Permalänk
Medlem

Wifi7

Jag brukar överföra stora filer till min mobil via smb, ligger på ungefär 6,5MB/s via 2,4 GHz. Min mobil stödjer inte 5GHz.
Funderar på att byta mobil till en som är wifi 7 kompatibel, när dom går ner i pris och det finns routrar som inte kostar skjortan.
Vilka hastigheter kan man räkna med att man kommer upp i då?

Permalänk
Rekordmedlem

Var bor du ? Wifiprestanda beror mycket på vad dina grannar gör i etern eftersom det använder ett delat medium. Funderat på minneskort eller usb ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Läs lite tester om Ubiquiti UniFi U7 Pro, 6 ghz ger härlig prestanda.

I ditt fall hade jag övervägt en ethernet adapter till mobilen, körde en till min iPad och fick då stabil 1 GigE uppkoppling, riktigt tacksamt för att synca filmer

Permalänk
Medlem

Beror helt på vad för telefon du köper, hur nära du är accesspunkten och hur mycket dina grannar stör.

På min iPhone12 (wifi6) så jag ~687Mbit/s i samma rum med fri sikt just nu. Går jag till ett annat rum så kommer det förändras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Var bor du ? Wifiprestanda beror mycket på vad dina grannar gör i etern eftersom det använder ett delat medium. Funderat på minneskort eller usb ?

Bor i trähus, ingen betong som sänker WiFi. Usb dirket i routern är ju inte helt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Läs lite tester om Ubiquiti UniFi U7 Pro, 6 ghz ger härlig prestanda.

https://i0.wp.com/www.crosstalksolutions.com/wp-content/uploads/2024/01/image.png?resize=768%2C315&ssl=1

I ditt fall hade jag övervägt en ethernet adapter till mobilen, körde en till min iPad och fick då stabil 1 GigE uppkoppling, riktigt tacksamt för att synca filmer

Inte visste jag att det fanns ethernet adapter till mobil, tack för tipset😀