Sony: VR är en utmaning just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Kanske dags att slänga in Half Life Alyx nu så säljarsiffrorna går upp?

Valve ska väl ha $100 miljoner först. 😆

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Inaktiv

Inget fel på hårdvaran eller mjukvaran. Problemet heter VR och det finns inget intressant med det. Förstår inte hur folk inte förstår det. VR är dåligt i teorin och ännu sämre i verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Hade köpt ett direkt om de lagt in stöd för PC. Känns lite för nischat att bara köra till ps5, speciellt när det inte är bakåtkompatibelt med psvr.

Jag har den gamla vr setupen från sony. och den funkar felfritt med pc och steam

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

VR kommer aldrig fungera föränn man löser grundproblemen som de dragits med sedan start; åksjuka och passform. Det är inte en mogen produkt

Permalänk

Vr är inte framtiden och kommer aldrig bli det heller. Rätt åt Sony att tro att folk skulle vilja satsa på sånt trams.

Permalänk
Medlem

VR var ju en kul trend!!
Men nu väntar vi på matrix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Hade köpt ett direkt om de lagt in stöd för PC. Känns lite för nischat att bara köra till ps5, speciellt när det inte är bakåtkompatibelt med psvr.

Finns några som jobbar med pc stöd.

Se här:

https://www.patreon.com/iVRyVR

Men det kräver en adapter brädda som man köper.

Permalänk
Medlem

Jag vet att jag blir åksjuk efter 5 minuter med ett VR headset och att väldigt många andra också blir det. Det har varit ett stort problem sen dag ett och även Index har det felet. Tekniken är INTE mogen, hade den varit mogen hade den här artikeln inte existerat och alla hushåll hade haft ett VR headset.

Permalänk
Skrivet av aradove:

Finns några som jobbar med pc stöd.

Se här:

https://www.patreon.com/iVRyVR

Men det kräver en adapter brädda som man köper.

Verkar dessvärre som motioncontroller och eyetracking inte kommer funka men coolt ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

Jag vet att jag blir åksjuk efter 5 minuter med ett VR headset och att väldigt många andra också blir det. Det har varit ett stort problem sen dag ett och även Index har det felet. Tekniken är INTE mogen, hade den varit mogen hade den här artikeln inte existerat och alla hushåll hade haft ett VR headset.

Varför är det bara vissa människor som blir åksjuka?

Jag har ett par tusen timmar i VR, spelar ofta dagligen i upp till 6 timmar i stöten. Och jag känner flertalet människor som har upp till 15-20 000 timmar i VR. Om tekniken är oduglig tror jag inte att folk hade orkat fibbla med det.

Vissa människor har bestämt sig från start att VR är odugligt och gör allt för att övertyga andra om det också.

Spelar en del crossplay spel, där man kan använda desktop läge eller VR-läge, och jag har övertygat några människor om att prova VR.

Köp ett begagnat Quest 2, koppla det till datorn och se.
Och de har varit så nöjda efteråt, eftersom VR är en sådan otroligt mycket större inlevelse än att stirra på en monitor.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

Problemet med VR för Sony blir att det precis som en dedikerad handhållen enhet äter utvecklingsresurser (eftersom tredjepart inte kan producera spel till något med en så liten spelarbas). Tror PSVR2 kommer dö en relativt kvick död, bara nichspel att vänta framåt.

Jo, det brukar ganska ofelbart bli så med dyra eftermarknadstillbehör. Användarna köper dem inte för att det inte finns mjukvara som stödjer dem, och utvecklarna vill inte lägga resurser på att utveckla mjukvara för att användarbasen är för liten. Moment 22.

Enda gången den sortens gimmicks säljer i större skala är när tillverkarna vågar satsa och tillbehören följer med konsolen från början. Nintendo gjorde exempelvis helt rätt med Wii och rörelsekontroll. Om vi bortser från problematiken kring konkurrens, prissättning, och att ett VR-kit jämförelsevis knappast är billigt att inkludera, så skulle PSVR säkert också blivit succé om det följde med konsolen.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Är inte lika övertygad som vissa om att det är en fråga om pris. Palmer Luckey hade ett blogginlägg om det för några år sen, Free isn’t cheap enough: https://palmerluckey.com/free-isnt-cheap-enough/

Citat:

