Nu har jag bara skaffat en väldigt basic variant men det kanske är till någon nytta ändå:
Man kan minska sin förbrukning av toapapper mycket, men jag vill nog säga att det i de flesta fallen om det inte är högtryck och framförallt rejäl tork inbyggt handlar om ett komplement, men inte ett fullständigt alternativ till toapapper.
Jag var väldigt skeptisk till bidéer innan och tyckte hela grejen var väldigt konstig och där är det säkerligen väldigt många som står. Sen lyssnade jag på en del diskussion kring det hela och började leta "nackdelar" utan att direkt hitta något. Kändes som att det hela kring rengöring var väldigt logiskt men att man på något vis lyckats blockera det mentalt...
För egen del skulle jag dock inte vara intresserad av varianterna som är fristående eller lösa handmunstycken alls, beslöt mig för att prova och skaffade en tämligen billig "add on", som sitter under ringen till vanliga toalettsitsen, från Amazon för att testa.
Är riktigt nöjd faktiskt! Mindre slösat med toapapper och känns renare och fräschare.
Kommer eventuellt investera i någon bättre i framtiden men känner ingen stress.
Det jag dock skulle rekommendera är att skippa de allra mest grundläggande sorterna som bara har kallvatten, det är jävligt obehagligt jämfört med rätt tempererat.
Bästa är säkerligen att ha en som har uppvärmning inbyggd, men för egen del kör jag med en ful-lösning, dels för att jag inte har och helst inte vill ha el vid toaletten, men även att den billiga sitsen jag köpte var utan. Tar vattnet från badkarsblandaren som sitter bredvid, då får jag spola lite med rengöringsläget först (då går vattnet nedåt) för att det avsvalnade vattnet ska väck.
Edit: Jag kikade inte på din Amazon-länk först, det är lite i samma stil som den jag köpte, fast min nog var ännu mer basic och saknar främre munstycke.
Den du länkade ser dock ut att sakna något rengöringsläge för munstyckena, vilket nog är en nackdel.
En annan grej var att den jag beställde kom med vad de kallade för EU-mått på kopplingen till vattenrör, vilket jag inte hade, utan hade behövt UK-måttet. Blev en massa onödiga adaptrar för min del så det var synd att de inte skickade med båda måtten.
Edit2: Den specifika jag köpte https://www.amazon.se/gp/product/B09P1SNJZ4