Permalänk
Medlem

Digitalkamera

En enkel fråga: vilken digitalkamera skulle ni rekommendera Canon PowerShot A200 eller Nikon CoolPix 775 (gärna med motivation varför den ena eller den andra). Hoppas ni kan svara snabbt för jag måste ha en innan jag drar på semester.

Permalänk
Medlem

Nikon Coolpix 775 pga att du får med ett laddbart batteri och laddare samt att Nikon 775 har 3X optiskt zoom medan Canon A200 inte har någon optiskt zoom alls.

Du kan visserligen inte använda AA batterier till Nikon kameran - men det laddbara batteriet räcker långt och du kan dessutom köpa engångs 2CR5.

Jag köpte nyligen en Nikon Coolpix 775 (för 1990:- på Siba) och man får verkligen mycket för pengarna(har kostat över 6000:-). Visst den känns lite "plastig" (jämfört med en Canon Ixus) men är ändå helt OK. Jag är klart nöjd med bildkvaliteten.

Men om du bestämmer dig för Nikon kameran kanske du måste skynda dig - Siba (och ComputerCity) har slutat sälja den och man vet aldrig hur många exemplar de har kvar på Cyberphoto - det är ju en utgående modell - som ersatts med Coolpix 2100 (än så länge dyrare)