No existing or imminent VR hardware is good enough to go truly mainstream, even at a price of $0.00. You could give a Rift+PC to every single person in the developed world for free, and the vast majority would cease to use it in a matter of weeks or months. I know this from seeing the results of large scale real-world market testing, not just my own imagination – hardcore gamers and technology enthusiasts are entranced by the VR of today, as am I, but stickiness drops off steeply outside of that core demographic

Förutom att PSVR2 hade delvis föråldrad hårdvara redan vid release så skulle den antagligen behöva en formfaktor som är närmare ett par tjocka solglasögon, halverad vikt och möjlighet att använda den som en skärm.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Skulle jag uppgradera från min Quest 1 idag så hade det varit Quest 3 eller fortsätta vänta på vad Valve presenterar framöver. Viktigt är att även nästa fungerar trådlöst för min del.

Med PSVR2 missar man alla möjligheter PCVR ger och öppenheten som PC som plattform också ger. Sonys historik som flera redan tagit upp hjälper heller inte.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har raderat en del inlägg med haltande argumentation.
Det är såklart okej att diskutera men då måste man höja nivån rejält och hålla diskussionen saklig

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Dom flesta kan träna bort åksjukan genom att i början bara köra kortare sessioner i taget så man inte mår illa. Hjärnan vänjer sig tillslut. Om man verkligen vill köra VR.

Jo vet, men aldrig orkat. Kört för mycket pc

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jag tror VR bara har en framtid bland den smala skaran av flygsimulator-entusiaster. Inget man kan köra på tv-spelskonsoller direkt då det helst kräver en hel del specialutrustning som pedaler och HOTAS.
Visst det är lite coolt att vifta med svärd eller kanske boxas i VR. Half-Life Alyx är fantastiskt snyggt med rätt VR-utrustning, men kanske inte så lång varighet i det coola jämfört med flygsimulatorerna som kan erbjuda mer avancerad utmaning.

Permalänk
Medlem

Förståeligt. Älskar PSVR2 men det är verkligen inte en produkt för alla. Särskilt eftersom den kostar lika mycket som en till PS5.
Kan bara rekommendera för dem som redan köpt en PS5 sedan tidigare.
Annars kan man kort och gott gå på en Oculus alla dagar i veckan. Det räcker gott och väl för den stora massan.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

Jag tror VR bara har en framtid bland den smala skaran av flygsimulator-entusiaster. Inget man kan köra på tv-spelskonsoller direkt då det helst kräver en hel del specialutrustning som pedaler och HOTAS.
Visst det är lite coolt att vifta med svärd eller kanske boxas i VR. Half-Life Alyx är fantastiskt snyggt med rätt VR-utrustning, men rätt kanske inte så lång varighet i det coola jämfört med flygsimulatorerna som kan erbjuda mer avancerad utmaning.

Nej.
Sim racers och flygare är en smal skara inom VR. Den största gruppen är socialt spelande av olika genrer som umgänge, lek osv.
Sen kommer Shooters, Beat saber, sporter osv. Det är ungefär samma fördelning som med plattskärmsspelande där multiplayer är störst.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

VR kommer aldrig fungera föränn man löser grundproblemen som de dragits med sedan start; åksjuka och passform. Det är inte en mogen produkt

Skrivet av slayersweden:

Vr är inte framtiden och kommer aldrig bli det heller. Rätt åt Sony att tro att folk skulle vilja satsa på sånt trams.

Skrivet av Chromatic:

VR var ju en kul trend!!
Men nu väntar vi på matrix.

Att förvänta sig att VR ska vara perfekt från starten är som att förvänta sig att de första mobiltelefonerna skulle ha alla funktioner av en modern smartphone. VR är en teknologi i utveckling, och som alla stora tekniska framsteg, krävs det tid för både mjukvara och hårdvara att mogna. Tänk på de tidiga dagarna av persondatorer jämfört med dagens kraftfulla datorer. Med senaste framsteg som Oculus Quest 3 och Sonys VR2 är det redan nu möjligt att uppleva en hög grad av immersion. Att kritisera VR för tidiga problem som åksjuka och passform missar hela poängen med teknisk utveckling. Vi började med klumpiga och lågupplösta VR-headsets, men idag kan vi erbjuda upplevelser där det är lätt att glömma bort verkligheten för en stund. Att kalla VR för 'trams' och inte se dess framtida potential är som att ha ignorerat mobiltelefonens eller persondatorns framväxt. Och medan vi kanske väntar på något så avancerat som 'Matrix', sker verklig innovation steg för steg. Vi är på en resa där varje ny version av VR-teknik tar oss närmare en mer immersiv och verklighetstrogen upplevelse. Denna långsamma mognadsprocess är nyckeln till verklig förändring inom VR, och att förkasta dess nuvarande och framtida potential är att förneka den spännande resa av innovation som ligger framför oss.

