DVD spelare som klarar DivX

Permalänk
Medlem

DVD spelare som klarar DivX

Nu är det så att jag sysslar mycket att göra filmer. Gör allt från cs-filmer till naturfilmer :).
Det finns ju många SVCD spelare på marknaden men det är mycket större så jag ser DivX som en fördel. De enda modellerna jag sett på marknaden är :

Kiss DP-450 http://www.netonnet.se/item.asp?iid=48342
Kiss DP-500 http://www.netonnet.se/item.asp?iid=49115

Min fråga är finns det några mer DivX spelare eller kommer det slå igenom snart inom loppet av ca 1-3 månader?
Annars kan ni gärna jämföra skillnaderna på de 2 Kiss spelare. Är 1000kr värt de skillnaderna som finns, för den enda skillnaden jag hittar är att man kan koppla upp sig mot internet och det lokala nätverket på DP-500 modellen.

Permalänk
Medlem

mjo fast det e kanske rätt slappt att bara klicka på filmerna på datorn och sen skicka filmen genom nätverket till kiss spelaren.
i stället för att bränna skivorna.

man spar ju massa skivor då.

och så har jag för mig att den dyrare spelaren fick bra betyg i
highfidelity tidningen.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

lägg till en tusenlapp eller mindre på DP-500 priset så har du en xbox med modchip och 120 giggare som du kan göra precis samma saker med och som du även kan spela på

Permalänk
Medlem

Foetus : Så du menar att DP-500 har inbyggd hårddisk också???

Mo0ze : Klarar X-box DVDn DivX ??

Permalänk

Kiss Dvd spelarna ska vara rätt så dåliga vad jag har hört dock... Klarar bara av divx nyare än 3.11 osv.
Den bästa divx uppspelaren är xboxen som Mo0zE sa, för den klarar nästan allt och streama filmer osv funkar oxå såklart.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Hur enkelt är det med Xbox då? Är det bara att sätta i en divx/xvid skiva ås fixar den resten själv?

Permalänk
Medlem

Klarar den alla format + kan man uppgradera den??

Permalänk
Medlem

www.xboxmediaplayer.de

"

Q: What is XboxMediaPlayer and what does it allow me to do if I run it on Microsoft's Xbox™?

A: XboxMediaPlayer is a free open source (GPL) multimedia player/jukebox for the Xbox™ game console from Microsoft. Currently the XboxMediaPlayer can be used to play and view supported video/audio/picture formats such as MPEG, DivX, XVID, MPG, MP3, JPG and many more direct from a CD/DVD in the Xbox™ DVD-ROM or of the Xbox™ hard disk drive, it can also stream files from a computer over a LAN / network. It has playlists, slideshow functions, audio visualization and the ability to work as a full replacement Xbox™ dashboard. All this makes XboxMediaPlayer a very good multimedia jukebox. More information can be found here.
(The XboxMediaPlayer is also known as "Xbox Media Player", "XBMP", "XMP" & "XBPLAYER")
Note! XBMP is a non-profit project that is developed by volunteers in their spare time for free.

"

http://heanet.dl.sourceforge.net/sourceforge/sourceforge/xbpl...

-

Sen kan du köra "Relax" för att dela ut filmer och musik över nätverket. Så streamas datan så att man slipper ha dubbla kopior ;P

Uppgraderas hela tiden eftersom det är ett vanligt program. Sen så får du ju även en spelmaskin, regionsfri dvd spelare, linuxburk på samma gång. Finns väl egentligen inga gränser vad man kan använda den till. Beror ju helt på vilka program man lägger in.

Krävs som sagt modchip men det går på under 1000 kr om man väljer att installera det själv.

Köpte mitt chip på www.psxcare.com dom är lite dyra men jag fick mitt chip dagen efter beställning så snabba är dom iaf. Finns även färdigmodifierade maskiner att köpa. x-ecuter 2.2 Lite/Pro rekommenderas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av motalla
Foetus : Så du menar att DP-500 har inbyggd hårddisk också???

