Tänkte köpa ett ps2

Permalänk

Tänkte köpa ett ps2

Hoo.

Tänkte införskaffa ett exemplar av den mytomspunna (?) spelkonsolen Playstation 2. Jag är ute efter en chippad jävel då jag vill kunna spela spel från världen över och även ta backup på mina egna spel eftersom jag har en överjordisk förmåga att lyckas repa skivor, även fast jag tycker mig hantera dem ganska bra. Nu kom jag från ämnet.

http://www.chipper.se har de en billig rackare till salu ny med DMS3chippet monterat för 3300 SEK, som är svinbilligt om man jämför med vad de tar på PSXCare (4100).

Men jag undrar ändå, är dett ps2 värt detta pris, eller kommer priserna sjunka snabbt framöver? Och är det överhuvudtaget roligt att spela spel på den?

MVH
/Wolf

Permalänk
Medlem

Playstation 2 är underbart, gillar du att spela så ska du inte tvecka!

Tänk dock på att en sånt chip kostar typ 700kr nytt och man kan få en konsoll för under 2 papp i dagsläget, så du tjänar ett par hundralappar om du löder in det själv.

Har haft mitt ps2 i snart ett år nu och ps1 sedan det kom ut, Sony gör underbara konsoller och har bra spelutvecklare bakom sig.

Permalänk
Medlem

tror inte PS2 priserna kommer sjunka något speciellt med tanke på att det typ legat stilla de senate 6 månaderna. och arbetet med montering av chippet är en ganska fast kostnad som bara kan öka. det skulle vara om själva chippet blev billigare.

men tror som sagt att det bara är att slå till...

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

inte för att förstöra lr så men Xbox? eller du har kanske PS1?

Permalänk

ca[[pp, gillar man ps2 spelen mer så köper man väl ett ps2 ?, har ett här hemma och är riktigt nöjd, längtar sjukt mycket till GranTurismo 4

Visa signatur

Hellre död än röd

Permalänk

Xbox = finns väl inte lika många bra spel?

Halo och Splinter Cell förvisso.. men det finns väl inga härliga skräckspel som det finns på PS2 (tänker närmast då på silent hill).

Permalänk
Medlem

Re: Tänkte köpa ett ps2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MinisterN
Hoo.

Tänkte införskaffa ett exemplar av den mytomspunna (?) spelkonsolen Playstation 2. Jag är ute efter en chippad jävel då jag vill kunna spela spel från världen över och även ta backup på mina egna spel eftersom jag har en överjordisk förmåga att lyckas repa skivor, även fast jag tycker mig hantera dem ganska bra. Nu kom jag från ämnet.

http://www.chipper.se har de en billig rackare till salu ny med DMS3chippet monterat för 3300 SEK, som är svinbilligt om man jämför med vad de tar på PSXCare (4100).

Men jag undrar ändå, är dett ps2 värt detta pris, eller kommer priserna sjunka snabbt framöver? Och är det överhuvudtaget roligt att spela spel på den?

MVH
/Wolf

Ps3 kommer snart, ska du verkligen ha sånt gammalt skit??

Permalänk
Medlem

PS2 är inte gammalt skit.

PS3 lär nog dröja minst ett år till.

Permalänk
Medlem

precis. det är låångt kvar till ps3. julen 2004 räknar man tror jag..(vet inte om det var japan eller europa)

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk

Har också tänkt att skaffa ett ps2 elelr ett xbox och chippa det men frågan är vilken av dom man ska ta?
Ps2 finns det ju ganska så mycket roligare spel till men xbox ger ju något mer prestanda, och man kan inte heller ladda ner spel till ps2 hd:n har jag för mig.

Permalänk
Medlem

joo man kan stoppa in en hd. kolla längst ner på www.chipper.se första sida för ett komplett paket

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MinisterN
Xbox = finns väl inte lika många bra spel?

Halo och Splinter Cell förvisso.. men det finns väl inga härliga skräckspel som det finns på PS2 (tänker närmast då på silent hill).

Silent Hill kommer visserligen först till PS2, men Silent Hill 2 har kommit till XBOX och vad jag vet är Silent Hill 3 på väg.