Permalänk
Medlem

Personligen så tror jag VR ala PSVR och för den delen typisk PCVR gaming alltid kommer vara en nisch. I sig inget fel med det men den självklara nackdelen är förstås att ingen kommer satsa ordentligt med pengar att ta fram den tillhörande mjukvaran.

Däremot så har jag visst hopp för AR/VR ala Vision Pro. Dvs "visuella upplever" (med justerbar grad av verklighets-inslag) som normalt inte är möjliga med våra vanliga displayer. Blir en slags fortsättning på den väldigt personliga värld som smartphones redan innebär.

Med det inte sagt att det kommer bli smartphone-stort, inte ens nära. Men det är en ocean av utrymme mellan det som precis alla använder och nisch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

VR kommer aldrig fungera föränn man löser grundproblemen som de dragits med sedan start; åksjuka och passform. Det är inte en mogen produkt

åksjuka är ju inte en grej med ett modernt VR-headset ifall man har bra prestanda och använder room-scale, och teleport locomotion. Jag har två otroligt åksjuka människor i min närhet (som knappt kan åka bil) de har fått prova modern PCVR hos mig, ingen av dem visar tecken på yrsel eller illamående. Åksjuka handlar primärt om dåligt programmerade upplevelser eller undermålig prestanda, för det representerar inte modern VR idag.

Sedan kommer det alltid finnas upplevelser som kan ge upphov till magsjuka. flygspel, bilspel etc. även "smooth locomotion" Men oftast lider dessa människor av exakt samma problem i verkliga livet.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Jag testade ps5´s vr2 med spelet Gran Turismo 7 i helgen, jag tyckte det var schyst att köra, fartkänsla osv. Men jag började må otroligt illa ganska fort. Efter 10-15min kunde jag inte spela mer alls. Det var en julklapp till grabben, han spelar på utan problem eller att må illa alls dock.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _genki:

åksjuka är ju inte en grej med ett modernt VR-headset ifall man har bra prestanda och använder room-scale, och teleport locomotion. Jag har två otroligt åksjuka människor i min närhet (som knappt kan åka bil) de har fått prova modern PCVR hos mig, ingen av dem visar tecken på yrsel eller illamående. Åksjuka handlar primärt om dåligt programmerade upplevelser eller undermålig prestanda, för det representerar inte modern VR idag.

Sedan kommer det alltid finnas upplevelser som kan ge upphov till magsjuka. flygspel, bilspel etc. även "smooth locomotion" Men oftast lider dessa människor av exakt samma problem i verkliga livet.

Ignorant att blankt säga "åksjuka är inte en grej" och sedan bevisa detta med hela två personer i din bekantskap. Det finns en rad olika anledningar. Smal FOV är en av dem, och det är en hårdvarubegränsning. För vissa som lider av detta, finns det lite som kan göras om man inte köper specialheadset som Pimax.

Permalänk
Medlem

Största problemen Sony har i dagsläget med VR är att dom har valt att låsa sig till Deras egen plattform, och samtidig är det en ganska hög tröskel för vad det är-

1) Högt ingångspris. 7K för konsolen + 6K för PSVR2.
2) Fastlåst till PS5.

Quest var lite öppnare men ett långt tag var det låst till Facebook, numera Meta, men utvecklingen gick snabbt och dom kom långt före, När Quest 3 lanserades så öppnade dom för PCVR officiellt (inte bara via entusiastiska 3rd parties).
Så kom Steam VR, wireless Steam VR med Wifi 6e och det funkerar klockrent. Sen kom X-Box när microsoft skrotade AR och satsade på Quest serien som sin "officiella" X-box VR. Sen kan du ladda ner SDK och utveckla för headsettet helt fritt utan några krav, och Open Source Platformen Godot har nu fullt ut eget stöd för Quest VR inbyggd.

Det finns två problemen med alla VR's just nu och det är att det finns alldeles för lite AAA+ titlar till VR, det är 90 procent 1-mans utvecklade "money gram" skitspel som är tråkiga i längden, detta har varit ett problem sen jag fick mitt första HTC Vive i 2016.

