Jag har nu ett problem med en gammal going och hoppas någon har en fin lösning på mitt problem.
Jag har filmat lite snuttar och skall nu skicka över allt till min dator. Då jag har en nyare dator med Windows 11 blir det ett problem då programmen sträcker sig bara till Windows 10.
Då satte jag igång Oracle VM med både XP och Win 8.1 för att köra programmet som heter CameraWindow som är just till min kamera.
Detta funkade dessvärre inte då datorn säger att den hittar någon anslutning till kameran. Dock när jag väl kopplar in kameran så sätts VLC igång och därifrån kan jag spela upp samtliga klipp, så en kontakt finns det.
Jag har varit i kontakt med Canon kundservice och de kan inte erbjuda mig hjälp för de är en äldre produkt...
Är det någon som kan komma på en lösning till mitt problem om hur jag kommer runt detta?
Jag kan inte hitta någon kamera med det namnet, är det en DC20 du har?
Som spelar in på dvd? Den dyker inte upp i utforskaren när du kopplar in den? Vad för dvd skiva använder du, en R eller någon du kan skriva till upprepade gånger?
Jag kan inte hitta någon kamera med det namnet, är det en DC20 du har?
Som spelar in på dvd? Den dyker inte upp i utforskaren när du kopplar in den? Vad för dvd skiva använder du, en R eller någon du kan skriva till upprepade gånger?