Billigaste Sennheiser HD-600?

Permalänk

Billigaste Sennheiser HD-600?

Jag tänkte köpa ett par seriösa lurar att använda med min Nad 3020 förstärkare. Har kommit fram till att Sennheisers HD-600 verkar fina fisken. Men överallt syns dom bara till för 2995:- fast jag vet att en tomte köpte ett par för ca en tusenlapp mindre.
Så om ni vet var dom billiga exemplaren gömmer sig, skriv det gärna här :>

Permalänk
Medlem

Kan annars rekomendera att gå ner till HD-580. Nästan lika bra ljud som 600an...fast den kostar bara 1800:- på www.referenceaudio.se .
Den stora skilnaden mellan 600 och 580 är att 600an är gjord i något komposit material medans 580 är gjord i hård plast.

Sedan skulle jag även köpa en bättre kabel än standard som man får med.

Permalänk

Jag köpte mina för 1900kr på bluemarx, fast det var länge sen... Såg dom på den här tyska sidan, men jag vet inte hur mycket frakt det är och så. http://www.hifi-regler.de/products.php?pid=1468&SID=cf2c736e3...

Permalänk

Lyssna på 570 innan du bestämmer dig. Provlyssnade 580 och 570 samtidigt och tyckte 570 spelade mycket behagligare. Sedan att den är bra mycket billigare är ingen nackdel.

Visa signatur

"- You can call me Darth Balls .....BONG!!" //Jay

Permalänk
Medlem

Mambo-King: Vad hade du för slutsteg till HD580? HD580 är mycket trögdriven, räcker oftast inte med hörlursutgången på en vanlig sterio för att få bra ljud. Blir oftast väldigt platt, svag bas och skrikig diskant.

Testade både 570, 580, 590 med en X-can v2 stärkare, bra ljud på alla, men 570 & 590 var hästlängder ifrån 580.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gaaaaaa
Testade både 570, 580, 590 med en X-can v2 stärkare, bra ljud på alla, men 570 & 590 var hästlängder ifrån 580. [/B]

jag antar att du menar hästlängder bakom 580 annars blir jag inte klok på resonemanget. För övrigt tror jag att det blir mycket svårt att hitta ett par HD600 för mycket under 3000 (om du inte köper BEG dvs). För övrigt äger jag ett par 580 och är stört nöjd med dem, även fast jag har blivit tvungen att byta sladdar.

Visa signatur

det blir inte roligare än såhär

Permalänk
Medlem

Kolla längst bak i "Dina hörlurar"-tråden på Övrigt-teknik. Där står det en affär som bara tar 2300 kr för dem.

Permalänk
Hedersmedlem

De finns på Hirschille (tysk sida) för 1700kr + frakt. Frakten kanske inte är så dyr på ett par hörlurar.

Ska beställa därifrån snart, jag kan beställa ett par om du vill samtidigt, så får du dom för 1900:- Bor i Göteborg.

Permalänk
Medlem

Adressen tack

EDIT:
http://www.hirschille.de/homehifi/

EDIT2: Zie när ska du beställa?

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par philps hp890 idag och är nöjd
inte för att jag är någon hifi nisse men dom är sköna och låter bättre än mina gamla högtalare.

Föresten vet ni någon billig/prisvärd hörlursförstärkare?
vill inte ha den gamla stereon kvar på rummet tar bara plats

Visa signatur

Delta-force.se @ EFnet

Permalänk
Medlem
Visa signatur

För kass dator för rig in sig, m8.

Permalänk
Hedersmedlem

Nån gång runt den 25e men det blir så krångligt eftersom du bor i Stockholm. Om du verkligen vill så får du snacka med mig via mail (zie@home.se)

Permalänk
Medlem

Zie: Min tyska är lite rostig, hur betalar man till det där företaget om man vill köpa från tyskland? Kort eller faktura?

Permalänk
Hedersmedlem

förbetalning om det ska skickas utomlands, (vorkasse)