Datorpaket för 2748,51:-

Permalänk
Medlem

Datorpaket för 2748,51:-

Dator inkl. mus, tangentbord och högtalare (exkl. monitor) för 2.748,51 SEK på http://www.itbutikken.dk

http://www.itbutikken.dk/default.asp?land=46&newsid=88&varenr...

Spec:
PROFF H Series AVI-H2204B - Athlon XP 1.8 GHz
AMD Athlon XP 2200+ / 1.8 GHz
256 MB DDR SDRAM
Diskettenhet 3,5 tums 1,44 MB-diskett
Hårddisk 1 x 40 GB - standard - DMA/ATA-100 (Ultra)
CD-ROM
Grafikstyrenhet AGP
Ljudutgång Ljudkort
Nätverksfunktioner Nätverkskort - PCI - Ethernet, Fast Ethernet
Tillverkarens garanti 2 års garanti

Helt ok som en extra dator/server. Liten smidig låda också. Eller vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

För 300kr till får du grejerna från en pålitlig butik: (datorbutiken.com)

Samsung 52X CD-ROM black bulk IDE
229.00

Miditower CG-6043L ATX 300W (AMD&P4 OK) + 3in1 tangentbord, mus, högtalare PS/2, svenskt
529.00

Seagate Barracuda 7200.7 ST340014A 40Gb 7200rpm UDMA100 IDE
612.00

Standard 256Mb DDR PC2700/DDR333 184pin 333MHz cas2.5 (AMD OK)
404.00

Asus A7N266-VM SE/LAN nForce 220-D 3PCI 1AGP 2DDR-DIMM VGA Audio LAN SocketA mATX
629.00

AMD Athlon XP2200+ Thoroughbred 1800MHz/1.8GHz 256Kb 266MHz 0.13 617.00

Totalt: 3040:-

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du handlat från dom och har dåliga erfarenheter? Eller vill du bara att man ska köpa grejer från ett och samma ställe? Om inga handlade från några av de mindre lokala ställerna skulle det snart inte finnas någon konkurens alls.

Personligen så handlar jag lokalt iställer för att beställa per postorder även om det blir lite dyrare. Skulle det strula med nått så kan man gå till butiken och få det fixat på plats istället för att skicka iväg och vara utan dator i veckor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geekjoan
Har du handlat från dom och har dåliga erfarenheter? Eller vill du bara att man ska köpa grejer från ett och samma ställe? Om inga handlade från några av de mindre lokala ställerna skulle det snart inte finnas någon konkurens alls.

Personligen så handlar jag lokalt iställer för att beställa per postorder även om det blir lite dyrare. Skulle det strula med nått så kan man gå till butiken och få det fixat på plats istället för att skicka iväg och vara utan dator i veckor.

Nu är ju inte itbutikken direkt en lokal butik efterssom den ligger i danmark Det finns väl ett antal trådar som visat att itbutikken inte är en affär att lita på...

Jag handlar sällan lokalt pga att dom har ett såpass mycket högre pris än nätbutikerna. Sen så kan det ta lika lång tid att få nya grejer i en lokal affär som det gör med en nätbutik...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag menade att Datorbutiken skulle var den "andra"... Inte den lokala.
Har man kassa priser i sin lokala butik så har man bara dåligt förhållande till buriken. Om man håller sej till en och samma butik så ser butiken att man ät trogen och då har man bättre pris än första köparen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geekjoan
Jag menade att Datorbutiken skulle var den "andra"... Inte den lokala.

???

Citat:

Har man kassa priser i sin lokala butik så har man bara dåligt förhållande till buriken. Om man håller sej till en och samma butik så ser butiken att man ät trogen och då har man bättre pris än första köparen.

Visst stämmer det, är man trogen kund så får man oftast pruta. Tyvärr blir det olönsamt i längden för en lokal butik att pruta så mycket att dom håller samma priser som en online-butik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har bara haft bra erfarenheter av itbutikken (förutom att den svarta fronten jag beställde till min [känt märke] cdrw bara passade till [samma märkes] cd-rom). Danska postverket är dessutom mycket billigare och snabbare än sin onda kusin i sverige. Vid min senaste beställning, gjord på morgonen, fanns paketet i Malmö dagen efter. Sen tog det nio dagar för mig att få avin. (NIO J--LA DAGAR FÖR TRE MIL!). Oj. Nu blev det off topic. Oh well.