Det andra är att det finns så otroligt mycket att välja av VR lösningar, men ingen är riktig supersäljare och dom är väldigt nischade.

Quest 2 och 3 går i rätt riktning, trådlöst + standalone + att dom förbättrar VR upplevelsen. Jag hatar "thethered" VR, dvs. det finns en sladd som ska vara med hela tiden, och det är lite besvärligt att hela tiden ha en sladd med sig när man väl blir enthusiastisk, och man är fastlåst till vart Konsolen eller PC'n finns. Det är man inte med trådlöst och det ger en HELT annan användare upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surpuppa:

Ignorant att blankt säga "åksjuka är inte en grej" och sedan bevisa detta med hela två personer i din bekantskap. Det finns en rad olika anledningar. Smal FOV är en av dem, och det är en hårdvarubegränsning. För vissa som lider av detta, finns det lite som kan göras om man inte köper specialheadset som Pimax.

Smal fov är annars nått som hos många motverkar åksjuka.
Många spel erbjuder just "blinders" som en inställning om man lider av åksjuka. Det innebör att förflyttar man sig med smooth locomotion så krymper fov.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Smal fov är annars nått som hos många motverkar åksjuka.
Många spel erbjuder just "blinders" som en inställning om man lider av åksjuka. Det innebör att förflyttar man sig med smooth locomotion så krymper fov.

Ja verkar finnas sjukt mycket myter runt vr. Pimax headset med mer fov ger mer fartkänsla så jag tror nog obehaget snarare kan öka av den anledningen snarare. Jag har då inte märkt någon skillnad men jag har noll anlag för vr sjuka. Så jag kan inte se hur nyare headsets skulle va bättre på den punkten då CV1 har så hög refresh rate redan och felfri 3D. Likaså vive har då inga problem som orsakar vr sjuka i sig vad jag kan se. Varjo Aeron jag har nu kanske har det. Den har ju en del warping med dess asfäriska linser. Jag hade en session där det bara började snurra men det var sent övertrött och jag var inte nykter. Men det är den enda gången det känts som jag har lyckats fatta vad vr sjuka innebär. Det var typ fortsätter jag 5 minuter till så kräks jag. Dan efter allt som vanligt

AR att man ser verkliga rummet samtidigt som man är i VR skulle jag väl tro nog hjälper många men så vill man ju verkligen inte ha det.

Användningsområdena för VR ökar. Nu har jag faktiskt headsets som på verkligt kan ersätta en projektor för film. Nästa steg är att få upp prestandan så det även går att köra 2D spel så utan att känna man gör för mycket avkall. Tänk dig en hemmabio som kostar 15000 inte 150000

Men redan CV1 och Vive var ju brutalt stabila produkter som fungerar fortfarande. Handlar verkligen inte om att hårdvaran inte fungerar för att det inte skulle va populärare.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Största problemen Sony har i dagsläget med VR är att dom har valt att låsa sig till Deras egen plattform, och samtidig är det en ganska hög tröskel för vad det är-

1) Högt ingångspris. 7K för konsolen + 6K för PSVR2.
2) Fastlåst till PS5.

Quest var lite öppnare men ett långt tag var det låst till Facebook, numera Meta, men utvecklingen gick snabbt och dom kom långt före, När Quest 3 lanserades så öppnade dom för PCVR officiellt (inte bara via entusiastiska 3rd parties).
Så kom Steam VR, wireless Steam VR med Wifi 6e och det funkerar klockrent. Sen kom X-Box när microsoft skrotade AR och satsade på Quest serien som sin "officiella" X-box VR. Sen kan du ladda ner SDK och utveckla för headsettet helt fritt utan några krav, och Open Source Platformen Godot har nu fullt ut eget stöd för Quest VR inbyggd.

Det finns två problemen med alla VR's just nu och det är att det finns alldeles för lite AAA+ titlar till VR, det är 90 procent 1-mans utvecklade "money gram" skitspel som är tråkiga i längden, detta har varit ett problem sen jag fick mitt första HTC Vive i 2016.

Det andra är att det finns så otroligt mycket att välja av VR lösningar, men ingen är riktig supersäljare och dom är väldigt nischade.

