Permalänk

2x Starfield-koder

Köpte nyligen ny AMD CPU + GPU och fick med en Starfield-kod till varje. Säljes för 450 styck.
Aktiveras på https://www.amdrewards.com/

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Du måste aktivera dom på ditt system. Köpare som inte har matchande hårdvara kan inte lösa in koderna på amdrewards.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk

Tack för tipset, då ska jag göra det!

Permalänk

Måste säga att jag inte riktigt förstår hur såna här trades går till. Jag antog att man skulle få någon nyckel eller åtminstone få en dubblett på steam-kontot som man sedan kunde trade:a som en gift. Men det verkar inte fungera så. Någon med erfarenhet som vet vad typisk procedur är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaedalusAlpha:

Måste säga att jag inte riktigt förstår hur såna här trades går till. Jag antog att man skulle få någon nyckel eller åtminstone få en dubblett på steam-kontot som man sedan kunde trade:a som en gift. Men det verkar inte fungera så. Någon med erfarenhet som vet vad typisk procedur är?

1. Antingen lånar "kunden" ut sina konton till dig där du aktiverar efter betalning
(MYCKET tillit på den)

2. du skapar ny mail och konto bundet till mailet, Och sedan säljer konto och mail där du har aktiverat spelet på sedan tidigare.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Bjuder 300kr för en av koderna

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk

Ok, då tänker jag att den säkraste lösningen är:
1. Mottagaren skapar ett tomt Steam-konto
2. Jag får användarnamn + lösenord till kontot
3. Jag överför spelet
4. Mottagaren ändrar lösenordet på kontot så jag inte längre kommer åt det
5. Mottagaren ställer in familjedelning på kontot och länkar det till sitt egna konto så att spelet är tillgängligt där

Permalänk
Medlem

Låter krångligt att ha Starfield på ett familjekonto... Jag har sålt Starfield kod tidigare, jag rekommenderar detta tillvägagångssätt istället som jag använde vid launch:
1) Du skapar en ny e-postadress hos Proton (www.proton.me)
Skippar återställningsadress/mobilnummer osv så gör du registreringen på 20 sekunder och du har ingen möjlighet att sno tillbaka kontot från den du säljer till sen.
2) Du skapar ett nytt konto på amdrewards (https://www.amdrewards.com/register)
(Där använder du den nyskapta e-postadressen på proton.me som e-postadress, och samma lösenord som e-posten.)
3) Lägg till Starfield på AMD Rewards kontot, gå igenom aktiveringsprocessen med din hårdvara (innebär att ladda ner AMD Product Verification Tool, som du loggar in på med ditt AMD Rewards konto)
Tips att avinstallera verktyget från Program och funktioner i inställningar på datorn om du har två Starfield koder, då du loggar in med e-post i verktyget så du inte dubbelaktiverar på samma konto
4) Nu är du färdig. Koppla inte ihop ditt Steamkonto till AMD Rewards kontot, det gör den du säljer till sen.
5) Dela e-postadressen och lösenordet till den du säljer. Personen kan nu logga in på proton och AMD Rewards och ändra lösenordet om den vill. Sedan kan denna person logga in på AMD Rewards och säkert koppla ihop kontot med sitt Steamkonto på sin egen dator.

Permalänk

Det där hade varit grymt att veta för en dag sedan
Dessvärre har jag i detta läge redan hunnit skapa ett amdrewards-konto på min egna address och lagt in koderna där, så enda sättet att få ut koderna nu tror jag dessvärre är enligt den metod jag skrev
Jag trodde inte i min vildaste fantasi att det här skulle vara så komplicerat..

Permalänk
Medlem

Okej jag väljer att låta mitt bud om 300kr vara kvar. Så får vi snacka ihop oss om hur vi går vidare ifall du tar mitt bud.

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk

Jag gör som ovan, kan tänka mig att bjuda 300 och att det blir lite komplicerat

Visa signatur

Athlon xp2600(barton 12,166), 512ddr 333mhz , Leadtek 6800le(12,6 391/891 1,3v ) 128mb, nf7-s v2.0 3dmark 05-4003

Permalänk
Medlem

Jag har en AMD CPU av senaste snitt, då borde jag kunna aktivera en kod, inte sant? Mitt mål är att få spelet på Steam, jag antar att det fungerar så som Nvidia - att man måste koppla ihop Steam och Nvidia kontot.

Jag bjuder 400 + ev hjälp att aktivera om det så skulle behövas.

Hör av dig via PM om det är intressant.

Permalänk

Visade sig att jag har klantat bort en av koderna på mitt egna konto innan jag förstod att man inte kunde skänka vidare dubbletter. Den andra är såld nu så jag stänger den här annonsen.

Permalänk

Annonsen är avslutad