Visa signatur

____________________
Har jag gjort bort mig nu igen?

Permalänk
Medlem

Har beställt en gång från ITbutikken och de va en gång för mycket. Dels var det fel pris på det jag köpte, jag var tvungen att betalla 10X så mycket. Självklart skickade jag tillbaka grejerna och ville ha pengarna tillbaka. Självklart sa de, fyll bara i detta bla bla bla. Jag fyllde i och väntade... och väntade... och väntade. Inga pengar. Efter ett halvår och en drös med mail fick jag tillslut mina pengar. DOH! Som sagt, aldrig mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brorsan
Visst stämmer det, är man trogen kund så får man oftast pruta. Tyvärr blir det olönsamt i längden för en lokal butik att pruta så mycket att dom håller samma priser som en online-butik.

Det stämmer inte, vissa butiker är nästan lika billiga som nätbutikerna redan nu, om man sen är stammis så har man typ automatiskt 10-30% utan att man ska stå och tjafsa.

Permalänk
Medlem

men va fan..tänk o man inte har nån lokal IT-butik..dom ändå vi ahr här i klamar e siba o Onoff o hur mycket till IT burik e dom?..

Visa signatur

MBP.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat från itbutikkenett ett fåtal gånger, men jag brukar överväga mitt köp samt leta efter alternativ innan jag beställer därifrån. Varor med hög felprocent (som hårddiskar och liknande) skulle jag aldrig beställa därifrån. För efter vad jag har läst är det ju främst support som itbutikken sköter bristande.

Kollade runt lite och kom precis som brorsan, fram till att priset kanske inte var sådär väldigt lågt som jag trodde. Jag kanske var lite otydlig innan - men jag funderar alltså inte direkt på att köpa detta paket, utan ville bara kolla vad ni tyckte om det osv.

Permalänk
Medlem

Itbutikken SUGER!

Jag köpte en cdbrännare därifrån för 1-2 år sedan, efter ett tag gick den sönder jag skickade in den på felsökning efter en månad konstaterade de att den ej fungerade.

Jag fick hem den med samma fel om jag minns rätt.

Fick skicka tillbaka den, till dem.

Efter några veckor fick jag hem en fast med ett annat firmware (en sämre dessutom, som ej går att trimma)

Jag mailade sen och sa att jag ville ha 400:- i fraktersättning de har ej svarat än (Detta är 1.5 år sedan) Jag har mailat dem 3ggr.

Vid returtillfället kostade en ny cdbrännare 600:- eller så så de kunde ju likaväl skickat mig en ny cdbrännare från början.
Jag gav dem detta förslag men det gillade de inte.
Sen svarade de varje mail med utroppstecken att de skrek åt mig!

Jag: Hej min brännare är sönder kan jag få en ersättningbrännare etc 6månader kvar garanti en ny kostar blablabla...
DE: Nej det får du inte vi skall laga den!!!!!!

JÄVLA IDIOTER ÄR DEM!
Alltså mest upprörd att jag fick betala frakt en andra gång på 200:- När DEM skickat mig en "reparerad" som fortfarande var sönder.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brorsan
För 300kr till får du grejerna från en pålitlig butik: (datorbutiken.com)

Samsung 52X CD-ROM black bulk IDE
229.00

Miditower CG-6043L ATX 300W (AMD&P4 OK) + 3in1 tangentbord, mus, högtalare PS/2, svenskt
529.00

Seagate Barracuda 7200.7 ST340014A 40Gb 7200rpm UDMA100 IDE
612.00

Standard 256Mb DDR PC2700/DDR333 184pin 333MHz cas2.5 (AMD OK)
404.00

Asus A7N266-VM SE/LAN nForce 220-D 3PCI 1AGP 2DDR-DIMM VGA Audio LAN SocketA mATX
629.00

AMD Athlon XP2200+ Thoroughbred 1800MHz/1.8GHz 256Kb 266MHz 0.13 617.00

Totalt: 3040:-

Kylfläns, fläktar, kylpasta, diskettstation... Bra att ge pris på en halv dator.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem

Kylare till cpu, 100 kr? vanlig 80 mm fläkt, 50 kr? Kylpasta får man nog med kylaren och diskettstation är väl knappast nödvändigt...

