Behöver snabb hjälp med val av processor, moderbord och grafikkort!

Permalänk
Medlem

Behöver snabb hjälp med val av processor, moderbord och grafikkort!

Jag håller på att bygga ihop en dator, eller jag ska vara ärlig, en speldator främst, och som jag helst vill beställa idag. Men några saker sätter käppar i hjulet för mig när jag sitter på datorbutikens hemsida och fixar:

1. Moderkortet: Abit NF7-S rev 2.0 !!! nForce2 5PCI 1AGP8x 3DDR-DIMM ATA133 LAN Firewire USB 2.0 6CH-Audio SocketA ATX - finns inte i lager hos datorbutiken, och då jag är i behov av snabb leverans så undrar jag om det finns något bra substitut (med tanke på pris och närvarande i lager)?

2. Processor: Samma här, AMD Athlon XP2800+ Barton 2083MHz/2.08GHz 128/512Kb 333MHz 0.13 bulk SocketA - finns inte i lager hos datorbutiken, och då jag är i behov av snabb leverans så undrar jag om det finns något bra substitut (med tanke på pris och närvarande i lager)?

3. Grafikkort: vilket ska man ha, funderar på: Hercules 3D Prophet 9800PRO 128Mb DDR TV-out DVI Retail AGP och Sapphire ATI Radeon 9800Pro 256Mb DDR DVI TV-out Retail AGP, vilket är bäst?

Tack på förhand till alla hjälpsamma själar där ute som känner för att ge mig en hjälpade hand.

Permalänk
Medlem

ATI Radeon 9800Pro 256Mb DDR DVI TV-out Retail AGP, klart om du har råd

Permalänk
Medlem

Barton 2500+ och klocka den till 2800+ (eller över om du vill det)