Permalänk

RTX 3090 STRIX

Hej!

Har ett Asus ROG STRIX 3090 att sälja då kortet kör för varmt och att jag inte orkar byta thermal pads på den.

En disclaimer till den som vill köpa kortet är att thermal pads behövs bytas på kortet.
Jag försökte få till ett vattenblock innan men då kortet körs väldigt varmt så tror jag att det är någon bit med thermal pad som behövs bytas ut eller så behövs den tightas till en bit.
Bortsett från det så funkar kortet utan problem.

Original kartong + kvitto finns (kort inköpt 2021-11-15), antistat påse finns också.
Alternativt om någon vill byta det mot något dugligt 1440p kort så går det också självklart att ordna fram.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 3 000 kr risk köp
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Asus ROG XG279Q * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

Kortet är inte öppnat?

Permalänk

Luftkylaren är monterad på kortet igen om det är det du frågar.

Permalänk
Medlem

Zotac rtx 3060 ti oc dual plus peng?
Behöver trixas med undervolt då det går lite varmt annars, nybytta pads.

Permalänk
Medlem
Skrivet av floppen76:

Luftkylaren är monterad på kortet igen om det är det du frågar.

Ok, såg att du skrev men aldrig om du hade provat, men då vet jag!

Permalänk
Medlem

Vad får du för temperaturer på minnena under belastning? Och uppfattar jag det rätt att värmeproblemet bara är centrerat till minnena och inte till själva grafikkretsen?

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 4 000 kr God kväll. 4000 och upphämtning
Permalänk
Nytt bud: 4 100 kr Upphämtning
Visa signatur

7950X3D, 64GB @ 6000mhz, RTX 5090
Legion 5 Slim 7840HS, 32GB @ 5600mhz, RTX4060

Permalänk
Nytt bud: 4 500 kr Stockholm
Permalänk

Och hämtar jag imorgon

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 5 000 kr Hämtar.
Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Alternativt en bytesaffär mot mitt strix 3080 oc och pengar emellan.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 5 500 kr har Gigabyte 3070 om du vill göra byte
Permalänk

Tack för alla bud och intresse, noterat det!

@Raappana - Hur mycket peng till hade du tänkt?

@JohanFlodqvist - Jag ska kolla upp vilka temps jag får imorgon bitti men när jag testade lite snabbt efter att ha monterat på luftkylaren så gick minnet temperaturen upp snabbare än .

@mrnez - Hur mycket peng till hade du tänkt om vi gör ett byte?

För att vara så tydlig som möjligt för alla intresserade köpare, thermal padsen behövs bytas på grafikkortet då de är gamla och jag tror att jag kan ha missat någon av de när jag monterade av och på kylaren. Jag ska göra ett försök imorgon och tighta till den lite och se om det gör saker bättre, uppdaterar tråden imorgon bitti!

Permalänk
Medlem
Skrivet av floppen76:

@mrnez - Hur mycket peng till hade du tänkt om vi gör ett byte?

Får fundera på det över natten
För övrigt har mitt kort Gelid Extremepads och kryonaut kylpasta och det sänkte tempsen markant så det är med största sannolikhet bara att investera några hundra på det så kommer ditt kort gå kanonfint tror jag sänkte från 100+ grader påvram till runt 70c.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

3070 TI + pengar om du är fortfarande aktuellt

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 6 000 kr +frakt
Permalänk
Medlem

Så temperaturerna var dåliga även med vattenblock? Eller utvärderade du inte det?

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 6 500 kr + frakt
Permalänk

Temperaturerna var dåliga på vattenblocket då jag rundade två av tre standoffs som man skruvar in skruvar i, så hela baksidan av vattenblocket fick ingen bra kontakt med kortet.

Jag kan notera att jag slänger till några små kopparfins och en liten fläkt i affären(för baksidan) då jag inte kommer ha användning av det längre.

Permalänk

Jag testade att boota upp cyberpunk med Ray tracing ultra settings i 1440p och så här såg temperaturerna ut med stock inställningar i MSI afterburner.

Det är inte katastrof dåligt men som @mrnez skrev, man behöver köpa lite thermalpads och byte ut några, inte helt säker på vilka men här finns det en händig guide till den som vill göra det själv. Jag har själv inte orket att göra det, därav att jag säljer kortet till ett billigare pris/byte.

https://www.reddit.com/r/EtherMining/comments/mo6s9o/3090_str...

Permalänk
Medlem
Skrivet av floppen76:

Jag testade att boota upp cyberpunk med Ray tracing ultra settings i 1440p och så här såg temperaturerna ut med stock inställningar i MSI afterburner.

<Uppladdad bildlänk>

Det är inte katastrof dåligt men som @mrnez skrev, man behöver köpa lite thermalpads och byte ut några, inte helt säker på vilka men här finns det en händig guide till den som vill göra det själv. Jag har själv inte orket att göra det, därav att jag säljer kortet till ett billigare pris/byte.

https://www.reddit.com/r/EtherMining/comments/mo6s9o/3090_str...

Minnestempsen ser ju bra ut. Hotspot har jag inte riktigt hundra koll på vart exakt det kan vara, men kan dra en gissning på att t.ex VRM har dålig kontakt. Det kanske kan bero på att padsen är för tjocka t.ex.. bara spånar. Det var ett tag sen jag höll på med pads.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du kvar vattenblocket?

Permalänk

Jag har kvar vattenblocket och alla tillbehör, jag ska fråga EK om extra standoffs till den så att den funkar.

Permalänk
Medlem

Budar 6900kr för kort+block om du säljer blocket också!

Permalänk
Skrivet av Magicanz:

Budar 6900kr för kort+block om du säljer blocket också!

Bud noterat!
För info, jag har framsidan av vattenblocket + en active backplate.
Det var active backplaten som jag inte fick att lira speciellt bra p.g.a. standoffsen, framsidan funkade men i kombination med baksidan så gick det mindre bra för mig.
Jag ska fråga EKWB om jag kan få några extra standoffs till den så att du kan åtminstone få det att lira.

Permalänk
Medlem
Skrivet av floppen76:

Bud noterat!
För info, jag har framsidan av vattenblocket + en active backplate.
Det var active backplaten som jag inte fick att lira speciellt bra p.g.a. standoffsen, framsidan funkade men i kombination med baksidan så gick det mindre bra för mig.
Jag ska fråga EKWB om jag kan få några extra standoffs till den så att du kan åtminstone få det att lira.

För mig är frontplate viktigast ändå!!

Permalänk
Medlem

8000kr+ frakt för grafikkort, block och den andra annonsen med vattenkylningsgrejer.

Visa signatur

i5 11600KF | RTX 2080 Super WB | 2x16 Kingston 3600 | Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

7200 + hämtning för kort och block