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rattmuff
Kylare till cpu, 100 kr? vanlig 80 mm fläkt, 50 kr? Kylpasta får man nog med kylaren och diskettstation är väl knappast nödvändigt...

Lite låga priser du sätter ut. På datorbutiken tar man 199 för billigaste kylflänsen och 129 för billigaste chassifläkten. Och 229 för en diskettstation. 428 kronor mer med andra ord.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Hedersmedlem

Diskettsation kan man absolut hitta gratis någonstans, samma skit har väl funnits i 10år+ ? Bara att leta upp en gammal sådan alltså, fråga kompisar osv. efter "skrotade" datorer.

Betala 50:- extra så får du processorn BOXED, d.v.s. med fläkt/fläns.

Chassifläkt kan man alltid hitta billigt, 129:- låter mycket. En tyst Zalman kan t.o.m hitta för 99:- lokalt här i stan.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Nu blev det lite off topic här....
Grabben vill ha era åsikter på om datorn är billig inte vilken datorbutik som är "bäst"....

Permalänk
Avstängd

Har köpt ett samsungminne och en hårddisk därifrån, funkar fint. Dock sägs det ju att det är vid returärenden som itbutikken strular, men men.

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatisen
Lite låga priser du sätter ut. På datorbutiken tar man 199 för billigaste kylflänsen och 129 för billigaste chassifläkten. Och 229 för en diskettstation. 428 kronor mer med andra ord.

Jag vet var man kan få 80 mm för 50 kr och cpu kylare med fläkt för 100 kr. Det är dessutom lokalt...

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snyde
Har köpt ett samsungminne och en hårddisk därifrån, funkar fint. Dock sägs det ju att det är vid returärenden som itbutikken strular, men men.

mm.....tog nästan 2månader för mig att få tillbaka ett nytt grafikkort..=(
inte roligt att sitta på ett gammalt segt gf2 gts när man egentligen skall ha ett 9700pro....
I slutändan tog jag kontakt med konsumentverket & ITBs Vd....då löste det sig på ca 1vecka

har dåliga erfarenheter av DB också...
polarens moderkort (8rga+) var defekt...Vilket inte DB tyckte
5veckors väntande på förändring i returstatus...& sedan :
*nänä.....det är dina ramminnen som är inkomp.* - sure thing....jag har bara testat med 4olika märken..men men..
sedan var det grafikkortet som enligt DB var inkomp. - jaha.....testade 2 andra..same shit....

det gick inte att på något sätt att köra det i fsbs över 100MHz...
Nu har han, polaren, ett 8rda3+ som fungerar finfint......Detta är dock köpt på komplett - en bra firma när det gäller returer..
Det tog t.ex. endast en arbetsdag när jag returnerade mitt moderkort.

Inge mer DB för mig eller min polare.

Komplett & dustin handlar jag på när det gäller vitala datorprytlar.
Oneshop vet jag inte hur det är med returer hos.....så där handlar jag, än så länge, bara småsaker..

oh....btw......Jmedata har grymt bra support...& är väldigt lagkunniga... Där blir ni inte lurade om ni skulle stöta på problem...=)

beställde ett gammalt epox kt333...
När det stod på deras sida att det hade stöd för ändring av agp-spänningen, men att kortet sedan inte hade det (kikade lite på EPOXs hemsida efter beställningen), blev jag sur!

Skrev ett e-mail, & vips fick jag ett svar 2h senare, om att de skulle stryka ordern..trots att mobot låg på mitt postkontor & väntade... Behövde inte ens betala returfrakten. (ganska självklart ändå, då det annars skulle setts som att jag använde min ångerrätt)
Inte många firmor som är så snälla.=)

EDIT : Zalmans 80mm-fläktar är otroligt bra på 7V. Låter nada & blåser bra!

Förresten verkar systemet helkasst, om du inte ska ha det till annat än ordbehandling förstås..=)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Fyfan vad billigt för en såpass bra dator, som ser ut att duga ganska bra för en server... Någon annan som kan plocka ihop en duglig server dator som är billigare än den där? (Med chassi och allt då, så billig och väl presterande som möjligt...)

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Fyfan vad billigt för en såpass bra dator, som ser ut att duga ganska bra för en server... Någon annan som kan plocka ihop en duglig server dator som är billigare än den där? (Med chassi och allt då, så billig och väl presterande som möjligt...)

Sant....kör den som linux-server & du har ett MYCKET trevligt paket

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.