Permalänk
Medlem

sony dj

någon som har "Sony MDR-V700DJ"
å vet om dom e bra?

Permalänk
Medlem

vad jag har hört så ska det vara bra tryck i dom och klara höga volymer.
sen är de ju jäkligt flexibla med alla rörliga leder vilket kan vara bra.

Permalänk
Medlem

En kompis har ett par såna. Dom är ok, men många går sönder i stoppningen (eller vad det var), och dom sitter i ärlighetens namn inte speciellt skönt. Jag får ont i öronen om jag har på dom för länge, dom sitter liksom "på" örat istället för "runt", om du fattar.

Dom är absolut inget dåligt köp, men testa innan om du har möjlighet.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

okay...så e dom värda sitt LILLA pris

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PipPi
okay...så e dom värda sitt LILLA pris

Det är dom nog, men jag hade köpt ett par andra lurar. Pioneer har ett par lurar i samma prisklass som heter SE-DJ5000, som ska vara jävligt bra dom med. Jag har funderat på att köpa ett par sådana när jag får råd.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Ett ord, ett märke, ett val... Senheiser

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infin1ty
Ett ord, ett märke, ett val... Senheiser

Vad jag vet finns det inget sådant märke, i alla fall inte som gör kvalitétsprodukter. Sennheiser däremot, dom är bra. Vill man komma undan _billigt_ och ändå få en helt okej lur så är Behringer HPX2000 är bra väl. Köpte min för 279 kronor på musikbörsen och idag, en dag senare, njuter jag av en helt okej bas tillsammans med lite trance.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem

SE-DJ5000,Specification

Type: Tightly closed type, dynamic headphones Frequency

Range: 5~28,000 Hz

Impedance: 55 Ohm

Max. Input: 3,000 mW

Output Sound Level: 105 dB /mW

Unit Type: Ø 50 mm dome

Weight: 270g

Accessories: Shoulder pad; 6.3 mm Plug adapter; Belt clip

MDR-V700DJ:Funktioner
Den ultimata DJ hörluren med vridbara och vändbara kåpor
Vikbar
Sluten typ
Robust aluminium konstruktion
50mm element
Frekvensområde 5-30.000 Hz
Maxbelstning 3000 mW
Guldbelagd unimatch kontakt - för minimal signalförlust
Levereras med bärpåse......

Permalänk
Medlem

wow, du får en bärpåse, det avgör saken

Permalänk
Medlem

Potatisen: Hyffsat moget att anmärka ord (stavfel), även om det kanske var sarkastiskt.
Och Sennheiser's produkter är bland "di" som folket utanför stan säger, det vill säga väldigt bra. Rekommenderat av väldigt många gamers som spelar på en högre nivå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infin1ty
Potatisen: Hyffsat moget att anmärka ord (stavfel), även om det kanske var sarkastiskt.
Och Sennheiser's produkter är bland "di" som folket utanför stan säger, det vill säga väldigt bra. Rekommenderat av väldigt många gamers som spelar på en högre nivå!

Men nu var det väl inte gamerlurar det handlade om, utan dj-lurar. Och det enda Sennheiser har att erbjuda där är HD-25 för cirkus 2500 spänn. Bra men jävligt dyra lurar är väl vad folk säger om dom.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

EDIT pga: Orkar inte starta en diskussion om detta. Är trött!

Permalänk
Medlem

lirade med dom här lurarna nyligen - feta som fan. grymt ljud - även inne på en klubb me tokröj... men d kanske finns bättre vem vet - har hört delade meningar om hållbarheten på sonylurarna.. men ljudet e d inge fel på!

Permalänk
Medlem

sitter med sådana på skallen skrivandes detta, vanligtvis vid jockande men även till portabla spelare eller pc/mac när man är tvungen. de duger gott till allt ovanstående, dock kan de kännas tunga om man har på sig dem för länge. detta är inte fallet vid jockning som du säkerligen vet. prismässigt är de kanske lite för dyra för vad de presterar men kvaliten är sony rakt igenom. ljudet är bra och räcker till mer än väl om man inte är någon sorts perfektionist som mmåste höra alla frekvenser etc jaja ni vet vad jag menar.

Permalänk
Medlem

jag skulle lägga min röst på 700-lurarna.
tycekr de är oerhört flexibla att arbeta med. böjbara på alla olika sätt, enkelt att lyssna både i lurarna och monitorerna samtidigt. jag har inte haft några problem med kvaliten på dem. dock så är ju lurarna ett arbetsredskap. att långlyssna i dem blir en aning jobbigt då de väger mycket. de har också en tendens att dra mycket batterier om du har tänkt att använda dem till bärbara saker.
om man tittar på vad många stora djs använder för lurar så återkommer 700orna ofta. sennheiser hd-25 som också nämns i tråden är översgi de också mycket kompetenta lurar. oerhört bra tryck i dem för att avra så små. lite inflexibla och något osköna att jobba med. liksom sonys lurar så har dessa mycket bra kvalite. om de mot förmodan skulle gå sönder så går det ofta att bara byta den trasiga delen, vilket du inte kan med många andra lurar.
men att de kostar 1000:- (har inte järnkoll på priserna dock) mer än sonys lur och att de enligt mig inte är lika sköna att jobba med gör att jag helt klart skulle välja sonys lur.

enligt mig är båda dessa lurar yrkesredskap, inget man skall "finlyssna" på hemma, då finns många lurar som kostar mycket mindre som gör ett bättre jobb. det du betalar för mycket vad gäller dessa lurar är ju att de klarar hårda tag och höga volymer, inte att de tar hela tonomfånget helt perfekt...

Visa signatur