Ska köpa ny dator i snart ..

Permalänk
Medlem

Ska köpa ny dator i snart ..

Hade tänkt beställa en dator från datorbutiken i veckan.

Vad tycker ni om http://www.imperiet.org/upload/files/dat00r.gif (Kostar nästan precis 10k) (Ska ha dual 256 inte single 512 men annars har jag inte ändrat något sen den där bilden tror jag)
Och sen kanske en skärm för ~2k?.. Beror ju på hur mycket min farsa är villig att betala . Har iofs redan en skärm till den här datorn men vore trevligt att kunna använda datorerna samtidigt.

Så, något jag ska ändra/tänka på?

Permalänk

Grafikkortet kostar väl mycket i förhållande till vad du får tycker jag.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Mjo.. Tycker det är dåligt med grafikkort på db, dyra. Men känns jobbigt att beställa det separat. Ska jag köpa något annat? (Helst från db då)

Permalänk
Hedersmedlem

Du vet att du kan spara kundvagnen på datorbutiken va? Så slipper du ta skärmdump och lägga upp.. Sen kan du skicka länken så att alla kan se kundvagnen och på så sätt enklare ändra den = hjälpa dig.

Paketet ser bra ut, men jag skulle skippat datorhögtalare för de låter i regel mer skit än vad man kan ana. Och sen så skulle jag köpt tagentbordet i stan, då kan du känna på dem och ta det skönaste.

En bra skärm är Samsung 959NF, den kostar visserligen lite mer - runt 2700kr - men är å andra sidan en riktigt skärm med Diamondtron rör osv. Riktigt bra köp annars, alltid fått bra recensioner och den kostade 5000:- för inte så länge sedan ...

Och IE 3.0 musen var ruskigt dyr, köp i Bulk eller köp den i stan går säkert att hitta billigare här.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Okej, hm..Blir en sån skärm tror jag, har hört att den är ganska bra. Skippar tgb från db då. Jo jag vet att man kan spara kundvagnen.. Kan ju länka till den då ( http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=29301 )
Kom på att jag redan har en mx 500 så den kan jag ju använda. Köper väl tgb på EIS eller någon annan affär då. Brukar köra med hörlurar men vore kul att ha nåra hyffsade datorhögtalare när man spelar mm. Har du några tips på andra högtalare i samma prisklass på db som är ok?

Edit : Länken blev lite skum..Ska jag länka på något annat sätt till den eller?:)
Edit 2 : Såja..

Permalänk
Medlem

Fixa ett par Senheiser lurar från HD serien, klår alla högtalarsystem när vi snackar spel. I min mening!

Permalänk
Medlem

Okej Men jag har inga högtalare just nu.. Tänkte köpa några efterssom det blir ganska obekvämt med hörlurar efter ett tag.

Permalänk
Medlem

Senheiser HD570 kan jag sitta med i flera timmar utan att det blirobekvämt!
Men du kanske har fler anledningar till att skaffa Högtalare istället! Kan dock ej hjälpa dig på den fronten, är mer insatt i lurar då jag alltid föredragit det!

Permalänk
Medlem

Ja skulle köpt en hyundai image quest q910 skärm dom är väldigt bra för sitt pris, ja har själv en o e grymt nöjd
och förresten så e dom väldigt små och snygga
En 19" skärm kostar ca 2500:- köp den!!!!

Permalänk
Medlem

Du kan få ett HIS Excalibur Radeon 9600 PRO - grafikkort - RADEON 9600 PRO - 128 MB för 1575:-
http://www.itbutikken.dk/default.asp?sprog=46&land=46&varenr=...