Permalänk
Medlem

Identifiera chassi/monteringshjälp

God morgon!

Jag har fått hem en dator som är i stort behov av grundlig rengöring. Jag har ingen aning om vad det är för chassi. Jag försöker lista ut hur fasen jag ska få ut fläktarna i fronten. Jag kommer liksom inte åt nånstans. Någon som vet hur eller vilket chassi det är så jag kan leta manual?

Visa signatur

"Just think of me as one you never figured..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinnen:

God morgon!

Jag har fått hem en dator som är i stort behov av grundlig rengöring. Jag har ingen aning om vad det är för chassi. Jag försöker lista ut hur fasen jag ska få ut fläktarna i fronten. Jag kommer liksom inte åt nånstans. Någon som vet hur eller vilket chassi det är så jag kan leta manual?<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Du behöver ta bort fronten, sedan kan du skruva loss fläktarna och ta ut from framifrån. Du borde kunna ta tag under fronten och försiktigt dra loss den, ibland kan dom sitta rätt så hårt, men kolla bara så att du inte ser några skruvar innifrån som går ut i fronten så ska det inte vara några problem.

Vet inte vad det är för chassi, men påminner om ett Phanteks eller eventuellt NZXT, men jag tror mer på ett Phanteks chassi.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x8GB @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB Chassi: Corsair Carbide jadda jadda, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Guten Morgen!

Ser ut att vara ett Kolink Levante V2, dock vet jag ej hur lösningen ser ut med borttagning av fronten. Men förhoppningsvis hittar du något på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Du behöver ta bort fronten, sedan kan du skruva loss fläktarna och ta ut from framifrån. Du borde kunna ta tag under fronten och försiktigt dra loss den, ibland kan dom sitta rätt så hårt, men kolla bara så att du inte ser några skruvar innifrån som går ut i fronten så ska det inte vara några problem.

Vet inte vad det är för chassi, men påminner om ett Phanteks eller eventuellt NZXT, men jag tror mer på ett Phanteks chassi.

Tack snälla för svaret! Jag trodde också att det var lösningen men som du ser på bilden går det inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinnen:

Tack snälla för svaret! Jag trodde också att det var lösningen men som du ser på bilden går det inte.<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Om du kollar på den första bilden i ditt ursprungliga inlägg så ser man plastfästen, dessa bör du kunna klämma ihop och trycka ut innifrån. Det är inte alltid helt lätt att få bort dessa fronter, har haft en del chassin där det har varit väldigt svårt, men om man bara kollar på fronten innifrån ordentligt så kan man se dessa fästen

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x8GB @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB Chassi: Corsair Carbide jadda jadda, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Löste sig till slut med lite mer våld och hårdare nypor!
Tackar för hjälpen!

Visa signatur