommer senare.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Klar med Act III nu, har tagit det väldigt lugnt och inte rushat.

En sak jag skulle vilja se, mer färger till kläderna. Nu är det ju bara 8-9 stycken. Vill ha mörka kläder när jag kör Rogue, närmaste är grå. Kanske kommer senare.

Man kommer säkert kunna köpa mörka kläder i shoppen för 10€ / plagg 😎

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Man kommer säkert kunna köpa mörka kläder i shoppen för 10€ / plagg 😎

Är rädd för det.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

I slutet på en grotta. Åker på en "Your account is locked. Error Code 395002"

Vad innebär det?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Fick det en gång på beta, löse sig själv på ca 5 min utan att man gjort något.
Oklar root cause men så du vet att du inte är ensam

Permalänk
Medlem

En sak som är rätt oroande, att spela HC är ju helt uteslutet för de gånger jag har dött så har det varit att spelet timar ut i ca 2 sekunder och så tjong kommer all damage på en gång.
Mao så spelar man 100% online och du kan sumpa en gubbe utanför din kontroll.
Stundtals igår var rubberbanding så dålig så fick logga ut och vänta en stund för att hamna på annan server (eller hur tusan det fungerar, man har ju inga val som klient)

Permalänk
Medlem

Rejäl jävla mega nerf live. Bara necro fick buffs och de nerfade paragon boardet för alla, de var tydligen inte meningen att man skulle crita miljarder redan.

https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23964909/diablo-iv-pa...

Skrivet av Spiffman:

En sak som är rätt oroande, att spela HC är ju helt uteslutet för de gånger jag har dött så har det varit att spelet timar ut i ca 2 sekunder och så tjong kommer all damage på en gång.
Mao så spelar man 100% online och du kan sumpa en gubbe utanför din kontroll.
Stundtals igår var rubberbanding så dålig så fick logga ut och vänta en stund för att hamna på annan server (eller hur tusan det fungerar, man har ju inga val som klient)

Jag har bara dött en gång och då var de desync, hade den döden varit på hc hade jag blivit riktigt förbannad

Permalänk

Måste säga att på PC var det här en sjukt smidig launch av Blizzard, supersmidigt hela helgen. Ska bli intressant att se när pöbeln får komma online om det går lika smidigt då.

Finns det några tider för när den där world bossen kommer tillbaka ännu?

Permalänk

Eye strain! Vill flika in att om du, liksom jag, blir väldigt trött i ögonen av spelet, sänk sharpness-inställningen rejält. Jag gick från 90 till 10 och ögonen slappnade av avsevärt nästan direkt efter ändringen. Skulle gjort det i förrgår så kanske inte ögonvitorna hade blivit knallröda. Nästan som om jag har ögoninflammation när det blir såhär, känns alldeles svullet senast jag upplevde det så extremt var när jag började spela Terraria för en massa år sedan. Små detaljer går tydligen hårt åt mina ögon. Optikern har inte sett några fel heller.

För övrigt ett bra spel. Ganska mycket mer aktiv strid mot vad jag upplevt tidigare i Diablo-spelen. Kör rogue. Ovant att röja runt så mycket, men det är skoj

Vill också nämna att jag sitter med ett 1080 Ti och spelar det i 4k med supertexturerna som i stort sett dubblar spelets lagringsutrymme. Lite vek prestanda först. Aktivering av FSR 2 gjorde däremot underverk, med rejäl prestandaskjuts och i stort sett ingen märkbar försämring i grafik. Hoppas det implementeras i fler spel så kanske jag kan skjuta på nytt grafikkort något år till