Quest 2 och 3 går i rätt riktning, trådlöst + standalone + att dom förbättrar VR upplevelsen. Jag hatar "thethered" VR, dvs. det finns en sladd som ska vara med hela tiden, och det är lite besvärligt att hela tiden ha en sladd med sig när man väl blir enthusiastisk, och man är fastlåst till vart Konsolen eller PC'n finns. Det är man inte med trådlöst och det ger en HELT annan användare upplevelse.

Quest var bara låst till Quest en tid efter Quest 1 släpptes, innan Oculus Link introducerades kan man säga. Enda sen dess har det gått att använd till bla Steam.
Det du menar att det var låst till Facebook handlar om att dom tog bort Oculus kontot till lanseringen av Quest 2. Detta ändrades 1 år senare till att man inte behöver ett Facebook konto om man inte vill, Meta kontot introducerades ist.
Nyligen har Valve också släppt Steam Link till Quest.

Det finns för lite AAA+ spel till VR plattformen men absolut är det inte 90% enmans project beståendes av av "Money gram skitspel".
Varför många inte spelar VR-spel är för att det är så mycket lättare att spela vanliga spel och man har inte upptäckt VR eller provat dåliga VR-spel/upplevelser.
Att spela VR-spel till exempel kräver ett visst intresse och att man verkligen vill. VR-spel spelas inte på samma sätt som vanliga spel, jag ser framför mig personer som inte fattar grejjen och bara viftar som det vore nintendo wii och smattrar på knapparna utan kontroll vad man sysslar med.
Som sagt det krävs ett visst intresse. Det man ser även här i tråden, folk utan intresse sitter och "vet" saker, men i grund och botten så är det intresset som dalar, och man gissar utifrån sig själv.
Folk som är intresserade och på gränsen om man ska ge sig på detta ska inte prata med ointresserade som aldrig kört, eller bara provat eller var en early adopter som sen inte hängt med men tror sig veta.
Utan man kan tex gå till VR-sektionen på detta forum där svarar oftast dom som verkligen är intresserade och dom som är intresserade är dessutom flertalet intresserad av olika saker man kan spela/göra i VR.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Jag testade ps5´s vr2 med spelet Gran Turismo 7 i helgen, jag tyckte det var schyst att köra, fartkänsla osv. Men jag började må otroligt illa ganska fort.

Det finns ju även en mängd VR-spel där man bara rör sig i spelet när man rör sig i verkligheten. Det är vad jag vet ytterst få som blir åksjuka av dem.

(Eller ja, tekniskt sett är det acceleration i spelvärlden som är problemet – det finns ju spel som Pistol Whip där man rör sig i konstant hastighet åt samma håll, och det brukar folk inte heller bli åksjuka av.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surpuppa:

Ignorant att blankt säga "åksjuka är inte en grej" och sedan bevisa detta med hela två personer i din bekantskap. Det finns en rad olika anledningar. Smal FOV är en av dem, och det är en hårdvarubegränsning. För vissa som lider av detta, finns det lite som kan göras om man inte köper specialheadset som Pimax.

Lite hårddraget från min sida givetvis, men jag anser nog att åksjuka är överspelat... Tittar jag på hela min bekantskap som provat så är det 0/20 som uppvisat åksjukesymptom. Sedan har de olika tolerans för "locomotion" varav vissa som teleporterade sig ibörjan har fått VR-legs och kan nu aktivera smooth locomotion utan symptom. Jag har flera spelutvecklarvänner som står på mässor där folk provar deras VR-spel non-stop under flera dagar. Det är möjligtvis någon enskild person som inte klarar det. Men överlag så funkar room-scale VR för de flesta.

I kontrast till detta har jag en gammal kollega som inte kunde spela FPS-spel på vanlig skärm p.g.a. åksjuka, för honom hade det gevetvis inte fungerat. men samtidigt tror jag inte att han hade haft problem att spela strategispel/brädspel i VR. Där han sitter ner och interagerar med den virtuella världen. Så problemet i mina ögon är att man tar med sig de problem man har i verkliga livet in i VR-världen, och jag tror inte att VR någonsin kan ta bort det, såvida vi inte går över till brain interfaces...

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk

kommer nog aldrig köpa VR ja gör så mycket mer när spelar än bara kollar en skärm

dock skulle man ju velat testat Half Life Alyx och Medal of Honor: Above and Beyond
men om de gick att få versioner utan VR så går de bra med