Mo0ze : Klarar X-box DVDn DivX ??

nä den har nätverkskort.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Kiss Dvd spelarna ska vara rätt så dåliga vad jag har hört dock... Klarar bara av divx nyare än 3.11 osv.
Den bästa divx uppspelaren är xboxen som Mo0zE sa, för den klarar nästan allt och streama filmer osv funkar oxå såklart.

Med senaste firmwaren funkar DivX3.11 utmärkt att spela upp.

Permalänk
Medlem

japp xboxen rockar fett (hehe) trodde aldrig att det skulle funka så bra som det har gjort för mig jag kollar på divx svcd yadda yadda you name it funkar hur bra som helst och kvaliten är helt ok

har dock inte haft den så länge än för att ge några negativa kommentarer bara positivt hittils

en ren multimedia maskin i mitt tycke och en jäkligt bra sådan

Permalänk
Medlem

Jag förstår nog inte allt med X-Box:en kan någon förklara så en sån som jag förstår .

Permalänk
Medlem

3.11 är en olaglig divx-codec, dom rippade någon microsoftcodec och modifierade den lite, nått i den stilen. Det är därför t.ex. kizz-spelaren inte stödjer det formatet. För er som inte visste

3.11 ger dock bäst bildkvalité

edit: tänk på att xboxen låter en del..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gaaaaaa
Med senaste firmwaren funkar DivX3.11 utmärkt att spela upp.

skumt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChrioN
3.11 är en olaglig divx-codec, dom rippade någon microsoftcodec och modifierade den lite, nått i den stilen. Det är därför t.ex. kizz-spelaren inte stödjer det formatet. För er som inte visste

3.11 ger dock bäst bildkvalité

edit: tänk på att xboxen låter en del..

OM du hade läst nya kopliteringen av testet av Kiss spelaren (450) här på sweclockers så hade du sett att nu finns det en nya firmwire (officiell sådan) som gör att kiss-spelarna nu även stöder 3.11!

dock verkar de fått lite problem me dvd filmer

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

jens: läs mina inlägg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av motalla
Jag förstår nog inte allt med X-Box:en kan någon förklara så en sån som jag förstår .

Om du först förklarar vad det inte är du förstår så tål det tänkas på annars kan jag inte tipsa om mer än google

Permalänk
Medlem

www.xbox-scene.com

där hittar du allt du behöver veta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChrioN
jens: läs mina inlägg

gör det, MEN du hade inte skrivit ditt senaste när ja skrev eller rättare sagt höll på att skriva!
sorry!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

KISS DP-450/500 har några stora fördelar jämtemot X-BOX, för det första så får du så jäkla mycket bättre bild inte minst vid DVD uppspelning på en KISS, för det andra så får du bättre ljud iom att KISS:en har koaxial utgång för det digitala ljudet, X-BOX har ju bara optisk och då måste man köpa en till kabel, och det sista, X-BOX stödjer inte DTS utan bara Dolby Digital, medans KISS:en kan köra båda vilket medger bättre ljud då DTS är den bättre av dom två, fast det bästa är ju att köra båda

Permalänk
Medlem

kan tilläggas att kissspelarna är plastiga

Permalänk

så vitt jag vet så är även xbox gjord av plast, men vad vet jag

Permalänk
Medlem

Skall finnas firmware att tanka så man kan spela alla divx-format..

Visa signatur

Goatpower.Se | DayofDefeat.Nu | DayofDefeat.Net
HDTV für die ganze familie!

Permalänk
Medlem

Det här med att X-box inte pallar DTS-ljud, är det alltså så att den inte ens klarar att skicka signalen direkt till en reciever, eller bara att den inte klarar att decoda? Eftersom jag ändå kommer att använda DTS-dekodningen på recievern, oavsett vad jag nu köper för spelare, så vore det ganska bra att veta. Funderade främst på en vanlig stationär DVD, men den här tråden talar ju för att ett X-box skulle kunna vara ett vettigt alternativ.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

det är skillnad på plast och plast. jag kanske ska omformulera mig: kisspelaren är inte så gedigen.