Budget ~25k. Pressa fps i mindre krävande titlar.
Hej!
Nu är det så att jag ska handla en stationär dator(ser att det redan finns tusen trådar). Men jag skulle gärna vilja ha lite hjälp efter hur just jag tänker inför köpet.
Min budget är runt 25, men kan sträckas till 30 om det finns grejer som ni menar skulle göra stor skillnad för någon prisändring.
Varför jag skriver tråden är för att jag behöver hjälp med hur jag ska tänka då jag inte har någon intresse i HUR spelen ser ut, utan vill bara pressa ut en bra prestanda(läs fps)ur spel som t.ex valorant och cs. Jag kommer alltså ändå spela på 4:3 med alla settnings på low. Jag spelar onlinespel och de spelar jag för att jag vill tävla mot andra och vara bättre. Inte för att jag vill att mina spel ska se fina ut. Ni förstår säkert vad jag menar.
Är det skitsamma om datorn kostar 25 eller 20 tusen om jag bara vill pressa fps i spel som valorant och cs? Får jag samma fps på en dator för 20 som på en för 25 eller 30? Det är gärna detta jag skulle vilja ha lite hjälp med.
Innan ni skriver att det är som att kasta pengar i sjön för att spela spel som cs och valorant så är det lugnt, jag har råd och är villig att betala för den edge jag kan få(jag streamar även så jag har ett intresse i att spela bra för mina viewers). Det behöver dock inte tas i beaktning för denna dator då jag streamer från en annan dator och tänkte köra själva spelen på denna. Jag spelar även mer krävande spel i bland.
Har inga preferenser på märken, bryr mig inte heller om hur chassit ser ut. Tänker mig väl typ inets datorbyggare.
Vill inte bygga själv och färdiga datorer är väl lurendrejeri?
Svar med förslag på setups uppskattas verkligen men även om ni har lite information i hur man vill tänka när man vill pressa fps i mindre krävande spel. Sorry om jag verkar puckad, men det är ju därför jag ber er lite mer kunniga om hjälp.
Tack och hej.